Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.0 ABK] Jak zaprojektować rurowy kolektor wydechowy?

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 21 lip 2010, 19:15

Gdyby ktoś chciał, tak jak ja tworzyć coś to polecam firmę http://www.el-tec.pl/
Zacnie jest. Jeszcze parę tygodni i zaprezentuje mój układ :)

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 21 lip 2010, 19:28

Z cenami też ostro jadą po bandzie.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 21 lip 2010, 20:47

ceny moze nie sa niskie ale robote robia konkretnie

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 12 wrz 2010, 17:04

Witam ponownie.

Ma ktoś pod ręką silnik ABK i kątomierz?
Potrzebuje aby jakaś dobra dusza zmierzyła mi kąt zawarty pomiędzy początkiem otwarcia zaworu wydechowego, a początkiem otwarcia zaworu ssącego mierzony na wale korbowym. Tak mniej więcej, powiedzmy z dokładnością do 5 stopni.

Buziaki <ok>
PS. Na zlocie będzie <piwo> pomnożone przez ilość koników które przybędzie mojej niuni ;-)

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 13 wrz 2010, 19:40

Na chwile obecna zmierzylem Ci otwarcie zaworów H na ssacym 9.55 na wydechowym 8.65mm

Zmierzylem tez w ABT i wynosilo 9.45mm / 8.40mm roznice pomiedzy ABK i ABT mozna potraktowac jako blad pomiarowy.


Srednice przylgni na zaworach:
Ssacy 36,5/39mm
Wydechowy 29,5/32,5mm

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 16 wrz 2010, 22:39

Super, super, super! Dziękuje. <ok>

Awatar użytkownika
krisss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 304
Rejestracja: 17 cze 2009, 20:13
Lokalizacja: Świdnica DSW

Post autor: krisss » 09 mar 2011, 23:33

hmm powiedzmy że odkopałem teemat :) HeavenQueen co tam jak tam ten Twoj kolektor nowy?

Awatar użytkownika
king86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 364
Rejestracja: 15 kwie 2007, 21:07
Lokalizacja: Reszel

Post autor: king86 » 10 mar 2011, 01:33

Ja zadałem pytanie na PW - wiadomość odczytana ale nie otrzymałem żadnej odpowiedzi <osohozi>

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 10 mar 2011, 15:14

Z obliczeń wynikło mi że w ABK nie opłaca się robić kolektora równoległościowego ponieważ zakres obrotów w którym układ wydechowy działa falowo jest znikomo mały (około 50obr/min), a jest to spowodowane fazami rozrządu tego silnika.
Z w/w przyczyny zarzuciłem ten projekt. Pracy mnóstwo - efekt żaden.
Może gdy mi ori pęknie albo się rozleci to dokończę ten, narazie niech spoczywa w spokoju, nie ma się co śpieszyć, nierdzewka nie rdzewieje :)

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 29 mar 2011, 07:14

HeavenQueen pisze:Z obliczeń wynikło mi że w ABK nie opłaca się robić kolektora równoległościowego ponieważ zakres obrotów w którym układ wydechowy działa falowo jest znikomo mały (około 50obr/min), a jest to spowodowane fazami rozrządu tego silnika.
Zjawiska falowe mają miejsce w każdym ukł.dolotowym i wydechowym w całym zakresie obrotów.
Dla lepszego zrozumienia materii proponuje dobre podstawy...ich zrozumienie umożliwia jaką taką dyskusje w temacie.
http://web.me.com/grzegorzgrabowski/Wit ... dechy.html

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 29 mar 2011, 08:04

No i po lekturze wklejonego przez Ciebie linka co mi możesz powiedzieć mądrego na temat zjawisk falowych w układzie przelotowym silnika ABK?
Tak się składa że przerobiłem już kiedyś ten artykuł jak i książkę T. Sałka i jakiś poradnik inżyniera mechanika. Gdybyś również zagłębił się w tę tematykę to byś wiedział że działanie falowe a zjawiska falowe to nie jest to samo.
Zjawiska występują zawsze, masz rację, natomiast działanie falowe układu wydechowego (w korelacji z dolotowym) jest ściśle uzależnione od faz rozrządu silnika i jest możliwe tylko w określonym zakresie prędkości obrotowej. W przypadku ABK (na fabrycznym wałku rozrządu) z moich obliczeń wynika że jest to zakres około 50 obr w okolicach 4000obr/min.

luk_OP_Q89 pisze:ich zrozumienie umożliwia jaką taką dyskusje w temaciel
Popieram <ok>

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 29 mar 2011, 08:52

samemu kolektor...wow....mocna robota.
rurki chyba pozyżej 1" nie da się wygiąć bez zgniecenia. Powinno się spwać z kolanek a spawy od środka powinny być gładkie tak, ze jak przejedziesz watą to nie powiina się o nic zaczepić :)....no ale napisales ze na mocy Ci nie zależy , ale jak tak to po co to robić? Wydaje mi się że zgniecone rurki na łukach dadzą gorszy efekt niż kolektor ori(na hamowni) ale nie jestem pewien. Promienie kolanek w miare największe. Długości rurek 4,2,1 to aż do 1 wszyskie takie same żeby spaliny łączyły się bezkolizyjnie w ostatnie połączenie(efekt falowy).

Na pewno nie jest proste ani nawet trudne.

http://www.shutterstock.com/pic-1459629 ... ngine.html

To jest Extrime :mrgreen:

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 29 mar 2011, 18:37

Ale nie jest do końca tak że taki kolektor nic nie da -wręcz przeciwnie. Silnik 2,0 z audi jest odpowiednikiem któregoś silnika z VW - musisz poszukać oznaczenia, tak jak moje PM jest 100% odpowiednikiem RP łacznie z układem zasilania. Chłopaki w golfach z takim silnikiem po montażu takiego kolektora 4-2-1 i odpowiedniego układu wydechowego uzyskiwali bardzo dobre efekty, sprawdzone na hamowni. Poszukaj na forum golfa, to zobaczysz ze przy odpowiednim wydechu to 2.0 w audi potrafi zwiekszyć moc o jakieś 5-10km samym wydechem, plus zwiekszy sie też moment.

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 29 mar 2011, 18:57

GerB3, no ale chyba nie zrobili tych 10%mocy z wycinanej flanszy do której przyspawali pogięte rurki ;-) bo o takim mniej więcej kolektorze jest tutaj mowa.
Ma być a nie dawać moc

Awatar użytkownika
konrad81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 230
Rejestracja: 13 lut 2010, 12:48
Lokalizacja: Kotlina

Post autor: konrad81 » 29 mar 2011, 18:58

GerB3 pisze:Silnik 2,0 z audi jest odpowiednikiem któregoś silnika z VW
2E z mk3 GTI


Ja nie wiem po kiego kombinowac, spawac jak mozna zastapic ori kolektor ori kolektorem o odpowiedniej specyfice <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl