Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 ABC 2.6] Modyfikacje - zwiekszenie mocy

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
P_F
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 16 sty 2008, 16:20
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: P_F » 14 lip 2010, 01:17

okazało się że mam jeden :)
Ostatnio zmieniony 12 maja 2013, 13:26 przez P_F, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 14 lip 2010, 12:43

daruj sobie strumienicę jak nie chcesz sšsiadów pobudzić :lol:

masrepus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 24 lip 2010, 20:09
Lokalizacja: Lbn

Post autor: masrepus » 17 sie 2010, 10:59

Witam. Mam b4 avant quattro ABC. Auto jak dla mnie za wolne. Kupiłem na dawcę sedana w fwd z silnikiem AAH. Mam zamiar zrobić swapa. Silnik ten jest idealnie dopasowany do moich potrzeb co do przyspieszenia i spalania. Teraz pytanie. Na jakie straty osiągów mogę liczyć po przekładce silnika do quattro w avancie? Żeby nie było tak że w fwd zapier.... a w quattro będzie muł.

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 17 sie 2010, 14:40

masrepus, w porównaniu z moim zdrowym ABC w cabrio FWD, z wyremontowanym AAH w coupe Quattro powiem Ci, że coupe jest szybsze :-)

Awatar użytkownika
Adaś Lee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 25 sie 2009, 14:59
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Post autor: Adaś Lee » 17 sie 2010, 16:08

masrepus pisze:Witam. Mam b4 avant quattro ABC. Auto jak dla mnie za wolne. Kupiłem na dawcę sedana w fwd z silnikiem AAH. Mam zamiar zrobić swapa. Silnik ten jest idealnie dopasowany do moich potrzeb co do przyspieszenia i spalania. Teraz pytanie. Na jakie straty osiągów mogę liczyć po przekładce silnika do quattro w avancie? Żeby nie było tak że w fwd zapier.... a w quattro będzie muł.
AAH Q w sedanie daje rade. tylko na sprzęgło uważaj.

masrepus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 24 lip 2010, 20:09
Lokalizacja: Lbn

Post autor: masrepus » 17 sie 2010, 16:38

No właśnie tylko czy gra jest warta świeczki? Różnica mocy w ABC i AAH nie jest chyba jakaś wielka i nie wiem czy będę odczuwał że mam mocniejszy silnik po tym swapie. Nie chodzi tutaj o pieniądze ponieważ mam dobre zaplecze garażowe i wiedzę potrzebną do przekładki silnika tylko o to, czy nie szkoda na to czasu. Nie wiem po prostu jaki będzie efekt końcowy, o ile polepszy się przyspieszenie i elastyczność. Mój ABC jest bardzo zdrowy, AAH raczej też zdrowy. Jeżdzę nim codziennie teraz i testuję czy nie bierze oleju itp. A czy chodzi tak jak powinien to nie wiem bo podobno powinien być po 4000 obrotów taki power bo się otwiera jakaś przepustnica, a u mnie ciągnie jednakowo od 1500- 6200 odr.

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 17 sie 2010, 19:33

tzn że może ci się dolot nie skraca i masz coś z podciśnieniem.Prosty sposób odpal auto-ściągnij pokrywkę z silnika i ręcznie dodaj gazu linką jak zobaczysz że cięgno od przepustnicy ciągnie taka gruszka znaczy że dobrze działa ;-) no chyba że w kolektorze już coś nie domaga

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 17 sie 2010, 22:38

masrepus pisze:A czy chodzi tak jak powinien to nie wiem bo podobno powinien być po 4000 obrotów taki power bo się otwiera jakaś przepustnica, a u mnie ciągnie jednakowo od 1500- 6200 odr.
Oj powinno być wgniecenie w fotel, u mnie jest to bardzo wyraźnie odczuwalne. Jakby turbo dziura :-P

Mi by się na Twoim miejscu nie chciało swapować na pojemniejsze V6. Skoro masz dobre zaplecze techniczne, zrób konkretny swap na 4.2.

masrepus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 24 lip 2010, 20:09
Lokalizacja: Lbn

Post autor: masrepus » 18 sie 2010, 07:48

Ale ty masz abc a w abc nie ma tej dodatkowej przepustnicy. U mnie w abc też ciągnie równo. Swap na 4.2 to są koszty. trzeba szykować blisko 10k pln.

Awatar użytkownika
Adaś Lee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 25 sie 2009, 14:59
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Post autor: Adaś Lee » 18 sie 2010, 09:57

nie odczujesz dużej różnicy między zdrowym ABC a zdrowym AAH.

Skracanie dolotu w AAH to fajna opcja, ale nie tak odczuwalna jak mówicie. Najbardziej odczuwalne przyspieszenie jest przy około 2500.

Ani ABC, ani AAH to nie żaden ścigacz, cudów z tego silnika nie będzie. prosta 12sto zaworowa konstrukcja, paradoksalnie AAH według użytkowników pali mniej niż ABC a jest starszą konstrukcją. Mega elastyczny, można sobie śmigać po mieście 50 na 5tce i nabierać prędkości w sensownym tempie. Powyżej 200 idzie z oporem, brakuje 6tego biegu zdecydowanie. Praktycznie bezobsługowe silniki, widać po postach na forum. V6 się nie psują w ogóle, w porównaniu z resztą benzyn.

Podsumowując: Jeżeli tak odczuwasz brak mocy przy ABC, to będziesz go też odczuwał na AAH. w Quattro potrafi sensownie przyspieszać, ale połap sobie kontakty w hurtowni jakiejś ze sprzęgłami. Nawet gdybyś go uturbił, co jest niesamowicie nieopłacalne, bo za 5 - 6 kupisz kompletnego swapa na 2,7tt, a żeby to uturbić wydasz z 10 minimum, to nie osiągniesz tego czego oczekujesz. Kompresor też jest bezcelowy w tej konstrukcji. Samochód przestanie się mieścić w Twoich ramach spalania. Albo zostań przy ABC, albo swapuj na 4.2 lub 2.7tt.

masrepus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 24 lip 2010, 20:09
Lokalizacja: Lbn

Post autor: masrepus » 18 sie 2010, 11:35

No tak ale zawsze to te 20KM więcej a to już powinno być trochę odczuwalne. Dodatkowo też zauważyłem że aah mniej pali i to wyraźnie mniej lub tyle samo przy znacznie dynamiczniejszej jeździe. W sumie taki swap to powinno być mało roboty. Jak porównuję osiągi abc quattro do aah fwd to różnica jest duża i to największa od 120kmh- 200kmh. Od 0-100 nie ma przepaści. Elastyczność na 5 biegu od 80-120kmh jest też na podobnym poziomie, tyle że moje abc jeździ na blosie a aah na zwężce w dolocie i to mu na pewno zmniejsza moc.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 18 sie 2010, 12:47

Większe spalanie ABC to najpewniej zasługa quattro oraz blosa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl