Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4]Nieszczęsne przednie zawieszenie, stukanie.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 17 maja 2010, 22:15

Mat_Abra, wymień tuleje sanek. U mnie właśnie w tym jest problem...

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 17 maja 2010, 22:33


Awatar użytkownika
Mat_Abra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 05 kwie 2009, 22:54
Lokalizacja: Wwa

Post autor: Mat_Abra » 18 maja 2010, 10:14

Wymieniłem drugą końcówkę drążka (drugi raz zresztą). Puka nadal.

Zrobię pewnie tak jak mówisz Bastek, a potem pewnie zajmę się rezaniem poduszek od Polo jak radzi MIODEK...

Mam już tego dość.

Awatar użytkownika
radekmc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:15
Lokalizacja: Lebelskie

Post autor: radekmc » 18 maja 2010, 20:10

to i ja się dołączę :-P

w piątek poszło do wymiany:
-amortyzatory przód o dziwno siedziały jeszcze BOGE jeden niestety strzelił po ostatnim strzale w dziurę :-/
-poduszki amora LEM
-tuleje wahacza LEM
-końcówki drążka LEM
po waleniu zostało tylko delikatnie pukanie z prawej strony na poprzecznych nierównościach
łączniki były wymieniane z rok temu na trzepaku tez nic nie wyszło, tuleje sanek wydają się być ok
za 2 tyg będę dalej walczył :lol:

kargul81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 16 wrz 2008, 13:56
Lokalizacja: ruda śląska

Post autor: kargul81 » 05 cze 2010, 13:34

witam kupiłem wszystkie częsci do przeróbki w poniedziałek zobaczymy co z tego wyjdzie <ok>

Martinez
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 06 gru 2009, 22:47
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: Martinez » 18 lip 2010, 11:18

Zrobiłem także ten patent zgodnie z zaleceniami kolegi "cinek".
Mam pytanko.
Po zkręceniu całej kolumny ta poduszka ma straszny luz,chodzi do góry i nadół jakieś 3mm i kiwa się na boki. Jest to spowodowane tym iż nakrętka w tym patencie dociska bezpośrednio łożysko które jest z koleji dociśnięte od dołu amorkiem.

Jeszcze raz: czy poduszka po zrobieniu patentu kol.cinek chwieje się na boki także u was?

Awatar użytkownika
cinekp82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 180
Rejestracja: 07 sty 2010, 22:33
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: cinekp82 » 18 lip 2010, 11:56

Wszystko jest OK
Masa auta dociśnie poduszkę do łożyska.

Martinez
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 06 gru 2009, 22:47
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: Martinez » 18 lip 2010, 12:09

tak też myślałem. A co by się stało gdybym nie rozwiercił otworu miseczki. Nie było by to lepsze rozwiązanie?

Zauważyłem iż amorki mają luz, niestety wewnętrzny -nie w obudowie McPersona
Co się dziwić,są orginalne i o dziwo trzymią. To pewnie też będzie powodować stuki.

Awatar użytkownika
mirek.d
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 30 wrz 2008, 08:21
Lokalizacja: GLIWICE

nie ma co

Post autor: mirek.d » 18 lip 2010, 21:43

Też mam takie stuki a temat to już morze.Trzeba to przerobic jak kolega napisal i ładne fotostory załączył tak aby każdy mógł sobie to zrobić(no może nie każdy).
Chciałem ostatnio kupić samo łożysko w hurtowni.Panowie koszt to jedyne 158 zł za sztukę.Podziękowałem Panu sprzedawcy z HURTOWNI i poszedłem do znanego sklepu i zamówiłem takie same firmy SACHS.Co prawda nie pisze na nich SACHS tylko GERMANY ale założyłem i.......
Wystarczyło to na 1400 Km bo tyle zrobiłem nad morze i z powrotem.
Znowu puka.Oczywiście oprócz tego mam wszystko wymienione na nowe.

Trzeba przerabiać może faktycznie nastanie CISZA.

Pozdrawiam pomysłodawcę. <piwo>

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 18 lip 2010, 22:19

ja właśnie jestem po tej przeróbce no i puka dalej :evil: nie wiem co ale puka <buu> więc zostaje do wymiany gumy na wahaczach i sworznie bo reszta wymieniona na nowe więc jak to zrobię i będzie dalej pukało to chyba sobie odpuszczę :cry:

Martinez
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 06 gru 2009, 22:47
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: Martinez » 19 lip 2010, 01:10

Ja przerobiłem na patent Cinka już drugą swoją B4,fakt faktem-amorki muszą być bez luzu w McPerson,ie jak i nie mogą także mieć luzu wewnętrznego z racji przebytych kilometrów.Najtrudniejszym momentem w tej przeróbce jest rozwiercenie kielicha na rozmiar 22mm.Z własnego doświadzenia radzę sie zaopatrzyć w porządny rozwiertak lub dostęp do takiej wielkości wiertła.
Jeśli zestaw-amorki i McPerson są bez luzu(nie zapominajcie o oleju w komorze wkładu)+patent Cinka to zapomnijcie o problemach z wymienianym wcześnij towarzyszem McPerson,em. Po prostu wymieniajcie dalej resztę dupereli w tym pokręconym zawieszeniu. :-?
Jest jednak jedno ale. Na ile te części które dzisiaj dostajemy w sklepach są w miarę odpowiednikami oryginałów.Wg mnie to nawet te legitymujące się markowymi nazwami są :arrow: no żeby nie urazić ale tak naprawdę w 50% jakościowo dobre z tymi które nam wsadzili w fabryce <buu>

Awatar użytkownika
mirek.d
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 30 wrz 2008, 08:21
Lokalizacja: GLIWICE

Post autor: mirek.d » 19 lip 2010, 16:37

gibaj pisze:ja właśnie jestem po tej przeróbce no i puka dalej :evil: nie wiem co ale puka <buu> więc zostaje do wymiany gumy na wahaczach i sworznie bo reszta wymieniona na nowe więc jak to zrobię i będzie dalej pukało to chyba sobie odpuszczę :cry:

Powiem Ci że najdrożej wychodzą w tej sytuacji sworznie wachacza.
Nie wiem jak w innych miastach ale ja dostałem tylko za 70 zł za sztukę.
Nic taniej.
Ale skoro Ci puka po przeróbce dalej to jedź na stację diagnostyki najlepiej taką nowo otwartą na której jest cicho bo u mnie jest taka stacja jedna że nie słychac swoich myśli po włączeniu hydrauliki od trzepaków.
Jeśli masz jakiś luz to będzie wyczuwalny.
U mnie zapłaciłem 20 zł za taką usługę.Może uda Ci się za piwko zrobić.
Górne poduszki jeśli mają luz to można je sprawdzić na testerze do amorów na każdej stacji.
Tylko musisz sobie sam wlożyć rękę od strony nadkola i dotknąć nawet samej sprężyny ale najlepiej to poduszkę (jest to możliwe jeśli masz seryjne zawieszenie bo ja tak wyczułem luz)
Wymieniłem te łożyska i była cisza.Ale jak pisałem wcześniej na krótki czas to starczyło.

Nie poddawaj się i szukaj a napewno znajdziesz.

Poadrawiam.

mateusz3571
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 28 cze 2010, 12:41
Lokalizacja: Lubaczów

Post autor: mateusz3571 » 19 lip 2010, 19:43

Koledzy sprawdźcie gumki na drążku stabilizatora :) ja je wymieniłem i przestało stukać ;] a zanim je wymieniłem to tez dużo innych części wymieniałem i dalej stukało.. :) te gumki to koszt 7 zł jedna :0 może to akurat to :)

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 19 lip 2010, 21:50

mateusz3571 pisze:Koledzy sprawdźcie gumki na drążku stabilizatora :) ja je wymieniłem i przestało stukać ;] a zanim je wymieniłem to tez dużo innych części wymieniałem i dalej stukało.. :) te gumki to koszt 7 zł jedna :0 może to akurat to :)
jesteś z lubaczowa?wożę towar do poladexu i do zeximu i do zby-polu <ok>

Warmooz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 21 kwie 2010, 20:54

Post autor: Warmooz » 20 lip 2010, 10:16

Martinez pisze:Ja przerobiłem na patent Cinka już drugą swoją B4,fakt faktem-amorki muszą być bez luzu w McPerson,ie jak i nie mogą także mieć luzu wewnętrznego z racji przebytych kilometrów.Najtrudniejszym momentem w tej przeróbce jest rozwiercenie kielicha na rozmiar 22mm.Z własnego doświadzenia radzę sie zaopatrzyć w porządny rozwiertak lub dostęp do takiej wielkości wiertła.
Jeśli zestaw-amorki i McPerson są bez luzu(nie zapominajcie o oleju w komorze wkładu)+patent Cinka to zapomnijcie o problemach z wymienianym wcześnij towarzyszem McPerson,em.
da radę wyczuć ten luz wkładu amora że tak powiem 'ręcznie' ? Przerabiałem poduchy w/g instrukcji Cinka i dalej coś mi puka, jak miałem wyjęte kolumny to szarpałem tłoczyskiem i nie wyczułem żadnego luzu a nie chciałem tego rozkręcać i sprawdzać czy jest olej bo nakrętka wyglądała mocno niezachęcająco :) Nie chce tego rozbierać znowu na darmo bo to auto mnie już nauczyło że jak są typowe objawy to najczęściej świadczą o nietypowej przyczynie :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl