Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABT LPG] Silnik gotuje płyn chłodniczy.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
86szyman

[2.0 ABT LPG] Silnik gotuje płyn chłodniczy.

Post autor: 86szyman » 28 lip 2010, 21:56

Całkiem nie dawno zrobiłem mały remont silnika to znaczy wymieniłem pierścienie i zregenerowałem głowicę ponieważ silnik tracił dużo oleju. Teraz mam taki problem że silnik gotuje wodę przy około 92 stopniach pokazywanych na wskaźniku temperatury. Zalewałem silnik już kilka razy płynem, odpowietrzałem układ i dalej to samo. Nie wiem co jest tego przyczyną. Może to czujnik na chłodnicy nie załącza wentylatora ale w takim razie dlaczego wskaźnik pokazuje nieco ponad 90 stopni? O co tu chodzi do diaska?
Ostatnio zmieniony 28 lip 2010, 22:32 przez 86szyman, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 28 lip 2010, 22:05

Zapoznaj się z regulaminem stosuj [TAG]w nazwie tematu inaczej temat wyląduje w koszu
jeszcze poprawnie nazywaj temat

Po pierwsze zacznij od sprawdzenia czujnika przy chłodnicy
po drugie termostat otwiera się przy 90 stopniach i puszcza obieg płynu na chłodnice i czy dolny wąż od termostatu robi się gorący przy 90 stopniach
po trzecie ja bym obstawiał zapowietrzony układ ale posprawdzaj to co ci napisałem

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 28 lip 2010, 22:11

Nie jest możliwe fizycznie by audi gotowało wodę przy 92*C. Wiec do sprawdzenia czujnik, termostat w pierwszej kolejnosci. Dziwie sie czasem dlaczego tak mało danych podajecie, nikt nie pisze co sprawdził dotąd, czy termostat otwiera itp. a te wszystkie rozwiązania tego problemu są dostępne na forum na wyciagniecie ręki.

86szyman

Post autor: 86szyman » 28 lip 2010, 22:20

Poruszyłem ten temat właśnie z tego względu że dziwnym wydało mi się iż przy trochę ponad 90 stopniach (podkreślam na wskaźniku) silnik gotuje płyn. Podkreślam też że po każdym gotowaniu i ostygnięciu układ napełniałem i odpowietrzałem. Całą zaistniałą sytuację zauważyłem dopiero dzisiaj wieczorem i już nie wiele mogłem wskórać przy aucie dlatego chciałem zasięgnąć opinii innych posiadaczy tego modelu. Jutro posprawdzam czujniki. Nie jestem tylko do końca pewien jak poprawnie sprawdzić działanie termostatu.
Mam też obawy co do reakcji docieranego silnika na tą awarię i mam nadzieję że do niczego poważnego to nie doprowadziło. Co wy na to?

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 28 lip 2010, 22:40

Odpowiedz na pytania które Ci zadał goldi j51, mianowicie czy puszcza obieg na chłodnice, tzn czy jest ona ciepła przy rozgrzanym silniku i czy w konsekwencji włączają sie wentylatory? To mówi dużo o stanie termostatu bo to on puszcza obieg na chłodnice. No poprostu póki tego nie sprawdzisz niewiele wiecej opinii dostaniesz :-P

86szyman

Post autor: 86szyman » 28 lip 2010, 22:59

Chłodnica jest gorąca więc wyglądało by na to że obieg jest, podobnie grube rury od chłodnicy (górna i dolna) też są gorące.

Awatar użytkownika
Zayebatsu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1271
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:15
Lokalizacja: Twierdza Wrocław

Post autor: Zayebatsu » 28 lip 2010, 23:08

goldi j51 pisze:po drugie termostat otwiera się przy 90 stopniach i puszcza obieg płynu na chłodnice i czy dolny wąż od termostatu robi się gorący przy 90 stopniach
Polecam sprawdzić... Jeśli termostat jest do wymiany to wskaźnik może Cię oszukiwać poczytaj na forum na temat termostatu dowiesz sie jak go sprawdzić i jakie są objawy zużycia. Pozdro

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 28 lip 2010, 23:48

uszczelka pod głowicą może ci "zagotować" przy 90st. :-P ale to bedzie złudzenie bo bąbelki bedą dawać np. z kanałów wydechowych.
co do termostatu to odpowiedz czy działała ci wentylator na chłodnicy, bo jak on nie zatrybi tzn ze masz powietrze w układzie....
a jak termostat się otworzy przy 87st. to bedziesz miał dolny przewód gorący jak ten wychodzący z głowicy ...
jakie powietrze pozatym wieje z nawiewów...

86szyman

Post autor: 86szyman » 29 lip 2010, 08:40

Dziki pisze:uszczelka pod głowicą może ci "zagotować" przy 90st. :-P ale to bedzie złudzenie bo bąbelki bedą dawać np. z kanałów wydechowych.
Głowica zplanowana uszczelka pod nią nowa, (nie widziałem na oczy bo robił to mechanik a głowicę regenerował zakład). Czy to mogło być niewłaściwie wykonane?

Swoją drogą to już mnie denerwować zaczyna moja Audźiunia- co rusz coś sie sypie :-x

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl