Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9TDI 1Z] Pekajacy pasek alternatora

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 16 lip 2010, 15:29

Ta z tylu część jak to nazwałeś to właśnie napinacz. U mnie napinacz był OK, wymagał tylko przesmarowania, ale zapieczone było to ramię napinacza do którego mocowana jest rolka odwracająca. Wiec tak jak pisałem zdemontowałem łapę alternatora i wtedy wszystko miałem na wierzchu i mogłem się bawić.
A co do tych fotek, to wygląda jakby pasek był faktycznie za mocno napięty i zaczyna pękać (rozwarstwiać się) analogicznie do układu rowków od spodu. Tak mi się przynajmniej wydaje.
A jeździsz nadal z tym paskiem :?:

TDI80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 10 wrz 2007, 22:58

Post autor: TDI80 » 27 lip 2010, 02:13

Jelly pisze:Ta z tylu część jak to nazwałeś to właśnie napinacz. U mnie napinacz był OK, wymagał tylko przesmarowania, ale zapieczone było to ramię napinacza do którego mocowana jest rolka odwracająca. Wiec tak jak pisałem zdemontowałem łapę alternatora i wtedy wszystko miałem na wierzchu i mogłem się bawić.
A co do tych fotek, to wygląda jakby pasek był faktycznie za mocno napięty i zaczyna pękać (rozwarstwiać się) analogicznie do układu rowków od spodu. Tak mi się przynajmniej wydaje.
A jeździsz nadal z tym paskiem :?:
Moze faktycznie jak jest ruch, to samo ramie troche zapieczone mam, a co do fotek to ciekawy byłem jak u siebie macie, czy podobnie, czy tez dlatego, ze gadki ten pasek, to widac takie smugi, a jezdze nadal z tym paskiem

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 27 lip 2010, 12:23

No to obyś nie miał takiej sytuacji jak ja, że pasek strzelił w czasie jazdy, bo może sporo zamieszania zrobić, wiec może jak najszybciej zastanów się nad wymianą.

mikrus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 19 cze 2008, 23:04

Post autor: mikrus » 28 lip 2010, 00:10

u ojca pasek wymienialem juz dwa razy łącznie z napinaczem w ciągu 40 tyś km, a luz był odpowiedni...
nie wiem dlaczego ale zaczął pękać z jednej strony tylko tak jakby z jednej strony był bardziej naciągniety...

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 28 lip 2010, 07:34

mikrus pisze:u ojca pasek wymienialem juz dwa razy łącznie z napinaczem w ciągu 40 tyś km, a luz był odpowiedni...
nie wiem dlaczego ale zaczął pękać z jednej strony tylko tak jakby z jednej strony był bardziej naciągniety...
A przypadkiem któreś z kół pasowych nie jest krzywe???

mikrus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 19 cze 2008, 23:04

Post autor: mikrus » 28 lip 2010, 10:16

no wlasnie ostatnio kolega wymieniał rozrząd i wszystko jest ok....ja razie jest dobrze, nie wiem może to wina poprzedniego napinacza :-/

vollog
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 03 sie 2013, 11:47

Re: [B4 1.9TDI 1Z] Pekajacy pasek alternatora

Post autor: vollog » 29 wrz 2014, 18:57

Jelly pisze:
TDI80 pisze:Witam, nie wiem czy to normalny objaw i taka jest trwalosc tych paskow, ale mialem jeden pasek zalozony od alternatra i klimy i sie rozlecial, zalozylem kolejny i po 15tys km tez prawie pekniety jest, ma szczeliny wzdluz, jak poprzednik, wiec nie wiem czy to nie za krotko i cos mozna zrobic, zeby tak nie strzelaly te paski, czy tyle wytrzymuja?

ps. dodam ze byly to firmowe paski CONTITECH 6 PK 1183
Kolego ja jakies 2 tyg. temu przerabiałem to samo. U mnie ramię napinacza było zapieczone i po ok. 10 tys km pasek się urwał. Teraz już wiem że przez niesprawny samonapinacz. Jeśli założenie paska idzie z oporem to coś jest nie tak i polecam zacząć od napinacza. On musi chodzić lekko z niewielkim oporem. U mnie teraz tak właśnie jest po wymianie ramienia napinacza, tulejek, uszczelek i rolki napinacza. Polecam zrobić to porządnie, żeby Cie w trasie nie spotkała niemiła niespodzianka za kolejne 15kkm. W razie potrzeby pisz to podpowiem Ci co robiłem.


jelly, moglbys mi powiedziec skad brales czesci? bo potrezbuje rowniez tego o czym wspomniales czyli praktycznie caly komplet. uzywana lapa kompletna to koszt 400 zl i nie wiadomo czy nie bedzie taka sama jak moja. u mnie juz ramie przegiete, tulejki wgl zostaly tylko skrawki. musze zlozyc caly komplet z uszczelkami napinaczem itp. kupowales wszystko oddzielnie czy jest jakis zestaw naprawczy?

arek żet
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 26 sie 2013, 09:06
Lokalizacja: JASŁO

Post autor: arek żet » 29 wrz 2014, 20:10

Witam ja mam tez problem chyba z tym napinaczem.Zaczęło mi coś popiskiwać okazało się że ramię i tulejki byly wybite bardzo znacznie więc kupiłem nowe tuljeeki ori i nowe ramię z hans-a zmieniłem napinacz na INA oddałem zaraz bo pasek podskakiwał zalożyłem SKF dalej to samo założyłem swój stary chwile było ok i dalej paskiem terepie już mam tego dość nie wiem co jest dalej u mnie nie ma raczej sprzęgła na alternatorze co to może byc tego przyczuyną??Paskiem terepie i przenosi taki terkot do kabiny:///

vollog
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 03 sie 2013, 11:47

Post autor: vollog » 29 wrz 2014, 20:25

nawet nie zauwazylem ze od ostatniego posta minely 4 lata.. no ale nic moze ktos zna ceny +- ramienia lub sposob na jego regeneracje? co do poprzedniego posta to moze masz bicie na kole pasowym?

Awatar użytkownika
pkrr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 11 sie 2012, 23:33

Post autor: pkrr » 29 wrz 2014, 22:08

coś ostatnio dużo o tym napinaczu hehe

https://audi80.pl/b4-19-1z-wymiana-t ... t91591.htm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl