Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1z avant] 22litry 280 km pół na pół trasa miasto

qbab
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 18 paź 2007, 14:10

Post autor: qbab » 27 lip 2010, 13:03

Labiel pisze:
MUNIOR pisze:Nie spodziewaj się po tym cudów ;-)
A u mnie po czymś takim był cud :-P Średnie spalanie zazwyczaj miałem w okolicy 6,5l. Czasem jak dużo jeździłem tylko po mieście to dochodził do 7l. W końcu trafiła mi się trasa gdzie wreszcie mogłem go przepędzić. 50km po autostradzie i z licznika nie schodziło 150-160km/h a momentami było i więcej. Jakie też później było moje zdziwienie gdy spalanie z pierwszego zbiornika wyszło mi 5,8l :shock: 2, 3, 4 zbiornika tak samo. A zawsze tankowałem go pod korek, prowadziłem bardzo dokładne statystyki jeśli chodzi o spalanie więc wyniki były dość dokładne. Po za tym silnik lepiej reagował na gaz i pracował ciszej <ok>
Mam nadzieje że i u mnie taki cod sie wydarzy.
Byłem nad morzem (prawie 500km w jedn a stronę) i podczas powrotu popdziłem trochę samochód na obwodnicy 3-masta i A1 (jechałem w nocy) i na razie wygląda na to że samochód mniej paliwa wciąga. Jeszcze nie robiłem pomiaru z tankowaniem do peln ale wskazówka wskaźnika paliwa pokazuje 3/4 a przejechałem już 400km, zazwyczaj była w tym położeniu po przejechaniu ok 200km.
Dotychczas samochód palił ok 7,5 w mieście a nie mam klimy. Mam nadzieję że spalanie troche spadnie.

P.S.
Jakie obroty ma 1Z na dwójce przy prędkości powiedzmy 50 czy 60km/h?
Czy ktoś może zrobic tabelkę obrotów przy określonych prędkościach na określonym biegu dla osób które nie mają obrotomierza. Chciałbym wiedzieć do jakiej prędkości mogę/powinienem ciągnąc na danym biegu.

Pzdr
QbaB

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 27 lip 2010, 21:36

qbab pisze:Jeszcze nie robiłem pomiaru z tankowaniem do peln
Tylko tankowanie pod korek z wciśniętym odpowietrznikiem (tym z boku po lewej we wlewie) da ci prawidłowy pomiar spalania.

qbab
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 18 paź 2007, 14:10

Post autor: qbab » 28 lip 2010, 07:40

tokarka606 pisze:
qbab pisze:Jeszcze nie robiłem pomiaru z tankowaniem do peln
Tylko tankowanie pod korek z wciśniętym odpowietrznikiem (tym z boku po lewej we wlewie) da ci prawidłowy pomiar spalania.
Tak też robiłem poprzednie pomiary.
QbaB

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 lip 2010, 19:37

qbab pisze:Jakie obroty ma 1Z na dwójce przy prędkości powiedzmy 50 czy 60km/h?
:shock: Do 60 na dwójce to ja nie piłuje i tobie też nie radzę , ale jak chcesz zmieniać biegi przy 2 tys.obr.to na dwójce przy 2 tys.jedziemy 35km/h,na trójce 55km,na czwórce 75km ,na piątce przy 2 tys mamy ok.95km <ok>

qbab
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 18 paź 2007, 14:10

Post autor: qbab » 29 lip 2010, 09:26

MUNIOR pisze:
qbab pisze:Jakie obroty ma 1Z na dwójce przy prędkości powiedzmy 50 czy 60km/h?
:shock: Do 60 na dwójce to ja nie piłuje i tobie też nie radzę , ale jak chcesz zmieniać biegi przy 2 tys.obr.to na dwójce przy 2 tys.jedziemy 35km/h,na trójce 55km,na czwórce 75km ,na piątce przy 2 tys mamy ok.95km <ok>
No niestety jakbym u siebie zmienił bieg z 2 na 3 przy predkosci 35km/h to bym daleko nie zajechal a juz na pewno bym nie przyspieszył na tej trójce.
Nie wiem czy to dlatego ze mam na Boschu ale sensowny moment jest przy sporo większych obrotach. Jeżeli chce sie rozpedzic to z 2 na 3 musze zmieniac przy prędkości co najmniej 50km/h a lepiej więcej. Moge zmienić przy niższej prędkości ale pod warunkiem ze na dwójce juz się rozpędziłem do prędkości docelowej np 40km/h.

Może cos jest u mnie nie tak? Co i jak sprawdzić?

Pzdr
QbaB

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 29 lip 2010, 10:51

qbab pisze:No niestety jakbym u siebie zmienił bieg z 2 na 3 przy predkosci 35km/h to bym daleko nie zajechal a juz na pewno bym nie przyspieszył na tej trójce.
Nie wiem czy to dlatego ze mam na Boschu ale sensowny moment jest przy sporo większych obrotach
Hmm <hmm> niby na boschu moment deko mniejszy bo 180 Nm ale bez przesady ,przy ok 40 km/h na dwójce jest ok.2200obr.i max moment obrotowy , są to optymalne obroty do zmiany biegu . Coś tu nie jest hallo z twoim sprzętem skoro musisz piłować do 50 na tak niskim biegu ,gdzie silnik ma bardzo małe obciążenie .Podejrzewam że na czwórce ciągniesz do ok.90 żeby jechać :?: Oj ten nieszczęsny bosch ,połaczyć się z kompem ciężko ,a jak już sie połaczy to niewiele widać :-/

qbab
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 18 paź 2007, 14:10

Post autor: qbab » 29 lip 2010, 11:40

MUNIOR pisze:
qbab pisze:No niestety jakbym u siebie zmienił bieg z 2 na 3 przy predkosci 35km/h to bym daleko nie zajechal a juz na pewno bym nie przyspieszył na tej trójce.
Nie wiem czy to dlatego ze mam na Boschu ale sensowny moment jest przy sporo większych obrotach
Hmm <hmm> niby na boschu moment deko mniejszy bo 180 Nm ale bez przesady ,przy ok 40 km/h na dwójce jest ok.2200obr.i max moment obrotowy , są to optymalne obroty do zmiany biegu . Coś tu nie jest hallo z twoim sprzętem skoro musisz piłować do 50 na tak niskim biegu ,gdzie silnik ma bardzo małe obciążenie .Podejrzewam że na czwórce ciągniesz do ok.90 żeby jechać :?: Oj ten nieszczęsny bosch ,połaczyć się z kompem ciężko ,a jak już sie połaczy to niewiele widać :-/
No może i na 2 przy 40km/h jest najwiekszy moment ale po przelaczeniu na 3 jest juz zdecydowanie mniejszy, dlatego ciagne dalej zeby na kolejnym biegu miec wiekszy moment.
Przy rozpedzaniu i jednoczesnym wyprzedzaniu na 2 ciagne nawet do 70km/h - ciekawe jakie to obroty.

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 29 lip 2010, 12:31

qbab, no raczej zamykasz już chyba obrotomierz przy 70 na 2gim biegu :-P Raz przeciągnąłem swego do 60 na 2 i już zbliżałem się do końca obrotów, odpuściłem bo myślałem, że krater w ziemi po mnie zostanie. Zazwyczaj ciągnę swoją niuńkę do 2,5k albo 3,5k, zależy gdzie jadę. Spalanie mam z ostatnich 20 tankowań 5,24l/100. Trasa załóżmy 60% reszta to miasto. Z tym, że ten wynik to z arkusza kalkulacyjnego więc różnie może być ;-) Ale katalogowe 1200km na baku przejeżdżam, jak już dociułam żeby do tankować <ok>

Jak masz w ogóle muł nie samochód to może przepływka? Kolega miał tak samo i po podmianie przepływki uśmiech ma dookoła głowy :lol:

qbab
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 18 paź 2007, 14:10

Post autor: qbab » 29 lip 2010, 12:40

BorysTDI pisze:qbab, no raczej zamykasz już chyba obrotomierz przy 70 na 2gim biegu :-P Raz przeciągnąłem swego do 60 na 2 i już zbliżałem się do końca obrotów, odpuściłem bo myślałem, że krater w ziemi po mnie zostanie. Zazwyczaj ciągnę swoją niuńkę do 2,5k albo 3,5k, zależy gdzie jadę. Spalanie mam z ostatnich 20 tankowań 5,24l/100. Trasa załóżmy 60% reszta to miasto. Z tym, że ten wynik to z arkusza kalkulacyjnego więc różnie może być ;-) Ale katalogowe 1200km na baku przejeżdżam, jak już dociułam żeby do tankować <ok>

Jak masz w ogóle muł nie samochód to może przepływka? Kolega miał tak samo i po podmianie przepływki uśmiech ma dookoła głowy :lol:
Podpytywałem mechanika ale podobno ten typ tak ma. Brat ma Octavie ale juz aluminiwoa głowice i Pierburg wię u niego elegancko ciagnie nawet bez dodawania gazu, ja u siebie musze depnąć do dość wysokich obrotów żeby poczuć przyspieszenie.
Można jakos zewrzeć czy rozewrzec styki przepływomierza żeby go jakoś sparwdzić?

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 29 lip 2010, 21:59

można zalogować dynamicznie gr. 000 i statycznie 000 Basic Settings i będzie wiadomo co z przepływką <ok>
ale podejrzewam, że dawka kosmicznie mała i jakieś problemy z doładowaniem powodują takiego muła, chociaż nie wykluczone że przepływka

a ten mechanik to widać nie ma pojęcia o silnikach bo może i bosch w serii jest trochę bardziej mułowaty jak pierburg no ale bez przesady <ok>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 29 lip 2010, 22:51

qbab pisze:Podpytywałem mechanika ale podobno ten typ tak ma.
Tak ,tak ten typ tak ma ...standardowe powiedzonko jak się nie ma pojęcia co się dzieje z autem ,ma to on ale duże braki w wiedzy .Bzdury gada ten twój ''mechanik '' i tyle ci powiem .
qbab pisze:Brat ma Octavie ale juz aluminiwoa głowice
Sorry ale chyba słabo sie orientujesz w tym co masz bo u ciebie też jest aluminiowa głowica i to z jakiego jest materiału głowica nie ma tu nic do rzeczy.Masz padnięty przepływomierz na 90 % i tu bym szukał przyczyny .A twój silnik 1z na boschu jest taki sam i rózni się kilkoma szczegółami w osprzęcie i kompem od oktavi brata o ile to 90 cio konna na pierburgu

audion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 28 lut 2010, 19:21
Lokalizacja: RZE

Post autor: audion » 30 lip 2010, 00:29

qbab pisze:
Może cos jest u mnie nie tak? Co i jak sprawdzić?


QbaB
Kolego, sproboj przeplywke podmienic i powinno byc ok, ja u siebie przedmuchalem jedynie sprezarka, troche bylo zabrudzone to sitko i teraz auto sie o wiele lepiej zbiera.
(u mnie wyszlo w logach dynamicznych ze przeplywka nie wyrabia, no ale mam pierburga, a Ty musisz po omacku troche ;)

Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: diablo228 » 30 lip 2010, 07:20

Kolego, sproboj przeplywke podmienic i powinno byc ok, ja u siebie przedmuchalem jedynie sprezarka, troche bylo zabrudzone to sitko i teraz auto sie o wiele lepiej zbiera. [/quote]

co ty przedmuchałeś kompresorem?? bo kolega raczej sie nie kapnie co czyściłeś:-) spróbuj vagiem auto zrobić, zobaczysz jaką masz dawke ustawioną a przy okazji sprawdzisz błędy, możesz mieć padniętą przepływke i zbyt słabą dawke i słuchaj tutaj kolegów ich rad, a nie mechaników oni co najwyżej portfel ci ogołocą a auto dalej nie będzie ci jeździć i te stwierdzenia że ten typ tak ma :lol:

qbab
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 18 paź 2007, 14:10

Post autor: qbab » 30 lip 2010, 07:31

Sugerujecie ze moje 1z na Bosch'u powinien sie tak samo zbierać jak octavia na pierburgu?
W tej chwili na pewno tak nie jest. W octavi to mozna chyba zmieniac biegi do 4 bez dodawania gazu, taki ma mocny dół obrotów.
Apropos głowicy to ktoś mi powiedział że u mnie jest jeszcze żeliwna, przyznam że nie weryfikowałem tej informacji.

P.S.
Jest ktoś w Łodzi kto użyczyłby na chwilkę swój przepływomierz Bosch'a do testów.

audion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 28 lut 2010, 19:21
Lokalizacja: RZE

Post autor: audion » 30 lip 2010, 11:41

diablo228 pisze:
co ty przedmuchałeś kompresorem?? bo kolega raczej sie nie kapnie co czyściłeś:-)
zostaly przedmuchane te siatki z obu stron, w srodku tez na ile sie dalo, ale bez sciagania siatek, wiem ze to moze jeszcze nie to co powinno byc, ale roznica jest zauwazalna gola stopa ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl