Witam.
Używałem szukajki ale znajduje mi tylko 2 tematy i to jeszcze z gieldy.
Mam problem , otoz podczas jazdy w korku gdzie wiadomo ruch jest bardzo powolny , moje ABC strasznie szarpie , żabkuje.
Musze albo zwiekszyc obroty silnika , albo wysprzeglic.
Na co mam spojrzec co mam zrobic ?
Dodam tez ze nierowno chodzi , ale nie tak tragicznie bo 800 - 900 - 1000 i to tylko jak jest nagrzany.
Na zimnym z kolei na niskich obrotach przerywa jakby nie bylo iskry/paliwa , i tez pomocne jest wtedy zwiekszenie obrotow.
Co zrobic z tym fantem ?
[B4 ABC ]- szarpie na niskich obrotach , nierowno chodzi.
[B4 ABC ]- szarpie na niskich obrotach , nierowno chodzi.
Ostatnio zmieniony 11 mar 2011, 14:27 przez gtszudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Z tymi "walnięciami" to dokładnie nie jestem w temacie bo jeżdżę automatem. Ale na moje oko to gdybyś zgubił poduszkę to biegi też powinne ciężko wchodzić. Wydaje mi się że te stuki to właśnie efekt tego szarpania. Powiem Ci jeszcze że to nie musi być wina kompa ponieważ jak kupiłem moją niunie to też nią troszkę szarpało i były winne zabrudzone wtryski. Pewnie nalałem super paliwa ale kupiłem płyn do czyszczenia wtrysków i pomogło jeżdże na nich do dziś czyli jakieś cztery lata.
hej,
Co do tych szarpnięć to zdejmij na chwilę dolot powietrza ( ten z nad przepustnicy) Są tylko 2 śruby ( klucz 10) i przewody odm które lepiej odczepić od strony silnika.
Zdejmij i sprawdź, czy na przepustnicy pomiędzy nią a taką gumową pompką nie ma luzów. Ta pompka ( z czarnej gumy) służy do sterowania gazem przez podciśnienie. Powinna być tak napięta że jak ją lekko wciśniesz , to usłyszysz pyknięcie przełącznika na potencjometrze pod przepustnicą (ogólnie ma być napięte jak baranie jajca).
Jest tam sprytna regulacja , ale trzeba ją zdjąć z wyczuciem używając np. płaskiego śrubokręta i dopiero można wkręcić lub wykręcić.
Co do nerwowej pracy silnika, to najpierw odepnij sondy lambda ( skup się raczej na czarnym przewodzie bo białe są od ogrzewania ). po odpięci akumulatora na jakieś 20 min i ponownym podpięciu komputer przełączy się w tryb domyślny. Jeśli zacznie pracować OK, to zobacz czy masz katalizator i czy jest cały. Jeśli go wyjąłeś i wspawałeś rurę albo strumiennicę to będziesz tak miał. Powinno się go zamienić dużym tłumikiem. Sondy bez odpowiedniego ciśnienia spalin wariują.
Jeśli nie to, to wyjmij i wyczyść krokowy. Najlepiej wymień. Tylko nie kupuj G na Allegro.
[ Dodano: 2010-08-01, 11:37 ]
acha,
Walnięcie przy zmianie biegów to oczywiście mogą być poduszki skrzyni, ale ja bym stawiał na poduszki belki są 4, trudno się je wymienia i raczej nikt tego nie robi a efekt właśnie taki jak opisujesz.
Co do tych szarpnięć to zdejmij na chwilę dolot powietrza ( ten z nad przepustnicy) Są tylko 2 śruby ( klucz 10) i przewody odm które lepiej odczepić od strony silnika.
Zdejmij i sprawdź, czy na przepustnicy pomiędzy nią a taką gumową pompką nie ma luzów. Ta pompka ( z czarnej gumy) służy do sterowania gazem przez podciśnienie. Powinna być tak napięta że jak ją lekko wciśniesz , to usłyszysz pyknięcie przełącznika na potencjometrze pod przepustnicą (ogólnie ma być napięte jak baranie jajca).
Jest tam sprytna regulacja , ale trzeba ją zdjąć z wyczuciem używając np. płaskiego śrubokręta i dopiero można wkręcić lub wykręcić.
Co do nerwowej pracy silnika, to najpierw odepnij sondy lambda ( skup się raczej na czarnym przewodzie bo białe są od ogrzewania ). po odpięci akumulatora na jakieś 20 min i ponownym podpięciu komputer przełączy się w tryb domyślny. Jeśli zacznie pracować OK, to zobacz czy masz katalizator i czy jest cały. Jeśli go wyjąłeś i wspawałeś rurę albo strumiennicę to będziesz tak miał. Powinno się go zamienić dużym tłumikiem. Sondy bez odpowiedniego ciśnienia spalin wariują.
Jeśli nie to, to wyjmij i wyczyść krokowy. Najlepiej wymień. Tylko nie kupuj G na Allegro.
[ Dodano: 2010-08-01, 11:37 ]
acha,
Walnięcie przy zmianie biegów to oczywiście mogą być poduszki skrzyni, ale ja bym stawiał na poduszki belki są 4, trudno się je wymienia i raczej nikt tego nie robi a efekt właśnie taki jak opisujesz.