Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ Coupe 2.3 20V 7A] Spadają obroty.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
janek1coupe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 12 wrz 2008, 19:00
Lokalizacja: Działoszyn

[ Coupe 2.3 20V 7A] Spadają obroty.

Post autor: janek1coupe » 21 lip 2010, 00:31

Witam klubowiczów!!! Mam taki problem że jak odpalę silnik jak jest zimny to po kilku sekundach nagle spada z obrotów do ok.400(przez ok.2 sekundy chodzi jakby miał zdechnąć) i potem skoczy do ok 1300 i pomału spada do 800.Nieraz zrobi tak dwa razy.Ogólnie jak jest ciepły to tak delikatnie szarpie(nie chodzi równo) i słychać co jakiś czas takie ,,puf,, z tłumika.I podczas jazdy też wydaje mi się ze delikatnie szarpie(ale drogi u mnie nie są gładkie więc mogę się mylić).Dzieję się tak na benzynie i gazie :shock:
Palec i kopułka nówki(BERU) a przewody po spryskaniu wodą łapałem i nie kopały więc nie powinny być złe.Świece jeszcze ładne.Ale na oko to wiecie.... Pozdrawiam!!!

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 21 lip 2010, 00:37

wiem że to nie NG ale
:arrow: dolot musisz mieć szczelny a że masz gaz może jakiś strzał był....
:arrow: zobacz czy odma która idzie od dołu w gumę miedzy przepustnicą a przepływką jest na miejscu,
:arrow: pozatym czy guma nie poparciała,
:arrow: krokowiec jeśli ci szwankuje to również możesz mieć problemy z wolnymi obrotami....
:arrow: zostaje czujnik temp. dla ECU który daje znać o tym kiedy ma być "ssanie" ale to nie pasuje dla LPG...

krystek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 299
Rejestracja: 24 mar 2010, 20:37
Lokalizacja: koszalin

Post autor: krystek » 21 lip 2010, 06:13

ja mialem taki sam obiaw,wymenialem wszystkie czujniki,sonde, gumy,krokowca itp,odeszlo po wymianie paska rozrządu,koszt czesci nie duzy,okolo 250pln,ale zaczni od sprawdzania wszystkich tych zeczy ktore wymienil moj przedmowca:)pozdrawiam <ok>

janek1coupe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 12 wrz 2008, 19:00
Lokalizacja: Działoszyn

Post autor: janek1coupe » 21 lip 2010, 23:42

Wystrzału nigdy nie było więc obudowa filtra jest ok.Guma co idzie do przepustnicy jest nowa ile przewody gumowe co idą do krokowca są zparciałe.Muszę przepłukać krokowca ale podczas jazdy też wydaje mi się że przyszarpuje. A i zapomniałem że najczęściej jak jest ciepły i jak na wolnych dodam mu gazu(jak do ruszania z krzyżówki) to go nagle przydławi(ol 1.5 sekundy)

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 22 lip 2010, 01:56

jak go dławi pod obciążeniem to coś z knock sensorami... one korygują zapłon co za tym idzie bedziesz miał problemy i na benzynie i na gazie...
A i jaką masz instalacje gazową :?: która generacja...
jak korzysta z sondy lambda czyli sekwencja albo 2gen. to również bedziesz miał problem na benzynie i LPG, jeżeli zaś masz 1 gen to wykluczyć można by było sonde bo na gazie by nic ona nie zmieniała, a problem musi być na jednym i drugim źródle zasilania

janek1coupe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 12 wrz 2008, 19:00
Lokalizacja: Działoszyn

Post autor: janek1coupe » 23 lip 2010, 00:37

Jest to sekwencyjna instalacja kolego.Sprawdzę w najbliższym czasie czy przydławia się też na benzynie bo nie pamiętam i wybłyskam kody.Sonda ma dwa lata(ori boscha) ale to nic nie znaczy.Ech...

Awatar użytkownika
tajson0909
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 12 kwie 2009, 14:09
Lokalizacja: Mielec

Post autor: tajson0909 » 24 lip 2010, 17:55

ja bym obstawiał na nastawnik przepustnicy bo on jezeli mu sie teflonowy slimak w srodku wytrze to zebatka od silniczka sie ponim slizga i nie przesuwa slimaka i tak sie dzieje z obrotami radze to sprawdzic

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 25 lip 2010, 09:31

janek1coupe, zmień metodę sprawdzania przebić.Lepiej popryskać w nocy i patrzeć czy się robi dyskoteka , jak nie zmienisz metody i będziesz chwytał ręką to po którejś próbie zaczniesz się jąkać ;-) .Poza tym kable jak pasek czy świece robią swój przebieg i kosz.7A jeśli jest na hitachi nie trawi stożków.Jak masz takowy to załatwisz przepływkę.

janek1coupe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 12 wrz 2008, 19:00
Lokalizacja: Działoszyn

Post autor: janek1coupe » 25 lip 2010, 12:03

Nie mam stożka ale myślałem kiedyś o nim:) Dzięki za przestrogę.
A w nocy kable lekko świecą(ale jeden facet co dzwoniłem za kablami powiedział mi że nawet nowe świecą).Koszt kabli BERU to 350 zł przez kolegę co ma upust.Wie ktoś taniej? Ale dobre jak BERU,BOSCH ,NGK...

[ Dodano: 2010-07-31, 20:56 ]
wybłyskałem kody i nic poza kodem 2114[aparat jak dobrze pamiętam] nie pokazało(ale ten kod wywala mi odkąd pamiętam a palec.kopułka nowe i BERU), podczas rozpędzania auto nie przyspiesza równo tylko czuć szarpanie.Na benzynie mocniej niż na gazie.Przepływki jeszcze nie wymyłem bo cały tydzień tyrałem po 16godzin ale w tym tygodniu luknę :oops:
Jak auto jest odpalone to z tłumika bardzo śmierdzi(nie dymi olejem) tak jakby mieszanka lub spalanie było nie takie no i trzęsie tym silnikiem na wolnych.

[ Dodano: 2010-08-16, 14:54 ]
Krokowca przeczyściłem i już nie spadają obroty po odpaleniu ale dalej czuć szarpania podczas przyspieszania.Do tego pękła mi też guma co idzie z filtra do przepustnicy ale szarpania były wcześniej:( poza tym nieszczelności wcześniej też nie było. :roll

[ Dodano: 2010-08-29, 20:49 ]
obroty po ddpaleniu były ok przez kilka dni a terz znowu spadają raz lub dwa razy a jak od razu po odpaleniu ruszam to się zdławi na moment więc czekam ze dwie minuty aż pochodzi na wolnych ale szarpanie jest cały czas i reszta problemów jak wyżej też.Ja na chwilę obecną nie mam czasu sprawdzać dalej co mu jest bo tyram od 6rano do 22 ale jak będę miał wolniejszy dzień to będę dalej szukał co mu dolega więc piszcie co podejrzewacie!!!!Z góry dzięki

[ Dodano: 2010-10-03, 11:44 ]
Podmieniłbym ten potencjometr dla sprawdzenia z innego auta ale w mojej okolicy 20V nie zauważyłem i nie słyszałem:(
Wczoraj wymieniłem świece i sprawdziłem dolot jednak za wiele to nie pomogło

[ Dodano: 2010-11-01, 14:06 ]
Byłem na szrotowcu żeby rozejrzeć się za tym potencjometrem przepustnicy jednak nie znalazłem dawcy.wziąłem jednak przy okazji czujnik ciśnienia oleju na zegar bo mój padł i wymieniłem przy okazji wymiany rozrządu.I znowu dupa bo po przekręceniu zapłony nie świeci się kontrolka Ciś.oleju ale po odpaleniu zapala się.Zegar ciśnienia oleju działa ale widocznie nie pasuje do mojej bestii.Wymieniłem czujnik jednopinowy pod ta nieszczęsną puszką(czujnik) i nie pomogło .Ale to nie problem tylko ta nierówna praca silnika i dławienia mnie słabią!!! Znalazłem na necie przewody WN za 150zł.ale firmy TUTELA więc pewnie szroty.Jakie te przewody najlepiej kupić dobre i w rozsądnej cenie???Ma ktoś?Jakby to nie pomogło to zostaje cewka i potencjometr :(

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl