Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT LPG] Silnik pracuje jak Diesel (dodany filmik st. 3)

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 09 maja 2010, 22:18

Wes metalowa rurke i przystawiaj do glowicy, bloku. Rurka przeniesie ten dziwiek, moze Ci sie uda chociaz naprowadzic na okolice przyczyny. Bo jak narazie to gdybanie, a na moj sluch z filmikow to tak klekotac moze wszystko...

Spicymir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 26 sty 2008, 13:54
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Spicymir » 12 lip 2010, 18:57

Odświeżę temat.
Ponieważ silnik zaczął zużywać więcej oleju (ok. 1l na 500 km) oraz wystąpiły ubytki płynu chłodzącego zdecydowałem się na remont. Wymiana uszczelniaczy zaworowych, uszczelki miski olejowej i króćców wody i jakieś inne pierdoły. Przy okazji zainspirowałem mechanika problemem stuków dochodzących z układu korbowo-tłokowego. Tak właśnie z układu korbowo-tłokowego ponieważ dokładnie osłuchiwałem ten silnik i dochodzą one ze środkowej części bloku cylindra pomiędzy 2 a 3 cyl.

Więc zostały sprawdzone panewki, pierścienie, głowica, popychacze i okazuje się wszystko OK. Mechanik dokonał pomiarów cylindrów średnicówką i stwierdził, że zużycie jest rzędu 0,02 mm. W cylindrach widać ślady po honowaniu.

Ale ... nie dało mi to spokoju i z ciekawości poruszałem tłokami w cylindrach w górnym ich punkcie w poprzek osi cylindra i wyczułem luzy. Zdaniem mechanika w taki sposób nie sprawdza się luzów tłok-cylinder.

1. Czy mówi prawdę?
2. Czy te luzy są przyczyną stuków?
3. A może mechanik jest świadomy konieczności szlifu wału i wymiany tłoków i ze względu na duże koszty naprawy przekonuje mnie że tak ma być?
Proszę o opinie.

Awatar użytkownika
Fantomas_29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
Kontakt:

Post autor: Fantomas_29 » 12 lip 2010, 20:24

Co do stuków to też z nimi walczyłem i się poddałem. Kupiłem cała B4 z przebiegiem 110tys i powiem wam że w tym owym silniku nie ma tego stuku. Nie wydaje mi się żeby to była wina tłoków jak te silniki robią bardzo dużo kilometrów. Czytałem gdzieś że jest to też po części wina kolektora wydechowego że niby pękają , lecz ja u siebie nie znalazłem żeby był uszkodzony.

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 22 lip 2010, 13:51

Spicymir pisze:Odświeżę temat.
Ponieważ silnik zaczął zużywać więcej oleju (ok. 1l na 500 km) oraz wystąpiły ubytki płynu chłodzącego zdecydowałem się na remont. Wymiana uszczelniaczy zaworowych, uszczelki miski olejowej i króćców wody i jakieś inne pierdoły. Przy okazji zainspirowałem mechanika problemem stuków dochodzących z układu korbowo-tłokowego. Tak właśnie z układu korbowo-tłokowego ponieważ dokładnie osłuchiwałem ten silnik i dochodzą one ze środkowej części bloku cylindra pomiędzy 2 a 3 cyl.

Więc zostały sprawdzone panewki, pierścienie, głowica, popychacze i okazuje się wszystko OK. Mechanik dokonał pomiarów cylindrów średnicówką i stwierdził, że zużycie jest rzędu 0,02 mm. W cylindrach widać ślady po honowaniu.

Ale ... nie dało mi to spokoju i z ciekawości poruszałem tłokami w cylindrach w górnym ich punkcie w poprzek osi cylindra i wyczułem luzy. Zdaniem mechanika w taki sposób nie sprawdza się luzów tłok-cylinder.

1. Czy mówi prawdę?
2. Czy te luzy są przyczyną stuków?
3. A może mechanik jest świadomy konieczności szlifu wału i wymiany tłoków i ze względu na duże koszty naprawy przekonuje mnie że tak ma być?
Proszę o opinie.
I jak sprawy się potoczyły? stuki umilkły? ja na razie się poddałem.
Jak byś mógł nagraj dzwięk twojego silnika.

Spicymir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 26 sty 2008, 13:54
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Spicymir » 22 lip 2010, 14:02

Wrzuciłem na luz. Skoro mechanik powiedział, że nic poważnego się nie dzieje więc jeżdżę dalej. Ponieważ mamy dość wysokie temperatury otoczenia więc nie słychać stuków. Podejrzewam, że nasilą się one jak temperatura spadnie poniżej ok. 5 C*. Ja obstawiam układ korbowo-tłokowy a konkretnie minimalny luz tłoka w cylindrze w górnym położeniu. Postaram się wrzucić niebawem nagranie.

Po tym mini remonciku autko zdecydowanie odzyskało moc. Ale trochę to mnie kosztowało.

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 28 lip 2010, 22:43

U mnie pojawil sie ten dzwiek po wymianie roztrządu i przejechaniu ok 80km z dosc zle ustawionym zaplonem. Wczesniej on nie wystepowal. pojawia sie na zimnym silniku, jak jest rano 20 stopni to jest w miare ok jak zimniej to wali dosc mocno, szczegolnie pod obciazeniem.

Bardzo duzy wplyw na stukanie ma ustawienie zaplonu, jak przyspieszam zaplon to zaczyna mocno walic, jak opoznie to jest cisza.

U was tez zaplon ma znaczny wplyw na stukanie ?

Glowica zosatala cala zrobiona, nowe zawory, nowe prowadnice.
Juz kupilem blok od ABK liczac ze pozbede sie tego stukania i silnik zacznie mniej palic (doprezony tlokami) narazie czeka na wymiane...

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 29 lip 2010, 07:59

U was tez zaplon ma znaczny wplyw na stukanie ?
Raczej tak, jakiś czas temu rozpinałem rozrząd i po złożeniu dosyć mocno uciekł i auto nie miało mocy, ale za to silniczek chodził cicho, jak mu jeszcze jak trochę pokręciłem to zaczęły walić szklany chyba na 4 cylindrze i to dosyć ostro nawet zastanawiałem się czy to zawory uderzają o tłok. Po ustawieniu zapłonu na 6' wszystko wróciło do "normy" czyli wali jak na filmiku.

[ Dodano: 2010-07-29, 08:03 ]
PI7er pisze:Juz kupilem blok od ABK liczac ze pozbede sie tego stukania i silnik zacznie mniej palic (doprezony tlokami) narazie czeka na wymiane...
Po wszystkim napisz czy wymiana bloku pomogła. Niewykluczone, że głowica wszystkiemu winna.

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 29 lip 2010, 11:11

LeeOne pisze: Po wszystkim napisz czy wymiana bloku pomogła. Niewykluczone, że głowica wszystkiemu winna.
Glowice mam z innego silnika, wolalem kupic druga i zrobic od zera tylko pozniej podmienic.
Dzwiek jest wyrazny z dolu, glowica tu nic nie gada...

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 26 sie 2010, 10:51

Ostatnio byłem u trzech mechaników w koszalinie i każdy mówił, że to góra silnika... coś musi w tym być.
Jeden chciał nawet mi założyć głowicę od ABK za półdarmo, ale niestety jest inna niż ta w ABT.

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 26 sie 2010, 18:29

A pokazywales/mówiles ze dziwek sie zmienia wraz ze zmiana wyprzedzenia zaplonu ?

Zmieniajacy sie dzwiek przy zmiane zaplonu swiadczy raczej, ze to cos na dole a nie w glowicy...

86szyman

Post autor: 86szyman » 27 sie 2010, 09:42

Drodzy koledzy podłączam się do tematu. W moim ABT mam identyczny dźwięk, silnik chodzi jak diesel. Robiłem w nim mały remont tzn. : regeneracja głowicy i tylko wymiana pierścieni tłokowych i wszystkich uszczelnień silnika bo ubywało dużo oleju i teraz trochę żałuję że się nie zdecydowałem na wymianę całego silnika bo koszta wcale nie były by dużo większe.
Po analizie wszystkiego dochodzę do wniosku że silnik ma chyba jajkowate tłoki i jest już po prostu zużyty i dlatego tak pracuje. Obawiam się tylko że kiedyś mi ta konstrukcja stanie w trasie.

P.S. Od ABK blok będzie pasował do ABT? W ABK jest wyższy stopień sprężania.
Ciężko jest znaleźć dobry silnik ABT.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 27 sie 2010, 11:38

86szyman pisze:P.S. Od ABK blok będzie pasował do ABT? W ABK jest wyższy stopień sprężania.
Poczytaj tutaj: https://audi80.pl/abttuning-mechanic ... t43800.htm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl