[b4 ABC 2.6] Modyfikacje - zwiekszenie mocy
Witam. Mam b4 avant quattro ABC. Auto jak dla mnie za wolne. Kupiłem na dawcę sedana w fwd z silnikiem AAH. Mam zamiar zrobić swapa. Silnik ten jest idealnie dopasowany do moich potrzeb co do przyspieszenia i spalania. Teraz pytanie. Na jakie straty osiągów mogę liczyć po przekładce silnika do quattro w avancie? Żeby nie było tak że w fwd zapier.... a w quattro będzie muł.
AAH Q w sedanie daje rade. tylko na sprzęgło uważaj.masrepus pisze:Witam. Mam b4 avant quattro ABC. Auto jak dla mnie za wolne. Kupiłem na dawcę sedana w fwd z silnikiem AAH. Mam zamiar zrobić swapa. Silnik ten jest idealnie dopasowany do moich potrzeb co do przyspieszenia i spalania. Teraz pytanie. Na jakie straty osiągów mogę liczyć po przekładce silnika do quattro w avancie? Żeby nie było tak że w fwd zapier.... a w quattro będzie muł.
No właśnie tylko czy gra jest warta świeczki? Różnica mocy w ABC i AAH nie jest chyba jakaś wielka i nie wiem czy będę odczuwał że mam mocniejszy silnik po tym swapie. Nie chodzi tutaj o pieniądze ponieważ mam dobre zaplecze garażowe i wiedzę potrzebną do przekładki silnika tylko o to, czy nie szkoda na to czasu. Nie wiem po prostu jaki będzie efekt końcowy, o ile polepszy się przyspieszenie i elastyczność. Mój ABC jest bardzo zdrowy, AAH raczej też zdrowy. Jeżdzę nim codziennie teraz i testuję czy nie bierze oleju itp. A czy chodzi tak jak powinien to nie wiem bo podobno powinien być po 4000 obrotów taki power bo się otwiera jakaś przepustnica, a u mnie ciągnie jednakowo od 1500- 6200 odr.
Oj powinno być wgniecenie w fotel, u mnie jest to bardzo wyraźnie odczuwalne. Jakby turbo dziuramasrepus pisze:A czy chodzi tak jak powinien to nie wiem bo podobno powinien być po 4000 obrotów taki power bo się otwiera jakaś przepustnica, a u mnie ciągnie jednakowo od 1500- 6200 odr.
Mi by się na Twoim miejscu nie chciało swapować na pojemniejsze V6. Skoro masz dobre zaplecze techniczne, zrób konkretny swap na 4.2.
nie odczujesz dużej różnicy między zdrowym ABC a zdrowym AAH.
Skracanie dolotu w AAH to fajna opcja, ale nie tak odczuwalna jak mówicie. Najbardziej odczuwalne przyspieszenie jest przy około 2500.
Ani ABC, ani AAH to nie żaden ścigacz, cudów z tego silnika nie będzie. prosta 12sto zaworowa konstrukcja, paradoksalnie AAH według użytkowników pali mniej niż ABC a jest starszą konstrukcją. Mega elastyczny, można sobie śmigać po mieście 50 na 5tce i nabierać prędkości w sensownym tempie. Powyżej 200 idzie z oporem, brakuje 6tego biegu zdecydowanie. Praktycznie bezobsługowe silniki, widać po postach na forum. V6 się nie psują w ogóle, w porównaniu z resztą benzyn.
Podsumowując: Jeżeli tak odczuwasz brak mocy przy ABC, to będziesz go też odczuwał na AAH. w Quattro potrafi sensownie przyspieszać, ale połap sobie kontakty w hurtowni jakiejś ze sprzęgłami. Nawet gdybyś go uturbił, co jest niesamowicie nieopłacalne, bo za 5 - 6 kupisz kompletnego swapa na 2,7tt, a żeby to uturbić wydasz z 10 minimum, to nie osiągniesz tego czego oczekujesz. Kompresor też jest bezcelowy w tej konstrukcji. Samochód przestanie się mieścić w Twoich ramach spalania. Albo zostań przy ABC, albo swapuj na 4.2 lub 2.7tt.
Skracanie dolotu w AAH to fajna opcja, ale nie tak odczuwalna jak mówicie. Najbardziej odczuwalne przyspieszenie jest przy około 2500.
Ani ABC, ani AAH to nie żaden ścigacz, cudów z tego silnika nie będzie. prosta 12sto zaworowa konstrukcja, paradoksalnie AAH według użytkowników pali mniej niż ABC a jest starszą konstrukcją. Mega elastyczny, można sobie śmigać po mieście 50 na 5tce i nabierać prędkości w sensownym tempie. Powyżej 200 idzie z oporem, brakuje 6tego biegu zdecydowanie. Praktycznie bezobsługowe silniki, widać po postach na forum. V6 się nie psują w ogóle, w porównaniu z resztą benzyn.
Podsumowując: Jeżeli tak odczuwasz brak mocy przy ABC, to będziesz go też odczuwał na AAH. w Quattro potrafi sensownie przyspieszać, ale połap sobie kontakty w hurtowni jakiejś ze sprzęgłami. Nawet gdybyś go uturbił, co jest niesamowicie nieopłacalne, bo za 5 - 6 kupisz kompletnego swapa na 2,7tt, a żeby to uturbić wydasz z 10 minimum, to nie osiągniesz tego czego oczekujesz. Kompresor też jest bezcelowy w tej konstrukcji. Samochód przestanie się mieścić w Twoich ramach spalania. Albo zostań przy ABC, albo swapuj na 4.2 lub 2.7tt.
No tak ale zawsze to te 20KM więcej a to już powinno być trochę odczuwalne. Dodatkowo też zauważyłem że aah mniej pali i to wyraźnie mniej lub tyle samo przy znacznie dynamiczniejszej jeździe. W sumie taki swap to powinno być mało roboty. Jak porównuję osiągi abc quattro do aah fwd to różnica jest duża i to największa od 120kmh- 200kmh. Od 0-100 nie ma przepaści. Elastyczność na 5 biegu od 80-120kmh jest też na podobnym poziomie, tyle że moje abc jeździ na blosie a aah na zwężce w dolocie i to mu na pewno zmniejsza moc.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków