[b3 1.8] Projekt Kompressor i inne modyfikacje - foto
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Cały projekt robiłem sam korzystając z warsztatu znajomego ( spawanie, dorabianie rury dolotowej), poszczególne elementy składałem w siebie w garażu a później regulacja całości ( skład mieszanki, wyprzedzenie zapłonu).
Obecnie doładowanie jest bardzo niskie rzędu 0,1 bara także nic złego nie powinno sie stać. Temperatura oleju taka jak przed założeniem kompresora. Jedynie jak sie pałuje powyżej 200 km/h to temperatura oleju wzrasta, ale do bezpiecznej granicy. Gdy zakupie wskaźnik doładowania to zwiększę doładowanie do 0,3 - 0,35 bara. Jak kolega pisał nie mogę dać zbyt dużego doładowania bo stopień sprężania będzie zbyt wysoki co może prowadzić do samozapłonu. Auto jeździ głównie na gazie co minimalizuje ryzyko spalania stukowego ( gaz ma liczbę oktanową coś powyżej 100 ).
Nie odprężałem silnika bo nie ma takiej potrzeby a na seryjnych gratach doładowanie powyżej 0,5 bara pewno by zniszczyło silnik.
Montując gaźnik podciśnieniowy nie musiałem zakładać zaworu blow - off, bo przepustnica jest przed kompresorem. Montaż gaźnika od renault 5 turbo raczej byłaby nie opłacalna, ponieważ jeżdżę głownie na gazie a gaz działa na podciśnienie i musi być zasysany. Dodatkowo musiałbym zamontować zawór upustowy, pompę paliwa i jakoś spasować go z kolektorem ssącym.
Silnik 1.8 jest mocno zdławiony. Po montażu samego gażnika od poloneza ( większa przepustowość auto zyskało na prędkości max 10 km dlatego po odetkaniu dolotu i montażu nawet niskiego doładowania auto zyskuje coś około 30 - 35 KM :mrgreen:
pozdro
[ Dodano: 2010-07-27, 00:16 ]
Kompresor jaki zamontowałem to eaton 45
Obecnie doładowanie jest bardzo niskie rzędu 0,1 bara także nic złego nie powinno sie stać. Temperatura oleju taka jak przed założeniem kompresora. Jedynie jak sie pałuje powyżej 200 km/h to temperatura oleju wzrasta, ale do bezpiecznej granicy. Gdy zakupie wskaźnik doładowania to zwiększę doładowanie do 0,3 - 0,35 bara. Jak kolega pisał nie mogę dać zbyt dużego doładowania bo stopień sprężania będzie zbyt wysoki co może prowadzić do samozapłonu. Auto jeździ głównie na gazie co minimalizuje ryzyko spalania stukowego ( gaz ma liczbę oktanową coś powyżej 100 ).
Nie odprężałem silnika bo nie ma takiej potrzeby a na seryjnych gratach doładowanie powyżej 0,5 bara pewno by zniszczyło silnik.
Montując gaźnik podciśnieniowy nie musiałem zakładać zaworu blow - off, bo przepustnica jest przed kompresorem. Montaż gaźnika od renault 5 turbo raczej byłaby nie opłacalna, ponieważ jeżdżę głownie na gazie a gaz działa na podciśnienie i musi być zasysany. Dodatkowo musiałbym zamontować zawór upustowy, pompę paliwa i jakoś spasować go z kolektorem ssącym.
Silnik 1.8 jest mocno zdławiony. Po montażu samego gażnika od poloneza ( większa przepustowość auto zyskało na prędkości max 10 km dlatego po odetkaniu dolotu i montażu nawet niskiego doładowania auto zyskuje coś około 30 - 35 KM :mrgreen:
pozdro
[ Dodano: 2010-07-27, 00:16 ]
Kompresor jaki zamontowałem to eaton 45
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
ja tu widzę dużo osób obawia sie że sie silnik wys...(posypie )
tylko jak na moje oko to takie doładowanie nic mu nie zrobi <ok> co innego skład mieszanki
tylko jak na moje oko to takie doładowanie nic mu nie zrobi <ok> co innego skład mieszanki
bardzo białe świece masz :?:WOJTEK26 pisze:Nie ma problemu z wolnymi obrotami przydałoby sie sprawdzic jaki wskazania byłyby AFR przy spokojnej jeżdzie i przy pełnym bucie.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Gwarancji mechanicznej nie mogę dać na ten projekt, pojeżdżę zobaczymy, przejechałem 3000 km i nic złego się nie dzieje, pali bez problemu, nie dusi sie , nie gaśnie. wczoraj zrobiłem 600 km i bezawaryjnie wróciłem
Jeśli mieszanka będzie zbyt uboga i zbyt przyspieszony zapłon to silnik będzie się grzał ale mamy od tego wskaźnik temperatury oleju
karolas123 silnik pracuje równo na wolnych obrotach, wystarczy dobrze wszystko pouszczelniać i dobrze wystroić.
Drodzy koledzy myślę, że filmik rozwieje wasze wątpliwości a znajdziecie go na stronie
Jeśli mieszanka będzie zbyt uboga i zbyt przyspieszony zapłon to silnik będzie się grzał ale mamy od tego wskaźnik temperatury oleju
karolas123 silnik pracuje równo na wolnych obrotach, wystarczy dobrze wszystko pouszczelniać i dobrze wystroić.
Drodzy koledzy myślę, że filmik rozwieje wasze wątpliwości a znajdziecie go na stronie
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt: