[b4 abt] Jaki olej zalać po remoncie silnika?
- Fantomas_29
- Forum Audi 80
- Posty: 463
- Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
- Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
- Kontakt:
to już lepiej zastosuj ten olej ,który jest stosowany do motocykli.
http://allegro.pl/item1154292931_gdansk ... 40_5l.html
http://allegro.pl/item1154292931_gdansk ... 40_5l.html
- Fantomas_29
- Forum Audi 80
- Posty: 463
- Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
- Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
- Kontakt:

Fantomas_29, a co powiesz o tym oleju Castrol EDGE
http://www.castrol.com/castrol/extended ... Id=7047346

- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
MIODEK, jeśli przyzwoicie zrobiłeś remoncik , nie zapomniałeś o uszczelniaczach:zaworowych , wałka , wału (od strony rozrządu oraz skrzyni).To na twoim miejscu wchodził bym w pełny syntetyk.Po dotarciu miska w dół , czyszczenie + osadzenie na nowej uszczelce z silikonu (motocyklowe do 315 st.C rewelacyjne się sprawdzają).
Troche uaktualnie temat. jestem w trakcie małego remontu mojej ABT. Wymiana uszczelki pod głowicą, uszczelniaczy, uszczelek kolektorow i pokrywy zaworowej. Do tej pory jezdzilem na mineralu, zastanawiam sie nad przejsciem na semi syntetyk. co o tym sadzicie?? pzdr 

Ostatnio zmieniony 12 sty 2011, 22:16 przez czaki99, łącznie zmieniany 2 razy.
jest o tym temacik: https://audi80.pl/90-b3-ng-zmiana-z- ... t44008.htm
poczytaj troche. Ja zakładałem ten temat choć nie robiłem remontu. zmieniłem z minerala na semi i nic nie cieknie, nie kopci ani nie bierze duzo oleju tzn ok 1l na 11-12kkm
poczytaj troche. Ja zakładałem ten temat choć nie robiłem remontu. zmieniłem z minerala na semi i nic nie cieknie, nie kopci ani nie bierze duzo oleju tzn ok 1l na 11-12kkm
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
ciechan, osobiście nie polecam takiej zmiany. Nasze auta mają już za dużo nalatane km. Syntetyczny olej może spowodować wypłukanie wszelkich osadów z układu, które po tylu latach pełnią poniekąd funkcję uszczelniającą. W moim przypadku zmiana oleju na rzadszy spowodowało wycieki na łączeniu bloku silnika z głowicą; miski olejowej i pokrywy klawiatury rozrządu. Poza tym silnik zaczął lać przez hydro-popychacze. Także osobiście nie polecam. Lepiej już jeździć na klasowo gęstszym oleju i nie pałować zimnego silnika; regularnie zmieniać olej i filtr, a będzie wszystko ok.