Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 Coupe AAH] Napięcie a klimatyzacja?

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

[b4 Coupe AAH] Napięcie a klimatyzacja?

Post autor: shellah » 13 lip 2010, 20:37

Witam
Dzisiaj udało mi się uruchomić klimatyzację-padnięty czujnik temp zewnętrznej.
No i co zauważyłem na wolnych obrotach napięcie na wskaźniku oscyluje w granicach 13,5-14 V natomiast jak włącze klimę i zadziałają 2 wentylatory spada do 11-12.czuć róznicę i to znaczną i nie mam pojęcia czym to jest spowodowane?czy tak powinno być?tak samo się dzieje jak temp osiągnie 95 stopni i załączną się wiatraki.
Jak to jest u was :?:

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 14 lip 2010, 09:42

Ja mam normalnie 13,9V, po właczeniu klimy ( 1 bieg went) 13,5V a na max obrotach went spada do 13,2-13V ze światłami, tylko ze u mnie jest altek 70A a powinien byc 90A. U ciebie zapewne regulator napiecie nie daje rady

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 14 lip 2010, 12:42

to znaczy podmianka razem ze szczotkami powinna załatwić sprawę?
Mam wyciagnięty z 2.3 alternator czy będzie regulator pasował to 2.8?
Z tego co widziałem szczotki miałem nie zjechane w tym starym.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 14 lip 2010, 14:20

Wszystko zalezy od typu regulatora, bez przymiarki sie nie obejdzie.

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 14 lip 2010, 16:40

sprawdź stan swojego akumulatora dolej wody destylowanej jak potrzeba, i zdradź nam pojemność akumulatora.
co do ładowania jak masz 14v bez "odbiorników" to regulator jest OK on tylko trzyma napięcie żeby ci alternator nie ładował 16v i wiecej, bo byś gotował wode w akumulatorze...
za spadek napięcia bardziej bym widział wine w akumulatorze, być może styki przewodów i na klemach do wyczyszczenia... masa na karoserii... zielone może w którymś miejscu kable...
i jaki masz alternator ile A? ;-)

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 14 lip 2010, 20:20

Dziki pisze:jaki masz alternator ile A?
mam 90
a pytanie z innej beczki:
Przy włączonej klimie powinny chodzić 2 wiatraki czy jeden? :roll:

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 14 lip 2010, 21:05

shellah pisze:Przy włączonej klimie powinny chodzić 2 wiatraki czy jeden? :roll:
Oba.

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 14 lip 2010, 21:20

tzn że jest ok ale wkurza mnie ten skok napięcia :-( jutro pokażę co i jak na fotach

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 15 lip 2010, 10:07

Regulator ma za zadanie utryzmywac napiecie na w miare stałym poziomie, ja mam nowy aku 55Ah i mam takie spadki, fakt ze na ledo zyjącym aku miał troszke wiekszy spadek ale nie wiele. U Ciebie 90A spokojnie powinna wystarczac poza tym 2 wentylatory max maja 360W wiec to ciągnie prądu.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 15 lip 2010, 10:12

skok napięcia prawdopodobnie jest od dwóch rzeczy: padające wentylatory chłodnicy, które mają za duży pobór mocy , a dwa, słabe połączenia z alternatorem + regulator napięcia lub padający altek.

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 15 lip 2010, 20:52

i proszę:
Obrazek
Obrazek
na pierwszym zdjęciu jest na obciążeniu długimi światłami i nawiewem na full+radio a na drugim tylko na klimie

Awatar użytkownika
mkwasek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 09 wrz 2009, 22:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: mkwasek » 16 lip 2010, 23:54

u mnie w aah po włączeniu klimy jest napięcie jak na 1 foto...

Awatar użytkownika
guzio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 06 cze 2007, 22:26
Lokalizacja: Chełm

Post autor: guzio » 17 lip 2010, 09:57

Witam
Czy na włączonej klimie (wentylatory kręcą się) powinna nagrzewać się opornica (tzn ta płytka co podłączone są kable od wentylatora), u mnie po kilku minutach jest bardzo gorąca,szczególnie ta dolna część gdzie podłączone są 2 kabelki od wentylatorów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl