Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ Audi 80 Tdi ] turbo

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 20 lip 2010, 21:39

Chyba nigdy nie widziałeś wycieków olej :roll:

mateusz3571
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 28 cze 2010, 12:41
Lokalizacja: Lubaczów

Post autor: mateusz3571 » 20 lip 2010, 22:02

może nie ;p jutro to sprawdzę :P

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 21 lip 2010, 00:38

kyjo pisze:tak jak Ci wyżej napisali zrób. zaloguj gr 000 w BS do tego dynamicznie i statycznie 011. 003. 010. 008. 013
dynamicznie to: 001, 003, 004, 011, grupy 010 nie ma sensu logować, 008 nie zaszkodzi ale mało wniesie bo to co tam się pokaże zależy w największym stopniu od wartości w gr. 003
statycznie tylko: 000 (BS), 001, 003 i 013

a silnik na 90st.C ;-)

mateusz3571
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 28 cze 2010, 12:41
Lokalizacja: Lubaczów

Post autor: mateusz3571 » 23 lip 2010, 14:13

Trepek, zrobiłem jak mi kazałeś, luzu jest około 2-3mm coś w tych granicach, i w dodatku tez wąż jest z oleju troszkę w środku;/

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 23 lip 2010, 15:45

olej będziesz miał w wężu między przepływką a turbiną od miejsca podłączenia odmy, jak chcesz sprawdzić czy turbo puszcza olej to odłącz odmę od węża między przepływką a turbo i dziurę zatkaj korkiem 1/2" (kupisz w sklepie hydraulicznym) i zaciśnij opaską (ok. 25/40mm) żeby nie wypadł, a następnie wyczyść szmatką wszystkie węże między turbiną a kolektorem ssącym (łącznie z IC) i jak pojeździsz trochę to zajrzyj w ten krótki idący do kolanka na kolektorze i jak będzie suchy to turbo nie puszcza ;-)

2-3mm luzu to bardzo dużo, jeżeli sam wirnik tyle się rusza to pewnie łopatki ostro trą o obudowę

mateusz3571
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 28 cze 2010, 12:41
Lokalizacja: Lubaczów

Post autor: mateusz3571 » 23 lip 2010, 15:51

a czy przez ten luz turbo może słabiej działać?? a olej jest w tym weżu od filtra do turba.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 23 lip 2010, 16:51

Turbo już puszcza olej. Jeszcze jakoś pompuje ciśnienie ale będzie coraz gorzej. Rozglądaj się powoli za nową turbawką.

UKI_XX

Wąż od odmy można również zatkać korkiem z wina, idealnie pasuje ;-)

mateusz3571
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 28 cze 2010, 12:41
Lokalizacja: Lubaczów

Post autor: mateusz3571 » 23 lip 2010, 18:19

czyli turbo wysiada? i dlatego taki muł? :) w jakiej cenie kupie używkę?

[ Dodano: 2010-07-23, 18:24 ]
ale do wymiany pójdzie tylko samo turbo??

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 23 lip 2010, 20:15

Tak, samo turbo.

Koszt wymiany to parę stówek, zależy jak trafisz ale licz że 400-600zł za coś, co jeszcze dmucha.

mateusz3571
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 28 cze 2010, 12:41
Lokalizacja: Lubaczów

Post autor: mateusz3571 » 24 lip 2010, 01:58

aha :) dzięki trepek za radę :) pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 24 lip 2010, 15:24

porównaj ceny regenerowanych turbin z gwarancją z samą regeneracją, bo mozna sie naciąć niestety.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 24 lip 2010, 19:26

mateusz3571 pisze:... a olej jest w tym weżu od filtra do turba.
to już wiesz skąd tam tyle oleju, zrób jak Ci napisałem czyli odłącz odmę od dolotu i wtedy patrz czy nie przybywa oleju to będziesz wiedział czy ruszać turbinę czy zostawić w spokoju <ok>

audion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 28 lut 2010, 19:21
Lokalizacja: RZE

Post autor: audion » 25 lip 2010, 00:53

Panowie, a czy jest mozliwe zeby np lopatki turbiny tarly o obudowe? Bo mam taka sytuacje, wystepuje tylko w zakresie 2000 - 2100 obr, jesli jade, to przy przejsciu przez ten przedzial, slychac takie buczenie w okolicach turbiny, cos jakby tarcie metalu o metal, pozniej ono ustepuje. Dodam ze turbo laduje prawidlowo (sprawdzane w logach dynamicznych), myslalem ze to buczenie moze przez katalizator, ale zostal wybity i dalej to samo. Sztangi w rekach nie rusze, ale po zlapaniu jej srubokretem porusza sie w pewnym zakresie. A tak swoja droga to ona jest na jakiejs sprezynie? bo po puszczeniu od razu szybko wraca do pozycji wyjsciowej.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 25 lip 2010, 09:32

gdyby łopatki tarły o obudowę to miałbyś spory problem i turbina szybko by się rozpadła oraz widziałbyś wytarty wiatraczek, u mnie też coś podobnego słychać i nic złego się nie dzieje ;-) podejrzewam że to zawirowania spalin upuszczanych przez zawór WG powodują takie złudzenie <ok>

audion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 28 lut 2010, 19:21
Lokalizacja: RZE

Post autor: audion » 25 lip 2010, 10:31

A taki dzwiek moze powodowac przesuwajaca sie sztanga? ze gdzies w pewnym zakresie ruchow ciezko chodzi i o cos trze?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl