Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3] Wymiana amortyzatora

Awatar użytkownika
sitar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 03 lis 2007, 13:45
Lokalizacja: Mszczonów

Post autor: sitar » 24 kwie 2009, 03:56

tu masz opis do tylnych:) z tyłu nie ma wahacza tylko jest belka...
https://audi80.pl/b3-pm-wymiana-tyln ... t22474.htm

loth
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 23 kwie 2009, 20:56

tylne

Post autor: loth » 25 kwie 2009, 19:37

tylne mi nie potrzebne. sa jeszcze stosunkowo sprawne z przodu tylko mi prawy sie "wylał"
i strasznie podlogą trzęsło ;)
podołałem dzisiaj wymianie po kilku konsultacjach zabrałem sie za wymiane i mam kilka spostrzezen którymi sie chcialem z wami podzielic.

1. nie byłem w stanie wyjac jednej śrubki mocującej kolumne do wachacza.. hamulec mi blokował. byłem zmuszony odkrecic go a znaczy poluzowac. dodatkowo 2 śruby klucz 17 chyba.. albo 22 :p juz nie pamietam. i dopiero wtedy bylem w stanie odłączyc kolumne od wachacza.

Pytanie: czy czpień tej śruby musi byc od strony hamulca ? czy moge go z 2 strony umiescic ?
ja zrobiłem tak jak mialem wczesniej.

2. do wyjecia koncówki przekładni kierowniczej z kolumny wystarczy młotek.. wystarczy z niezbyt przesadną siłą obstukać wszytko za wyjatkiem gwintu. (oczywiscie po odkreceniu nakrętki)

3. patent do naciągania sprezyny wydaje mi sie niezbędny..
chyba ze sie myle to poprawcie

4 nakretki samoblokujace (konkretnie jedna z wachacza ) nie nadawały sie do powtórnego zakrecenia (gwint zajechany) załozyłem zwykłe podwójnie robiąc tzw kontrę.

pytanie: czy moge tak spokojnie zrobic czy powinienem sie czegos obawiac ?

5. podobno nie powinienem zakładać ponownie tychsamych nakrętek samoblokujacych
czy to prawda ??

6. czy istnieje sposób na sprawdzenie geometrii bez przyzadów ?

jak sobie cos przypomne to napisze
zdravim

SowaBezOka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 172
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11

Post autor: SowaBezOka » 13 lis 2009, 15:40

podbije temat, akurat jestem przy wymianie sprezyn. Odkrecilem wszystkie srubki (2 dni roboty) no i kolumna amortyzatora trzyma sie jeszcze na koncowce drazka kierowniczego. Musze odkrecic ta koncowke czy mozna zrobic tak jak kolega wyzej napisal?

Audi B4
Obrazek

2. do wyjecia koncówki przekładni kierowniczej z kolumny wystarczy młotek.. wystarczy z niezbyt przesadną siłą obstukać wszytko za wyjatkiem gwintu. (oczywiscie po odkreceniu nakrętki)
w co stukac dokladnie o_O

Awatar użytkownika
kaczaza5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 712
Rejestracja: 23 gru 2007, 13:51
Lokalizacja: Gorzkowice

Post autor: kaczaza5 » 13 lis 2009, 15:56

SowaBezOka, dokładnie w to co jest w kółku na fotce zaznaczone :mrgreen: Nie wal czasami w gwint bo go popitolisz i później będzie d**a blada...
Pukaj dookoła w to ... "ramię"

SowaBezOka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 172
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11

Post autor: SowaBezOka » 13 lis 2009, 16:01

kurde, juz popukalem kilka razy w gwint o_O mam nadzieje, ze wiele mu sie nie stalo.

ja pierwszy raz na oczy widze amortyzatory... powiedz mi, gdy wcisne przedni amor powinien odskoczyc no nie? wciskam i zostaje we wcisnietej pozycji... walniety amor prawda? :-P

Awatar użytkownika
kaczaza5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 712
Rejestracja: 23 gru 2007, 13:51
Lokalizacja: Gorzkowice

Post autor: kaczaza5 » 13 lis 2009, 16:26

Sprężyna go rozciąga, żeby powrócił do poprzednich rozmiarów...

Awatar użytkownika
damian19772
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 94
Rejestracja: 18 maja 2009, 10:15
Lokalizacja: łęczna/przeworsk

Post autor: damian19772 » 13 lis 2009, 17:08

masz moze jakas butle turystyczna aby podgrzac lekko
a moze spróbój coca cola polac jest najlepszym od wd 40

SowaBezOka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 172
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11

Post autor: SowaBezOka » 13 lis 2009, 17:34

kaczaza5 pisze:Sprężyna go rozciąga, żeby powrócił do poprzednich rozmiarów...
wiec looozik, dzieki <ok>

@damian19772 - odpuszczam na dzisiaj, nie mam skad wziac sciagacz do sprezyn :roll:

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 13 lis 2009, 20:24

panowie nie poleci wam geometria jak przy wyjmowaniu mc persona zostawicie w spokoju 2 sruby ktore trzymaja zwrotnice wtedy nic nie bedzie trzeba ustawiac ponownie

Awatar użytkownika
McCoob
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 391
Rejestracja: 10 cze 2009, 15:57

Post autor: McCoob » 26 cze 2010, 16:01

MaXuS pisze: później 2 śruby na klucz 22 które trzymają całą kolumnę
O które dokładnie śruby chodzi? Szukałem i nie wiem które to są...
Nie trzeba odkręcać tej nakrętki na klucz 30?

Odkręciłem już końcówkę drążka, tam gdzie trzyma sworzeń i od góry amortyzator.

Przepraszam za odkop ale mam rozłożony samochód i nie wiem co robić dalej.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 26 cze 2010, 16:20

McCoob pisze:MaXuS napisał/a:
później 2 śruby na klucz 22 które trzymają całą kolumnę


O które dokładnie śruby chodzi? Szukałem i nie wiem które to są...
McCoob, pewny nie jestem, ale w odróżnieniu od B4, w B3 nie da się rozłączyć goleni amortyzatora od zwrotnicy. Opis MaXuS'a do tyczy właśnie B4.

Awatar użytkownika
McCoob
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 391
Rejestracja: 10 cze 2009, 15:57

Post autor: McCoob » 26 cze 2010, 17:02

Z tego co się dowiedziałem, będę musiał odkręcić zwrotnicę od półosi.

Zrobiłem. Trzeba odkręcać półoś od zwrotnicy, powinno lekko zejść z frezów.

zibifree
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 07 lut 2010, 18:34

Post autor: zibifree » 14 lip 2010, 14:54

witam... pytanko takie a czy przy wymianie tylnych amortyzatorów muszę dodatkowo coś obowiązkowo wymienić? czy same wkłady (gdy amor wylany) wystarczą?

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 14 lip 2010, 15:27

zibifree pisze:witam... pytanko takie a czy przy wymianie tylnych amortyzatorów muszę dodatkowo coś obowiązkowo wymienić? czy same wkłady (gdy amor wylany) wystarczą?
Osłony, odboje, nakrętki samozabezpieczające.

chudy022
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 04 lis 2009, 11:21
Kontakt:

Post autor: chudy022 » 13 sie 2010, 20:36

Koledzy mam tylko jedno pytanko,jestem nie dawno po wymianie amortyzatorów przednich w mojej B4.wszystko poszło jak powinno tylko jak wyzej przeczytałem wlewa sie troche oleju aby sie nie zacierały a ja tego nie zrobiłem?musze od nowa je rozbierac aby wlać ten olej czy nie jest to konieczne?Pozdrawiam wszystkich i z góry dziekuje za odpowiedzi...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Amortyzatory i sprężyny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl