Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 1.8] Projekt Kompressor i inne modyfikacje - foto

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 26 lip 2010, 09:57

Czyli głowica nie ruszana?Chodzi na fabrycznym sprężaniu?
Jak wygląda temp.robocza silnika?Grzeje się?
Świeczki zostały seria?

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 26 lip 2010, 10:21

Ja do locze sie do powyższego pytania.
I doradze tylko jedna rzecz poszukaj gażnika od renault 5 turbo bo w nim wystepował gaznik i turbo ale to typowy gaznik gdzie turbo bylo przed gaznikiem.
pozdro
ps do pewnego doladowania nie trzeba odprezac silnika.
bezawaryjnej jazdy

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 26 lip 2010, 12:21

z doładowaniem nie możesz przesadzić gdyż jak będzie za duże to silnik zacznie dostawać samozapłonu więc musiałbyś zmniejszyć kompresję np. frezując tłoki lub dać też grubszą uszczelkę pod głowicę, stopień sprężania masz w JV 10:1

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 27 lip 2010, 00:10

Cały projekt robiłem sam korzystając z warsztatu znajomego ( spawanie, dorabianie rury dolotowej), poszczególne elementy składałem w siebie w garażu a później regulacja całości ( skład mieszanki, wyprzedzenie zapłonu).

Obecnie doładowanie jest bardzo niskie rzędu 0,1 bara także nic złego nie powinno sie stać. Temperatura oleju taka jak przed założeniem kompresora. Jedynie jak sie pałuje powyżej 200 km/h to temperatura oleju wzrasta, ale do bezpiecznej granicy. Gdy zakupie wskaźnik doładowania to zwiększę doładowanie do 0,3 - 0,35 bara. Jak kolega pisał nie mogę dać zbyt dużego doładowania bo stopień sprężania będzie zbyt wysoki co może prowadzić do samozapłonu. Auto jeździ głównie na gazie co minimalizuje ryzyko spalania stukowego ( gaz ma liczbę oktanową coś powyżej 100 ).

Nie odprężałem silnika bo nie ma takiej potrzeby a na seryjnych gratach doładowanie powyżej 0,5 bara pewno by zniszczyło silnik.

Montując gaźnik podciśnieniowy nie musiałem zakładać zaworu blow - off, bo przepustnica jest przed kompresorem. Montaż gaźnika od renault 5 turbo raczej byłaby nie opłacalna, ponieważ jeżdżę głownie na gazie a gaz działa na podciśnienie i musi być zasysany. Dodatkowo musiałbym zamontować zawór upustowy, pompę paliwa i jakoś spasować go z kolektorem ssącym.

Silnik 1.8 jest mocno zdławiony. Po montażu samego gażnika od poloneza ( większa przepustowość auto zyskało na prędkości max 10 km dlatego po odetkaniu dolotu i montażu nawet niskiego doładowania auto zyskuje coś około 30 - 35 KM :mrgreen:

pozdro

[ Dodano: 2010-07-27, 00:16 ]
Kompresor jaki zamontowałem to eaton 45

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 27 lip 2010, 10:25

To maleństwo nadmucha 0.5 góra 0.6 bara, zmieniałes kółko kompresora czy jest oryginalne?

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 27 lip 2010, 15:30

karolas123 pisze:To maleństwo nadmucha 0.5 góra 0.6 bara
A po cóż więcej?

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 27 lip 2010, 19:42

Czyli teoretycznie masz coś koło 120-130KM ? Jesteś w stanie określić przybliżoną wartosć momentu?

Czekam na film i na zdjecia ogólne auta, fajny sleeper moze z niego być

Sebandi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2010, 18:25
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: Sebandi » 27 lip 2010, 21:39

Chłopaki te audi z compresorem naprawdę działa i sam nim jeździłem za kierownicą jak i obok naprawdę idzie dla niego 200 km/h to żaden problem

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 27 lip 2010, 22:01

Wreszcie jakiś odważny projekt <ok>

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 28 lip 2010, 16:16

Przydałoby sie pojechac na hamownie i sprawdzic jakie teraz ma parametry, wrzuc filmik jak to działa bo jestem bardzo ciekaw, wielki szacun za rezanie <ok> . Nie ma problemu z wolnymi obrotami przydałoby sie sprawdzic jaki wskazania byłyby AFR przy spokojnej jeżdzie i przy pełnym bucie.

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 28 lip 2010, 16:47

ja tu widzę dużo osób obawia sie że sie silnik wys...(posypie :-P )
tylko jak na moje oko to takie doładowanie nic mu nie zrobi <ok> co innego skład mieszanki
WOJTEK26 pisze:Nie ma problemu z wolnymi obrotami przydałoby sie sprawdzic jaki wskazania byłyby AFR przy spokojnej jeżdzie i przy pełnym bucie.
bardzo białe świece masz :?:

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 28 lip 2010, 17:02

WOJTEK26, wudaje mi sie, ze przy tej długosci dolotu+ dodatkowo gaznika wolne obroty to nieporozumienie, one tu na stałym poziomie nie wystepują.

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 28 lip 2010, 19:04

Gwarancji mechanicznej nie mogę dać na ten projekt, pojeżdżę zobaczymy, przejechałem 3000 km i nic złego się nie dzieje, pali bez problemu, nie dusi sie , nie gaśnie. wczoraj zrobiłem 600 km i bezawaryjnie wróciłem :-D

Jeśli mieszanka będzie zbyt uboga i zbyt przyspieszony zapłon to silnik będzie się grzał ale mamy od tego wskaźnik temperatury oleju

karolas123 silnik pracuje równo na wolnych obrotach, wystarczy dobrze wszystko pouszczelniać i dobrze wystroić.

Drodzy koledzy myślę, że filmik rozwieje wasze wątpliwości a znajdziecie go na stronie


Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 28 lip 2010, 19:55

no nie powiem obrotomierz szybciej reaguje jak przy standardowym 1.8 ;-)
ale dla Twojego i ogólnego przekonania ja bym tu widział wykres z hamowni ;-)
podaj jeszcze spalanie jakie ci po takich trasach wyszło :?:

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 28 lip 2010, 20:04

Dziki pisze:no nie powiem obrotomierz szybciej reaguje jak przy standardowym 1.8 ;-)
To też kurcze właśnie mi się tak wydawało że coś strasznie szybko wchodzi na obroty.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl