Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 TDI 1Z] problem - nie odpala kopci na biało

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 22 lip 2010, 16:35

radi88 pisze: Miałem taką przygodę dokładnie w 1Z objawy identyczne z tymi co opisuje autor tematu, więc nie do końca się z Tobą zgodzę, że to nie możliwe.
To prawie jak wygranie w totka taka przypadłość w 1Z.

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 22 lip 2010, 17:32

:mrgreen: nie było tak źle, fachowiec zfrezował czoło wału dał nowe kółko, śruba na klej i jest git, pewnie ja już tam zaglądał nie będę. Na forach spotkałem się już z kilkoma 1Z z tym problemem.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 22 lip 2010, 19:39

radi88 pisze:Na forach spotkałem się już z kilkoma 1Z z tym problemem.
W TDekach to standard ,zbyt słaby klin ,wada fabryczna .Ale w 1Z to już na prawdę trzeba się postarać żeby zepsuć to połaczenie na półksiężyc .Podejrzewam zbyt słabe dokręcanie przez nadgorliwych wymieniaczy rozrządu co czepiają się dolnego koła pomimo że nic się z nim nie dzieje .I żeby jeszcze dokręcili jak fabryka dała czyli 90 Nm +90 stopni ...

Awatar użytkownika
zygzak60
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 19 lip 2010, 20:29
Lokalizacja: Zamość / Bielsko

Post autor: zygzak60 » 22 lip 2010, 19:46

Więc tak ja mam chyba takie szczęście do mechaników :evil: i ich zjem jak nie to -- ale jak mówiesz trepek że to ma sie kolebotać na boki to nigdy takiego czegoś miejsca nie miało -- silnik zawsze żwawy żadnych problemów -- żadnych stuków normalnie jak igiełka -- nawet jak mówiłem trzymałem na gazie i zjachałem tak do domu to nic niepokojącego sie nie działo -- silnik ładnie sie wkręcał no nic kompletnie nigdy --

Słuchajcie dzwoniłem do nich jeszcze raz -- i pytam sie na jakiej podstawie to zdiagnozowaliście -- rozmawiaem z kierownikiem a on mi tak " ja nie wiem to mechanik ale czasami to tajemnica mechanika jak to diagnozuje i zgadywanka " tak dokładnie mi odpowiedział -- w ogóle tępaki -- ale nie chce ciągać go już bo nie mam nawet żadnych takich możliwości i sposobności --a jeszcze jedno jak zaczęłem sie wypytywać czyżby klin tam był to zaczął motać -- ja to mam szczęście -- :-? mówią tak że to na 80 % -- nie wiem --- acha jak rozmawiaem z mechanikiem i pytałem jak rozrząd -- to mówił że git nic nie przeskoczył -- chcą mi jeszcze pasek rozrządu wymieniać że niby mogło sie coś zrobić -- a jak sie pytałem mechanika to mówił że pasek git -- a kierownik mi tłumaczył że może sie urwać -- moim zdaniem jak rozrząd git to po co pasek ??? chcą pewnie naciągnąć -- i to jeszcze skasować chyba za pasek 80 i wymiane chyba z ponad 100 bo mi powiedział za zębatke 130 500 wymiana 20 zł niby coś tam pasek 80 i z tego wychodzi że za wymiane paska rozrządu 170 zł --bo za wszystko gdzieś mi 900 zł krzyknął -- o kuuu :shock: -- ale czy czepiać sie tego paska ???? ( bo tu eweidentnie naciągnąc chcą jak dla mnie ) z tym wałem nie wiem -- co tu robić ??? -- oni odpalili i nawet pod kompa nie podłaczali --- ale mnie w hu .. ładują :evil: powiedzcie mi tak pojade tam rano i nie wiem niech chociaz może kompa podłączą ???? nie wiem .... co radzicie ???? nie chce już ciągać bo nie mam jak .... a tak jechać n ie chce .. co mam im mówić żeby może coś pierwsze wykonali ??? bo chyba tak trzeba .... z tymi durniami .. :evil: ja już dzisiaj im prawie cos nie zrobiłem ale nie krzyczałem bardzo bo wiadomo później czy specjalnie zrobią na sztuke ... :evil:

[ Dodano: 2010-07-22, 19:55 ]
Radi88 a miales takie objawy jak ja ???? takie dokładne jak ja ???

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 22 lip 2010, 21:34

To diagnozuje się na oko - zdejmujesz dolną obudowę rozrządu, zapalasz samochód i patrzysz czy dolne koło, po którym porusza się pasek rozrządu, ma bicie na boki.
Bo jak to spradzili tylko po kołach pasowych np. od pompy wody a nie patrzali, czy zębatka na boki chodzi to dupa blada. Koło pasowe od pompy wody ma gumową podkładkę i z wiekiem guma potrafi się odkształcić przez co bije. Wszystkie koła pasowe przykręcane do koła zębatego rozrządu mogą w niewielkim stopniu bić, koło zębate rozrządu musi idealnie równo chodzić, jeden milimetr na bok to dużo.

Co do paska rozrządu: kiedy go wymieniałeś? Jak 80 tys km temu to trzeba zmienić. Jak 20 tys km temu to nie.

Awatar użytkownika
zygzak60
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 19 lip 2010, 20:29
Lokalizacja: Zamość / Bielsko

Post autor: zygzak60 » 22 lip 2010, 21:56

OK to jutro z samego rana dzwonie i pogadam z tym mechanikiem co diagnozował na co on patrzył w ogóle ( nic nie powiem tylko sie zapytam na jakiej podstawie on tak twierdzi ) bo górna obudowa rozrządu jak przyszedłem dzisiaj nie była zdjęta -- ale powiem tak nie wiem jak sciaga sie dolna obudowę -- bo samochod stał przed warsztatem , dolna osłona była -- wiec nie wiem na co oni w ogole patrzyli -- jak sie sciagą to obudowę ????????? ja tam nic sciągnięte nie widziałem cały rozrząd był nie widoczny

[ Dodano: 2010-07-22, 22:01 ]
a rozrząd z 40 tys. temu był wymieniany ale sam pseudo mechanik stwierdził że pasek jest ok , więc raczej nie bede pchać sie w koszta --

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 22 lip 2010, 22:09

Dolna obudowa nie ściąga się tak szybko, tylko tyle powiem :-) Ona nie jest na zatrzaski, że pstryk i już ją w łapkach mamy. Tak jest w przypadku 1.6 TD ale nie sądzę, by nagle w 1Z było zupełnie co innego. Co jak co, ale te dwa silniki są podobne w budowie.

Awatar użytkownika
zygzak60
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 19 lip 2010, 20:29
Lokalizacja: Zamość / Bielsko

Post autor: zygzak60 » 22 lip 2010, 22:14

To w takim razie oni nie ściągali dolnej obudowy -- jutro z rana tam jade -- a jak bedzie ok to co tym durniom mówić ??? żeby chociaż pod kompa podłączyli pewnie -- :-?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 22 lip 2010, 22:47

To wtedy pod kompa i niech logi robią.

audion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 28 lut 2010, 19:21
Lokalizacja: RZE

Post autor: audion » 22 lip 2010, 23:08

zeby sciagnac dolna obudowe rozrzadu, nalezy odkrecic kolo pasowe walu, to ktore napedza alternator i wtedy mozna je zdjac, tak mi sie wydaje, nie pamietam czy da sie sciagnac inaczej, u mnie byla sciagana wlasnie jak to kolo bylo zdjete.

A moze warto podjechac do kogos innego? albo umowic sie z kims z forum, kto zna sie troche na rzeczy? bo tak polowe auta Ci wymienia i dalej nie bedzie hulac, a mechanicy to instytucje charytatywne nie sa, tylko zedra z Ciebie.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 23 lip 2010, 15:27

zygzak60, napisz skąd jesteś... jak masz niedaleko to może się jakoś dotoczysz do nas i zrobimy furę, jeśli rozrząd jest niby ok to pewnie leży kąt wtrysku lub dawka paliwa za mała, trzeba podpiąć VAG'a i wszystko wyjdzie jak na dłoni

żeby dostać się do kółka rozrządu na wale trzeba ściągnąć koło pasowe (mocowane na 4 śruby imbus 6) i potem odkręcić osłonę za pomocą nasadki 10mm, roboty z tym jest raptem na 15 minut ;-)

Awatar użytkownika
zygzak60
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 19 lip 2010, 20:29
Lokalizacja: Zamość / Bielsko

Post autor: zygzak60 » 23 lip 2010, 19:26

OK dzieki wszystkim za pomoc -- więc tak -- wymienili zebatke na wale - koszta to 100 zł zebatka ze śrubą -- i 450 zł robocizna i niby naprawa czopa wału -- ustawienie rozrządu ustawienie wtrysku oraz o kurrr ..... za odczytanie błedów i pokasownie zakosili 230 zł -- wiec mnie skasowali 760 zł --niech sobie zjedza tą kase i ich diagnozy i wszytsko -- tak na przyszlość nie polecam bosch service alwi w bielsku białej -- nie wiem podobno to było to koło jak dotarłem rano to juz było rozebrane wszystko -- ja mówie nigdy nie zauwazyłem żeby to koło na boki chodziło a często na cały rozrząd patrzyłem więc nie wiem -- może mnie w bambuko nabili acha i napisali docelowo wał do wymiany ( żeby nie było że to nie to ) :evil: niby teraz z samochodem nic sie nie dzieje pojeździłem po mieście troche -- nie wiem jak z odpalaniem na zimnym silniku jutro dam znać -- może mnie nabili ale nie polecam tego serwisu ja mam złe odczucia - podejście do klienta itp :evil:

[ Dodano: 2010-07-24, 12:12 ]
Więc ładnie zapalił rano -- zobaczymy jak długo -- mam nadzieje że jak najdłużej -- może to była tylko kwestia ustawienie kąta wtrysku -- autko jeździ tak jak jeździło wcześniej -- zobaczymy -- :-/

pszczolek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 04 lut 2012, 17:50

Post autor: pszczolek » 12 cze 2012, 08:15

Hej,

Potwierdzam usterkę w 1Z zębatki na wale korbowym.
Objawy dokładnie te same - na początku problem z odpaleniem i białe chwilowe kopcenie, potem większe problemy z odpaleniem a na koniec problemy podczas hamowania silnikiem i ponownym naciśnięciu gazu. Usterka wymieniona za 380pln (części i robocizna) w parę godzin.

ps. kolega miał przypadek w 1Z taki że urwała mu się śruba trzymająca to koło - efekt - remont silnika.

pozdrawiam,
pszczołek

Awatar użytkownika
siwy23j
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 20 gru 2008, 19:42
Lokalizacja: EKU/WPI

Post autor: siwy23j » 14 cze 2012, 21:01

pszczolek, potwierdzam miałem to samo, a koszta naprawy gdyby nie to, że auto za trzecim razem zostało prawidłowo naprawione po moim wskazaniu usterki zamknęły by się w 200zł, u mnie to koło było poluzowane, a mechaniki usuwali skutki, a nie przyczynę. Minęło pół roku i jest OK koleś zapewnił mnie, że przy tym silniku już tego nie będę ruszał ponieważ dopierdzielił to koło śrubą posmarowaną pasta Wurta i twierdzi, że jest beton. <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl