Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 1.8 SF] Modyfikacje - więcej mocy

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Filipu$ STG B3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 14 lip 2010, 09:38
Lokalizacja: Starogard Gdański

[b3 1.8 SF] Modyfikacje - więcej mocy

Post autor: Filipu$ STG B3 » 14 lip 2010, 13:19

Witam zastanawiam sie czy moge jakos podkrecic moc w Mojej Audinie sprawa wyglada tak ze nie jest to silnik na wtrysku ale o tym juz pewnie wszyscy sie domyslili prosze o pomoc pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 01 cze 2011, 17:12 przez Filipu$ STG B3, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 14 lip 2010, 15:56

1,8 na gaźniku można wzmocnić tylko i wyłącznie poprzez zmianę gaźnika lub zainstalowania pakietu turbo. Pierwsze to koszt ok. 20tys i moc może wzrosnąć nawet do 160KM (zastosowanie 2 gaźników Webera (np. Weber 40 DCOE) z dwoma przepustnicami). Jest to mało opłacalne a i żywotność silnika się zmniejsza. Druga opcja to zamontowanie turbiny wraz ze zmianą kolektora. Wzrost mocy rzędu maks 50KM.

Moi zdaniem lepiej poszukać 1,8T z nowszych modeli i z całością zmieścisz się w 10tys...moc...min 150KM...


A jeśli myślisz o tanim zwiększeniu mocy to tylko zastosowanie gaźnika dwu-gardzielowego np. Pierburg 2E5 czy też Weber i rozkręcenie dawki do maksimum - moc wzrośnie o maks 10KM...spalanie...o jakieś 5l/100...

Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 14 lip 2010, 17:00

zmień skrzynie na 4 biegową , odetkaj wydech i zrób dolot i zobaczysz jak te teoretyczne 90-95 koni na tej skrzyni zapitala ;)

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 14 lip 2010, 18:00

Nie przesadzacie raczej z ceną 20tys za Webera 40 ?

Przecież one chodzą za około 2tyś kolektor dolotowy wydechowy plus tłumiki i strojenie- góra 5tyś.

Turbo ? W przypadku ogólnie rodziny 1,8 rzeźba straszna ale wykonalna, ale zostaje Ci praktycznie sam blok ze swojego silnika bo całą resztę musisz dokupić albo zmienić.

Lepiej zmień gaźnik na inny na forum golfa masz bardzo duży temat min. na temat gaźnika z chyba poloneza czy fiata 125

Ftyczek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 28 gru 2008, 23:31
Lokalizacja: Jastrzebie Zdrój

Post autor: Ftyczek » 14 lip 2010, 18:38

a sportowy walek ? ja u siebie mialem, i wszystkie 115 mialy na noc, polecam Ci pierwsze sporotwy wałek.

Kuballa17
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 544
Rejestracja: 06 lis 2008, 17:09
Lokalizacja: Kępno

Post autor: Kuballa17 » 14 lip 2010, 18:40

kolega ma silnik 1.8 90KM a to nie jest czasami monowtrysk ? wydaje mi sie ze gazniki maja jakies 75KM ale moge sie mylic

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 14 lip 2010, 20:16

Odpowiedź na Twoje pytanie jest bardzo prosta, jeżeli masz za dużo pieniędzy to kombinuj ze swoim 1.8. w którego włożysz mase kasy, a i tak długo nie pojeździ, a cudów nie osiągniesz, jeżeli natomiast masz o połowę mniej pieniędzy rób swapa, do 10 tysięcy się wyrobisz, +/- w zależności jaki silnik będziesz wkładał. Jeśli natomiast masz bardzo mało pieniędzy a wciąż chcesz mieć więcej mocy, sprzedaj audi i kup albo b4 z 2.8. albo jakieś coupe z 2.3 20V, albo kup jakąś starą hondę z v-tec' i pociesz się mocą. Konkludując, nie ma opcji żebyś tanim kosztem mógł się nacieszyć ze swojego samochodu. <ok>

Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 14 lip 2010, 21:24

Musze sie zgodzic z kolegą. Ja pamietam w takim samym silniku tyle ze w golfie cuda na kiju robiłem i hamownia pokazała raptem 106 koni. Wydech 4-2-1 , dolot, plan głowicy, wałek od GTi, skrzynia 4 od GTi. Fakt ze najwiekszą zamine poczułem po zmianie skrzyni ale... golfa sprzedałem, kupiłem honde crx i... stwierdziłem, ze po pierwsze golf nie jeżdził a sie toczył, po drugie szkoda było mojej kasy. Także naprawde przeszedłem to na własnej skórze i zdcydowanie polecam albo zmiane szkrzyni i powioedzmy wałek rozrzadu od GTI - jak zacznie być mało - szukaj innego auta.

Awatar użytkownika
Afdi87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 590
Rejestracja: 23 paź 2008, 07:33
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: Afdi87 » 14 lip 2010, 21:29

Kuballa17 pisze:kolega ma silnik 1.8 90KM a to nie jest czasami monowtrysk ? wydaje mi sie ze gazniki maja jakies 75KM ale moge sie mylic
Kolega ma silnik na gazniku (Keihin I bodajże) o oznaczeniu NE, a monowtrysk to PM. Moj RU na gazniku Keihin II ma 75KM.
Swoją drogą to raczej mało opłacalne jest bawienie się z tym NE, pewnie nie masz zbyt wielkich funduszy, dlatego o to pytasz - mozesz zacząć tak jak kolega Ftyczek radzi od założenia sportowego wałka.
icemerc pisze:zmień skrzynie na 4 biegową , odetkaj wydech i zrób dolot i zobaczysz jak te teoretyczne 90-95 koni na tej skrzyni zapitala ;)
Nawet ja przy moich 75 kucach (z których pewnie z dziesięć już uciekło) na jakiejś lepszej drodze dopiero przy 140km/h wrzucam czwórkę :-D Przełożenie na trójce w tej skrzyni jest naprawdę długie.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 14 lip 2010, 21:31

GerB3 pisze:Nie przesadzacie raczej z ceną 20tys za Webera 40 ?

Przecież one chodzą za około 2tyś kolektor dolotowy wydechowy plus tłumiki i strojenie- góra 5tyś.

Turbo ? W przypadku ogólnie rodziny 1,8 rzeźba straszna ale wykonalna, ale zostaje Ci praktycznie sam blok ze swojego silnika bo całą resztę musisz dokupić albo zmienić.

Lepiej zmień gaźnik na inny na forum golfa masz bardzo duży temat min. na temat gaźnika z chyba poloneza czy fiata 125

"40tki" nie są drogie ale zespolenie przepustnic i zestrojenie jest najdroższą rzeźbą... Pondato jak już to robisz to musisz baranka zrobić 4-2-2 - chyba że stosujesz cztery gaźniki to 4-2-1. Ogólnie jest to kosztowne :-)

deejay.ftb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1567
Rejestracja: 28 mar 2007, 13:58
Imię: Zbyszek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: WWL

Post autor: deejay.ftb » 14 lip 2010, 21:35

najlepszy sposob na zwiekszenie mocy 20-letniego silnika? remont kapitalny <ok>

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 14 lip 2010, 21:46

deejay.ftb pisze:najlepszy sposob na zwiekszenie mocy 20-letniego silnika? remont kapitalny <ok>

Albo zmiana na R5 :-P

Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 16 lip 2010, 16:32

Remont remontem ale dalej sie upieram przy wałku od wersi 112 lub 107 PS i skrzyni 4 ale od... Golf GTi MK1 ;)

Awatar użytkownika
Marcin19l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 734
Rejestracja: 12 mar 2007, 18:41
Lokalizacja: Radom

Post autor: Marcin19l » 14 sie 2010, 19:34

https://audi80.pl/-audi-80-b3-18s-ko ... t44857.htm

tu masz temat nikt nie był taki miły i go nie podsunał :-)

ramzes13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 24 sty 2007, 09:43
Lokalizacja: Wilno

Post autor: ramzes13 » 27 sie 2010, 12:56

A propo tego remontu kapitalnego. Zamienilem walek rozrzodu do PM od 3A. Glowica bedzie portowana, plus jej remont kapitalny. Tera pytanie, czy warto mieniac pierscienie na tlokach? Glowica juz jest zdjeta, wszystkie uszczelki i tak beda zamieniane, silnik mial cisnienie 12, na ostatnim okolo 11 (10.8 czy cos tam).

Zablokowany

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl