[B4 ABT LPG] Silnik pracuje jak Diesel (dodany filmik st. 3)
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
Odświeżę temat.
Ponieważ silnik zaczął zużywać więcej oleju (ok. 1l na 500 km) oraz wystąpiły ubytki płynu chłodzącego zdecydowałem się na remont. Wymiana uszczelniaczy zaworowych, uszczelki miski olejowej i króćców wody i jakieś inne pierdoły. Przy okazji zainspirowałem mechanika problemem stuków dochodzących z układu korbowo-tłokowego. Tak właśnie z układu korbowo-tłokowego ponieważ dokładnie osłuchiwałem ten silnik i dochodzą one ze środkowej części bloku cylindra pomiędzy 2 a 3 cyl.
Więc zostały sprawdzone panewki, pierścienie, głowica, popychacze i okazuje się wszystko OK. Mechanik dokonał pomiarów cylindrów średnicówką i stwierdził, że zużycie jest rzędu 0,02 mm. W cylindrach widać ślady po honowaniu.
Ale ... nie dało mi to spokoju i z ciekawości poruszałem tłokami w cylindrach w górnym ich punkcie w poprzek osi cylindra i wyczułem luzy. Zdaniem mechanika w taki sposób nie sprawdza się luzów tłok-cylinder.
1. Czy mówi prawdę?
2. Czy te luzy są przyczyną stuków?
3. A może mechanik jest świadomy konieczności szlifu wału i wymiany tłoków i ze względu na duże koszty naprawy przekonuje mnie że tak ma być?
Proszę o opinie.
Ponieważ silnik zaczął zużywać więcej oleju (ok. 1l na 500 km) oraz wystąpiły ubytki płynu chłodzącego zdecydowałem się na remont. Wymiana uszczelniaczy zaworowych, uszczelki miski olejowej i króćców wody i jakieś inne pierdoły. Przy okazji zainspirowałem mechanika problemem stuków dochodzących z układu korbowo-tłokowego. Tak właśnie z układu korbowo-tłokowego ponieważ dokładnie osłuchiwałem ten silnik i dochodzą one ze środkowej części bloku cylindra pomiędzy 2 a 3 cyl.
Więc zostały sprawdzone panewki, pierścienie, głowica, popychacze i okazuje się wszystko OK. Mechanik dokonał pomiarów cylindrów średnicówką i stwierdził, że zużycie jest rzędu 0,02 mm. W cylindrach widać ślady po honowaniu.
Ale ... nie dało mi to spokoju i z ciekawości poruszałem tłokami w cylindrach w górnym ich punkcie w poprzek osi cylindra i wyczułem luzy. Zdaniem mechanika w taki sposób nie sprawdza się luzów tłok-cylinder.
1. Czy mówi prawdę?
2. Czy te luzy są przyczyną stuków?
3. A może mechanik jest świadomy konieczności szlifu wału i wymiany tłoków i ze względu na duże koszty naprawy przekonuje mnie że tak ma być?
Proszę o opinie.
- Fantomas_29
- Forum Audi 80
- Posty: 463
- Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
- Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
- Kontakt:
Co do stuków to też z nimi walczyłem i się poddałem. Kupiłem cała B4 z przebiegiem 110tys i powiem wam że w tym owym silniku nie ma tego stuku. Nie wydaje mi się żeby to była wina tłoków jak te silniki robią bardzo dużo kilometrów. Czytałem gdzieś że jest to też po części wina kolektora wydechowego że niby pękają , lecz ja u siebie nie znalazłem żeby był uszkodzony.
I jak sprawy się potoczyły? stuki umilkły? ja na razie się poddałem.Spicymir pisze:Odświeżę temat.
Ponieważ silnik zaczął zużywać więcej oleju (ok. 1l na 500 km) oraz wystąpiły ubytki płynu chłodzącego zdecydowałem się na remont. Wymiana uszczelniaczy zaworowych, uszczelki miski olejowej i króćców wody i jakieś inne pierdoły. Przy okazji zainspirowałem mechanika problemem stuków dochodzących z układu korbowo-tłokowego. Tak właśnie z układu korbowo-tłokowego ponieważ dokładnie osłuchiwałem ten silnik i dochodzą one ze środkowej części bloku cylindra pomiędzy 2 a 3 cyl.
Więc zostały sprawdzone panewki, pierścienie, głowica, popychacze i okazuje się wszystko OK. Mechanik dokonał pomiarów cylindrów średnicówką i stwierdził, że zużycie jest rzędu 0,02 mm. W cylindrach widać ślady po honowaniu.
Ale ... nie dało mi to spokoju i z ciekawości poruszałem tłokami w cylindrach w górnym ich punkcie w poprzek osi cylindra i wyczułem luzy. Zdaniem mechanika w taki sposób nie sprawdza się luzów tłok-cylinder.
1. Czy mówi prawdę?
2. Czy te luzy są przyczyną stuków?
3. A może mechanik jest świadomy konieczności szlifu wału i wymiany tłoków i ze względu na duże koszty naprawy przekonuje mnie że tak ma być?
Proszę o opinie.
Jak byś mógł nagraj dzwięk twojego silnika.
Wrzuciłem na luz. Skoro mechanik powiedział, że nic poważnego się nie dzieje więc jeżdżę dalej. Ponieważ mamy dość wysokie temperatury otoczenia więc nie słychać stuków. Podejrzewam, że nasilą się one jak temperatura spadnie poniżej ok. 5 C*. Ja obstawiam układ korbowo-tłokowy a konkretnie minimalny luz tłoka w cylindrze w górnym położeniu. Postaram się wrzucić niebawem nagranie.
Po tym mini remonciku autko zdecydowanie odzyskało moc. Ale trochę to mnie kosztowało.
Po tym mini remonciku autko zdecydowanie odzyskało moc. Ale trochę to mnie kosztowało.
U mnie pojawil sie ten dzwiek po wymianie roztrządu i przejechaniu ok 80km z dosc zle ustawionym zaplonem. Wczesniej on nie wystepowal. pojawia sie na zimnym silniku, jak jest rano 20 stopni to jest w miare ok jak zimniej to wali dosc mocno, szczegolnie pod obciazeniem.
Bardzo duzy wplyw na stukanie ma ustawienie zaplonu, jak przyspieszam zaplon to zaczyna mocno walic, jak opoznie to jest cisza.
U was tez zaplon ma znaczny wplyw na stukanie ?
Glowica zosatala cala zrobiona, nowe zawory, nowe prowadnice.
Juz kupilem blok od ABK liczac ze pozbede sie tego stukania i silnik zacznie mniej palic (doprezony tlokami) narazie czeka na wymiane...
Bardzo duzy wplyw na stukanie ma ustawienie zaplonu, jak przyspieszam zaplon to zaczyna mocno walic, jak opoznie to jest cisza.
U was tez zaplon ma znaczny wplyw na stukanie ?
Glowica zosatala cala zrobiona, nowe zawory, nowe prowadnice.
Juz kupilem blok od ABK liczac ze pozbede sie tego stukania i silnik zacznie mniej palic (doprezony tlokami) narazie czeka na wymiane...
Raczej tak, jakiś czas temu rozpinałem rozrząd i po złożeniu dosyć mocno uciekł i auto nie miało mocy, ale za to silniczek chodził cicho, jak mu jeszcze jak trochę pokręciłem to zaczęły walić szklany chyba na 4 cylindrze i to dosyć ostro nawet zastanawiałem się czy to zawory uderzają o tłok. Po ustawieniu zapłonu na 6' wszystko wróciło do "normy" czyli wali jak na filmiku.U was tez zaplon ma znaczny wplyw na stukanie ?
[ Dodano: 2010-07-29, 08:03 ]
Po wszystkim napisz czy wymiana bloku pomogła. Niewykluczone, że głowica wszystkiemu winna.PI7er pisze:Juz kupilem blok od ABK liczac ze pozbede sie tego stukania i silnik zacznie mniej palic (doprezony tlokami) narazie czeka na wymiane...
Drodzy koledzy podłączam się do tematu. W moim ABT mam identyczny dźwięk, silnik chodzi jak diesel. Robiłem w nim mały remont tzn. : regeneracja głowicy i tylko wymiana pierścieni tłokowych i wszystkich uszczelnień silnika bo ubywało dużo oleju i teraz trochę żałuję że się nie zdecydowałem na wymianę całego silnika bo koszta wcale nie były by dużo większe.
Po analizie wszystkiego dochodzę do wniosku że silnik ma chyba jajkowate tłoki i jest już po prostu zużyty i dlatego tak pracuje. Obawiam się tylko że kiedyś mi ta konstrukcja stanie w trasie.
P.S. Od ABK blok będzie pasował do ABT? W ABK jest wyższy stopień sprężania.
Ciężko jest znaleźć dobry silnik ABT.
Po analizie wszystkiego dochodzę do wniosku że silnik ma chyba jajkowate tłoki i jest już po prostu zużyty i dlatego tak pracuje. Obawiam się tylko że kiedyś mi ta konstrukcja stanie w trasie.
P.S. Od ABK blok będzie pasował do ABT? W ABK jest wyższy stopień sprężania.
Ciężko jest znaleźć dobry silnik ABT.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Poczytaj tutaj: https://audi80.pl/abttuning-mechanic ... t43800.htm86szyman pisze:P.S. Od ABK blok będzie pasował do ABT? W ABK jest wyższy stopień sprężania.