Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABC ]- szarpie na niskich obrotach , nierowno chodzi.

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
gtszudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 19 lip 2010, 13:55
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

[B4 ABC ]- szarpie na niskich obrotach , nierowno chodzi.

Post autor: gtszudi » 21 lip 2010, 17:56

Witam.

Używałem szukajki ale znajduje mi tylko 2 tematy i to jeszcze z gieldy.

Mam problem , otoz podczas jazdy w korku gdzie wiadomo ruch jest bardzo powolny , moje ABC strasznie szarpie , żabkuje.

Musze albo zwiekszyc obroty silnika , albo wysprzeglic.

Na co mam spojrzec co mam zrobic ?

Dodam tez ze nierowno chodzi , ale nie tak tragicznie bo 800 - 900 - 1000 i to tylko jak jest nagrzany.

Na zimnym z kolei na niskich obrotach przerywa jakby nie bylo iskry/paliwa , i tez pomocne jest wtedy zwiekszenie obrotow.

Co zrobic z tym fantem ?
Ostatnio zmieniony 11 mar 2011, 14:27 przez gtszudi, łącznie zmieniany 1 raz.

audimichu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 21 lip 2010, 19:45

Post autor: audimichu » 21 lip 2010, 20:46

Miałem podobny problem z moją audiczką z tym samym silnikiem.Też się dużo naszukałem w internecie. Wymieniłem świece, przewody wysokiego napięcia sprawdzałem wtryski itd.Okazało się że komputer złapał jakiś błąd. Po wykasowaniu autko wyzdrowiało.

gtszudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 19 lip 2010, 13:55
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: gtszudi » 21 lip 2010, 20:48

a jak przy zmianie biegow wystepuje lekkie walniecie , zastanawiam sie czy to moze ktoras z poduszek , ale ze koszt 350 zl mnie troche przeraza to zastanawiam sie co to jeszcze moze byc , jak stoje na swiatlach i wrzucam 1 to tez czasami walnie. a tak to tylko przy zmianie biegow.

audimichu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 21 lip 2010, 19:45

Post autor: audimichu » 21 lip 2010, 21:01

Z tymi "walnięciami" to dokładnie nie jestem w temacie bo jeżdżę automatem. Ale na moje oko to gdybyś zgubił poduszkę to biegi też powinne ciężko wchodzić. Wydaje mi się że te stuki to właśnie efekt tego szarpania. Powiem Ci jeszcze że to nie musi być wina kompa ponieważ jak kupiłem moją niunie to też nią troszkę szarpało i były winne zabrudzone wtryski. Pewnie nalałem super paliwa ale kupiłem płyn do czyszczenia wtrysków i pomogło jeżdże na nich do dziś czyli jakieś cztery lata.

spnsr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 214
Rejestracja: 10 wrz 2009, 13:38
Lokalizacja: Tychy

Post autor: spnsr » 21 lip 2010, 21:07

nie chce krakac ale moim zdaniem bedzie to poduszka... kolega w a6 tak mial i okazaly sie 2 poduszeczki do wymiany

dezy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 22 gru 2009, 17:02
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dezy » 01 sie 2010, 11:35

hej,
Co do tych szarpnięć to zdejmij na chwilę dolot powietrza ( ten z nad przepustnicy) Są tylko 2 śruby ( klucz 10) i przewody odm które lepiej odczepić od strony silnika.
Zdejmij i sprawdź, czy na przepustnicy pomiędzy nią a taką gumową pompką nie ma luzów. Ta pompka ( z czarnej gumy) służy do sterowania gazem przez podciśnienie. Powinna być tak napięta że jak ją lekko wciśniesz , to usłyszysz pyknięcie przełącznika na potencjometrze pod przepustnicą (ogólnie ma być napięte jak baranie jajca).
Jest tam sprytna regulacja , ale trzeba ją zdjąć z wyczuciem używając np. płaskiego śrubokręta i dopiero można wkręcić lub wykręcić.

Co do nerwowej pracy silnika, to najpierw odepnij sondy lambda ( skup się raczej na czarnym przewodzie bo białe są od ogrzewania ). po odpięci akumulatora na jakieś 20 min i ponownym podpięciu komputer przełączy się w tryb domyślny. Jeśli zacznie pracować OK, to zobacz czy masz katalizator i czy jest cały. Jeśli go wyjąłeś i wspawałeś rurę albo strumiennicę to będziesz tak miał. Powinno się go zamienić dużym tłumikiem. Sondy bez odpowiedniego ciśnienia spalin wariują.

Jeśli nie to, to wyjmij i wyczyść krokowy. Najlepiej wymień. Tylko nie kupuj G na Allegro.

[ Dodano: 2010-08-01, 11:37 ]
acha,

Walnięcie przy zmianie biegów to oczywiście mogą być poduszki skrzyni, ale ja bym stawiał na poduszki belki są 4, trudno się je wymienia i raczej nikt tego nie robi a efekt właśnie taki jak opisujesz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl