Witam klubowiczów!!! Mam taki problem że jak odpalę silnik jak jest zimny to po kilku sekundach nagle spada z obrotów do ok.400(przez ok.2 sekundy chodzi jakby miał zdechnąć) i potem skoczy do ok 1300 i pomału spada do 800.Nieraz zrobi tak dwa razy.Ogólnie jak jest ciepły to tak delikatnie szarpie(nie chodzi równo) i słychać co jakiś czas takie ,,puf,, z tłumika.I podczas jazdy też wydaje mi się ze delikatnie szarpie(ale drogi u mnie nie są gładkie więc mogę się mylić).Dzieję się tak na benzynie i gazie :shock:
Palec i kopułka nówki(BERU) a przewody po spryskaniu wodą łapałem i nie kopały więc nie powinny być złe.Świece jeszcze ładne.Ale na oko to wiecie.... Pozdrawiam!!!
[ Coupe 2.3 20V 7A] Spadają obroty.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 50
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 19:00
- Lokalizacja: Działoszyn
wiem że to nie NG ale
dolot musisz mieć szczelny a że masz gaz może jakiś strzał był....
zobacz czy odma która idzie od dołu w gumę miedzy przepustnicą a przepływką jest na miejscu,
pozatym czy guma nie poparciała,
krokowiec jeśli ci szwankuje to również możesz mieć problemy z wolnymi obrotami....
zostaje czujnik temp. dla ECU który daje znać o tym kiedy ma być "ssanie" ale to nie pasuje dla LPG...
dolot musisz mieć szczelny a że masz gaz może jakiś strzał był....
zobacz czy odma która idzie od dołu w gumę miedzy przepustnicą a przepływką jest na miejscu,
pozatym czy guma nie poparciała,
krokowiec jeśli ci szwankuje to również możesz mieć problemy z wolnymi obrotami....
zostaje czujnik temp. dla ECU który daje znać o tym kiedy ma być "ssanie" ale to nie pasuje dla LPG...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 50
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 19:00
- Lokalizacja: Działoszyn
Wystrzału nigdy nie było więc obudowa filtra jest ok.Guma co idzie do przepustnicy jest nowa ile przewody gumowe co idą do krokowca są zparciałe.Muszę przepłukać krokowca ale podczas jazdy też wydaje mi się że przyszarpuje. A i zapomniałem że najczęściej jak jest ciepły i jak na wolnych dodam mu gazu(jak do ruszania z krzyżówki) to go nagle przydławi(ol 1.5 sekundy)
jak go dławi pod obciążeniem to coś z knock sensorami... one korygują zapłon co za tym idzie bedziesz miał problemy i na benzynie i na gazie...
A i jaką masz instalacje gazową :?: która generacja...
jak korzysta z sondy lambda czyli sekwencja albo 2gen. to również bedziesz miał problem na benzynie i LPG, jeżeli zaś masz 1 gen to wykluczyć można by było sonde bo na gazie by nic ona nie zmieniała, a problem musi być na jednym i drugim źródle zasilania
A i jaką masz instalacje gazową :?: która generacja...
jak korzysta z sondy lambda czyli sekwencja albo 2gen. to również bedziesz miał problem na benzynie i LPG, jeżeli zaś masz 1 gen to wykluczyć można by było sonde bo na gazie by nic ona nie zmieniała, a problem musi być na jednym i drugim źródle zasilania
-
- Forum Audi 80
- Posty: 50
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 19:00
- Lokalizacja: Działoszyn
- tajson0909
- Forum Audi 80
- Posty: 120
- Rejestracja: 12 kwie 2009, 14:09
- Lokalizacja: Mielec
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
janek1coupe, zmień metodę sprawdzania przebić.Lepiej popryskać w nocy i patrzeć czy się robi dyskoteka , jak nie zmienisz metody i będziesz chwytał ręką to po którejś próbie zaczniesz się jąkać .Poza tym kable jak pasek czy świece robią swój przebieg i kosz.7A jeśli jest na hitachi nie trawi stożków.Jak masz takowy to załatwisz przepływkę.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 50
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 19:00
- Lokalizacja: Działoszyn
Nie mam stożka ale myślałem kiedyś o nim:) Dzięki za przestrogę.
A w nocy kable lekko świecą(ale jeden facet co dzwoniłem za kablami powiedział mi że nawet nowe świecą).Koszt kabli BERU to 350 zł przez kolegę co ma upust.Wie ktoś taniej? Ale dobre jak BERU,BOSCH ,NGK...
[ Dodano: 2010-07-31, 20:56 ]
wybłyskałem kody i nic poza kodem 2114[aparat jak dobrze pamiętam] nie pokazało(ale ten kod wywala mi odkąd pamiętam a palec.kopułka nowe i BERU), podczas rozpędzania auto nie przyspiesza równo tylko czuć szarpanie.Na benzynie mocniej niż na gazie.Przepływki jeszcze nie wymyłem bo cały tydzień tyrałem po 16godzin ale w tym tygodniu luknę :oops:
Jak auto jest odpalone to z tłumika bardzo śmierdzi(nie dymi olejem) tak jakby mieszanka lub spalanie było nie takie no i trzęsie tym silnikiem na wolnych.
[ Dodano: 2010-08-16, 14:54 ]
Krokowca przeczyściłem i już nie spadają obroty po odpaleniu ale dalej czuć szarpania podczas przyspieszania.Do tego pękła mi też guma co idzie z filtra do przepustnicy ale szarpania były wcześniej:( poza tym nieszczelności wcześniej też nie było. :roll
[ Dodano: 2010-08-29, 20:49 ]
obroty po ddpaleniu były ok przez kilka dni a terz znowu spadają raz lub dwa razy a jak od razu po odpaleniu ruszam to się zdławi na moment więc czekam ze dwie minuty aż pochodzi na wolnych ale szarpanie jest cały czas i reszta problemów jak wyżej też.Ja na chwilę obecną nie mam czasu sprawdzać dalej co mu jest bo tyram od 6rano do 22 ale jak będę miał wolniejszy dzień to będę dalej szukał co mu dolega więc piszcie co podejrzewacie!!!!Z góry dzięki
[ Dodano: 2010-10-03, 11:44 ]
Podmieniłbym ten potencjometr dla sprawdzenia z innego auta ale w mojej okolicy 20V nie zauważyłem i nie słyszałem:(
Wczoraj wymieniłem świece i sprawdziłem dolot jednak za wiele to nie pomogło
[ Dodano: 2010-11-01, 14:06 ]
Byłem na szrotowcu żeby rozejrzeć się za tym potencjometrem przepustnicy jednak nie znalazłem dawcy.wziąłem jednak przy okazji czujnik ciśnienia oleju na zegar bo mój padł i wymieniłem przy okazji wymiany rozrządu.I znowu dupa bo po przekręceniu zapłony nie świeci się kontrolka Ciś.oleju ale po odpaleniu zapala się.Zegar ciśnienia oleju działa ale widocznie nie pasuje do mojej bestii.Wymieniłem czujnik jednopinowy pod ta nieszczęsną puszką(czujnik) i nie pomogło .Ale to nie problem tylko ta nierówna praca silnika i dławienia mnie słabią!!! Znalazłem na necie przewody WN za 150zł.ale firmy TUTELA więc pewnie szroty.Jakie te przewody najlepiej kupić dobre i w rozsądnej cenie???Ma ktoś?Jakby to nie pomogło to zostaje cewka i potencjometr
A w nocy kable lekko świecą(ale jeden facet co dzwoniłem za kablami powiedział mi że nawet nowe świecą).Koszt kabli BERU to 350 zł przez kolegę co ma upust.Wie ktoś taniej? Ale dobre jak BERU,BOSCH ,NGK...
[ Dodano: 2010-07-31, 20:56 ]
wybłyskałem kody i nic poza kodem 2114[aparat jak dobrze pamiętam] nie pokazało(ale ten kod wywala mi odkąd pamiętam a palec.kopułka nowe i BERU), podczas rozpędzania auto nie przyspiesza równo tylko czuć szarpanie.Na benzynie mocniej niż na gazie.Przepływki jeszcze nie wymyłem bo cały tydzień tyrałem po 16godzin ale w tym tygodniu luknę :oops:
Jak auto jest odpalone to z tłumika bardzo śmierdzi(nie dymi olejem) tak jakby mieszanka lub spalanie było nie takie no i trzęsie tym silnikiem na wolnych.
[ Dodano: 2010-08-16, 14:54 ]
Krokowca przeczyściłem i już nie spadają obroty po odpaleniu ale dalej czuć szarpania podczas przyspieszania.Do tego pękła mi też guma co idzie z filtra do przepustnicy ale szarpania były wcześniej:( poza tym nieszczelności wcześniej też nie było. :roll
[ Dodano: 2010-08-29, 20:49 ]
obroty po ddpaleniu były ok przez kilka dni a terz znowu spadają raz lub dwa razy a jak od razu po odpaleniu ruszam to się zdławi na moment więc czekam ze dwie minuty aż pochodzi na wolnych ale szarpanie jest cały czas i reszta problemów jak wyżej też.Ja na chwilę obecną nie mam czasu sprawdzać dalej co mu jest bo tyram od 6rano do 22 ale jak będę miał wolniejszy dzień to będę dalej szukał co mu dolega więc piszcie co podejrzewacie!!!!Z góry dzięki
[ Dodano: 2010-10-03, 11:44 ]
Podmieniłbym ten potencjometr dla sprawdzenia z innego auta ale w mojej okolicy 20V nie zauważyłem i nie słyszałem:(
Wczoraj wymieniłem świece i sprawdziłem dolot jednak za wiele to nie pomogło
[ Dodano: 2010-11-01, 14:06 ]
Byłem na szrotowcu żeby rozejrzeć się za tym potencjometrem przepustnicy jednak nie znalazłem dawcy.wziąłem jednak przy okazji czujnik ciśnienia oleju na zegar bo mój padł i wymieniłem przy okazji wymiany rozrządu.I znowu dupa bo po przekręceniu zapłony nie świeci się kontrolka Ciś.oleju ale po odpaleniu zapala się.Zegar ciśnienia oleju działa ale widocznie nie pasuje do mojej bestii.Wymieniłem czujnik jednopinowy pod ta nieszczęsną puszką(czujnik) i nie pomogło .Ale to nie problem tylko ta nierówna praca silnika i dławienia mnie słabią!!! Znalazłem na necie przewody WN za 150zł.ale firmy TUTELA więc pewnie szroty.Jakie te przewody najlepiej kupić dobre i w rozsądnej cenie???Ma ktoś?Jakby to nie pomogło to zostaje cewka i potencjometr