[b4 2.0 ABK] Jak zaprojektować rurowy kolektor wydechowy?
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
Witam ponownie.
Ma ktoś pod ręką silnik ABK i kątomierz?
Potrzebuje aby jakaś dobra dusza zmierzyła mi kąt zawarty pomiędzy początkiem otwarcia zaworu wydechowego, a początkiem otwarcia zaworu ssącego mierzony na wale korbowym. Tak mniej więcej, powiedzmy z dokładnością do 5 stopni.
Buziaki <ok>
PS. Na zlocie będzie pomnożone przez ilość koników które przybędzie mojej niuni
Ma ktoś pod ręką silnik ABK i kątomierz?
Potrzebuje aby jakaś dobra dusza zmierzyła mi kąt zawarty pomiędzy początkiem otwarcia zaworu wydechowego, a początkiem otwarcia zaworu ssącego mierzony na wale korbowym. Tak mniej więcej, powiedzmy z dokładnością do 5 stopni.
Buziaki <ok>
PS. Na zlocie będzie pomnożone przez ilość koników które przybędzie mojej niuni
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
Z obliczeń wynikło mi że w ABK nie opłaca się robić kolektora równoległościowego ponieważ zakres obrotów w którym układ wydechowy działa falowo jest znikomo mały (około 50obr/min), a jest to spowodowane fazami rozrządu tego silnika.
Z w/w przyczyny zarzuciłem ten projekt. Pracy mnóstwo - efekt żaden.
Może gdy mi ori pęknie albo się rozleci to dokończę ten, narazie niech spoczywa w spokoju, nie ma się co śpieszyć, nierdzewka nie rdzewieje
Z w/w przyczyny zarzuciłem ten projekt. Pracy mnóstwo - efekt żaden.
Może gdy mi ori pęknie albo się rozleci to dokończę ten, narazie niech spoczywa w spokoju, nie ma się co śpieszyć, nierdzewka nie rdzewieje
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Zjawiska falowe mają miejsce w każdym ukł.dolotowym i wydechowym w całym zakresie obrotów.HeavenQueen pisze:Z obliczeń wynikło mi że w ABK nie opłaca się robić kolektora równoległościowego ponieważ zakres obrotów w którym układ wydechowy działa falowo jest znikomo mały (około 50obr/min), a jest to spowodowane fazami rozrządu tego silnika.
Dla lepszego zrozumienia materii proponuje dobre podstawy...ich zrozumienie umożliwia jaką taką dyskusje w temacie.
http://web.me.com/grzegorzgrabowski/Wit ... dechy.html
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
No i po lekturze wklejonego przez Ciebie linka co mi możesz powiedzieć mądrego na temat zjawisk falowych w układzie przelotowym silnika ABK?
Tak się składa że przerobiłem już kiedyś ten artykuł jak i książkę T. Sałka i jakiś poradnik inżyniera mechanika. Gdybyś również zagłębił się w tę tematykę to byś wiedział że działanie falowe a zjawiska falowe to nie jest to samo.
Zjawiska występują zawsze, masz rację, natomiast działanie falowe układu wydechowego (w korelacji z dolotowym) jest ściśle uzależnione od faz rozrządu silnika i jest możliwe tylko w określonym zakresie prędkości obrotowej. W przypadku ABK (na fabrycznym wałku rozrządu) z moich obliczeń wynika że jest to zakres około 50 obr w okolicach 4000obr/min.
Tak się składa że przerobiłem już kiedyś ten artykuł jak i książkę T. Sałka i jakiś poradnik inżyniera mechanika. Gdybyś również zagłębił się w tę tematykę to byś wiedział że działanie falowe a zjawiska falowe to nie jest to samo.
Zjawiska występują zawsze, masz rację, natomiast działanie falowe układu wydechowego (w korelacji z dolotowym) jest ściśle uzależnione od faz rozrządu silnika i jest możliwe tylko w określonym zakresie prędkości obrotowej. W przypadku ABK (na fabrycznym wałku rozrządu) z moich obliczeń wynika że jest to zakres około 50 obr w okolicach 4000obr/min.
Popieram <ok>luk_OP_Q89 pisze:ich zrozumienie umożliwia jaką taką dyskusje w temaciel
samemu kolektor...wow....mocna robota.
rurki chyba pozyżej 1" nie da się wygiąć bez zgniecenia. Powinno się spwać z kolanek a spawy od środka powinny być gładkie tak, ze jak przejedziesz watą to nie powiina się o nic zaczepić ....no ale napisales ze na mocy Ci nie zależy , ale jak tak to po co to robić? Wydaje mi się że zgniecone rurki na łukach dadzą gorszy efekt niż kolektor ori(na hamowni) ale nie jestem pewien. Promienie kolanek w miare największe. Długości rurek 4,2,1 to aż do 1 wszyskie takie same żeby spaliny łączyły się bezkolizyjnie w ostatnie połączenie(efekt falowy).
Na pewno nie jest proste ani nawet trudne.
http://www.shutterstock.com/pic-1459629 ... ngine.html
To jest Extrime :mrgreen:
rurki chyba pozyżej 1" nie da się wygiąć bez zgniecenia. Powinno się spwać z kolanek a spawy od środka powinny być gładkie tak, ze jak przejedziesz watą to nie powiina się o nic zaczepić ....no ale napisales ze na mocy Ci nie zależy , ale jak tak to po co to robić? Wydaje mi się że zgniecone rurki na łukach dadzą gorszy efekt niż kolektor ori(na hamowni) ale nie jestem pewien. Promienie kolanek w miare największe. Długości rurek 4,2,1 to aż do 1 wszyskie takie same żeby spaliny łączyły się bezkolizyjnie w ostatnie połączenie(efekt falowy).
Na pewno nie jest proste ani nawet trudne.
http://www.shutterstock.com/pic-1459629 ... ngine.html
To jest Extrime :mrgreen:
Ale nie jest do końca tak że taki kolektor nic nie da -wręcz przeciwnie. Silnik 2,0 z audi jest odpowiednikiem któregoś silnika z VW - musisz poszukać oznaczenia, tak jak moje PM jest 100% odpowiednikiem RP łacznie z układem zasilania. Chłopaki w golfach z takim silnikiem po montażu takiego kolektora 4-2-1 i odpowiedniego układu wydechowego uzyskiwali bardzo dobre efekty, sprawdzone na hamowni. Poszukaj na forum golfa, to zobaczysz ze przy odpowiednim wydechu to 2.0 w audi potrafi zwiekszyć moc o jakieś 5-10km samym wydechem, plus zwiekszy sie też moment.