[b3 1.8 SF] Modyfikacje - więcej mocy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 14 lip 2010, 09:38
- Lokalizacja: Starogard Gdański
[b3 1.8 SF] Modyfikacje - więcej mocy
Witam zastanawiam sie czy moge jakos podkrecic moc w Mojej Audinie sprawa wyglada tak ze nie jest to silnik na wtrysku ale o tym juz pewnie wszyscy sie domyslili prosze o pomoc pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 01 cze 2011, 17:12 przez Filipu$ STG B3, łącznie zmieniany 1 raz.
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
1,8 na gaźniku można wzmocnić tylko i wyłącznie poprzez zmianę gaźnika lub zainstalowania pakietu turbo. Pierwsze to koszt ok. 20tys i moc może wzrosnąć nawet do 160KM (zastosowanie 2 gaźników Webera (np. Weber 40 DCOE) z dwoma przepustnicami). Jest to mało opłacalne a i żywotność silnika się zmniejsza. Druga opcja to zamontowanie turbiny wraz ze zmianą kolektora. Wzrost mocy rzędu maks 50KM.
Moi zdaniem lepiej poszukać 1,8T z nowszych modeli i z całością zmieścisz się w 10tys...moc...min 150KM...
A jeśli myślisz o tanim zwiększeniu mocy to tylko zastosowanie gaźnika dwu-gardzielowego np. Pierburg 2E5 czy też Weber i rozkręcenie dawki do maksimum - moc wzrośnie o maks 10KM...spalanie...o jakieś 5l/100...
Moi zdaniem lepiej poszukać 1,8T z nowszych modeli i z całością zmieścisz się w 10tys...moc...min 150KM...
A jeśli myślisz o tanim zwiększeniu mocy to tylko zastosowanie gaźnika dwu-gardzielowego np. Pierburg 2E5 czy też Weber i rozkręcenie dawki do maksimum - moc wzrośnie o maks 10KM...spalanie...o jakieś 5l/100...
Nie przesadzacie raczej z ceną 20tys za Webera 40 ?
Przecież one chodzą za około 2tyś kolektor dolotowy wydechowy plus tłumiki i strojenie- góra 5tyś.
Turbo ? W przypadku ogólnie rodziny 1,8 rzeźba straszna ale wykonalna, ale zostaje Ci praktycznie sam blok ze swojego silnika bo całą resztę musisz dokupić albo zmienić.
Lepiej zmień gaźnik na inny na forum golfa masz bardzo duży temat min. na temat gaźnika z chyba poloneza czy fiata 125
Przecież one chodzą za około 2tyś kolektor dolotowy wydechowy plus tłumiki i strojenie- góra 5tyś.
Turbo ? W przypadku ogólnie rodziny 1,8 rzeźba straszna ale wykonalna, ale zostaje Ci praktycznie sam blok ze swojego silnika bo całą resztę musisz dokupić albo zmienić.
Lepiej zmień gaźnik na inny na forum golfa masz bardzo duży temat min. na temat gaźnika z chyba poloneza czy fiata 125
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Odpowiedź na Twoje pytanie jest bardzo prosta, jeżeli masz za dużo pieniędzy to kombinuj ze swoim 1.8. w którego włożysz mase kasy, a i tak długo nie pojeździ, a cudów nie osiągniesz, jeżeli natomiast masz o połowę mniej pieniędzy rób swapa, do 10 tysięcy się wyrobisz, +/- w zależności jaki silnik będziesz wkładał. Jeśli natomiast masz bardzo mało pieniędzy a wciąż chcesz mieć więcej mocy, sprzedaj audi i kup albo b4 z 2.8. albo jakieś coupe z 2.3 20V, albo kup jakąś starą hondę z v-tec' i pociesz się mocą. Konkludując, nie ma opcji żebyś tanim kosztem mógł się nacieszyć ze swojego samochodu. <ok>
Musze sie zgodzic z kolegą. Ja pamietam w takim samym silniku tyle ze w golfie cuda na kiju robiłem i hamownia pokazała raptem 106 koni. Wydech 4-2-1 , dolot, plan głowicy, wałek od GTi, skrzynia 4 od GTi. Fakt ze najwiekszą zamine poczułem po zmianie skrzyni ale... golfa sprzedałem, kupiłem honde crx i... stwierdziłem, ze po pierwsze golf nie jeżdził a sie toczył, po drugie szkoda było mojej kasy. Także naprawde przeszedłem to na własnej skórze i zdcydowanie polecam albo zmiane szkrzyni i powioedzmy wałek rozrzadu od GTI - jak zacznie być mało - szukaj innego auta.
Kolega ma silnik na gazniku (Keihin I bodajże) o oznaczeniu NE, a monowtrysk to PM. Moj RU na gazniku Keihin II ma 75KM.Kuballa17 pisze:kolega ma silnik 1.8 90KM a to nie jest czasami monowtrysk ? wydaje mi sie ze gazniki maja jakies 75KM ale moge sie mylic
Swoją drogą to raczej mało opłacalne jest bawienie się z tym NE, pewnie nie masz zbyt wielkich funduszy, dlatego o to pytasz - mozesz zacząć tak jak kolega Ftyczek radzi od założenia sportowego wałka.
Nawet ja przy moich 75 kucach (z których pewnie z dziesięć już uciekło) na jakiejś lepszej drodze dopiero przy 140km/h wrzucam czwórkę Przełożenie na trójce w tej skrzyni jest naprawdę długie.icemerc pisze:zmień skrzynie na 4 biegową , odetkaj wydech i zrób dolot i zobaczysz jak te teoretyczne 90-95 koni na tej skrzyni zapitala
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
GerB3 pisze:Nie przesadzacie raczej z ceną 20tys za Webera 40 ?
Przecież one chodzą za około 2tyś kolektor dolotowy wydechowy plus tłumiki i strojenie- góra 5tyś.
Turbo ? W przypadku ogólnie rodziny 1,8 rzeźba straszna ale wykonalna, ale zostaje Ci praktycznie sam blok ze swojego silnika bo całą resztę musisz dokupić albo zmienić.
Lepiej zmień gaźnik na inny na forum golfa masz bardzo duży temat min. na temat gaźnika z chyba poloneza czy fiata 125
"40tki" nie są drogie ale zespolenie przepustnic i zestrojenie jest najdroższą rzeźbą... Pondato jak już to robisz to musisz baranka zrobić 4-2-2 - chyba że stosujesz cztery gaźniki to 4-2-1. Ogólnie jest to kosztowne
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1567
- Rejestracja: 28 mar 2007, 13:58
- Imię: Zbyszek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: WWL
https://audi80.pl/-audi-80-b3-18s-ko ... t44857.htm
tu masz temat nikt nie był taki miły i go nie podsunał
tu masz temat nikt nie był taki miły i go nie podsunał
A propo tego remontu kapitalnego. Zamienilem walek rozrzodu do PM od 3A. Glowica bedzie portowana, plus jej remont kapitalny. Tera pytanie, czy warto mieniac pierscienie na tlokach? Glowica juz jest zdjeta, wszystkie uszczelki i tak beda zamieniane, silnik mial cisnienie 12, na ostatnim okolo 11 (10.8 czy cos tam).