Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/B4] Rezanie wyciszenia stuków łożysk amorów

Modyfikacje, pomysły i jak sama nazwa wskazuje rezania, rezania i jeszcze raz rezania
kędzior

Post autor: kędzior » 09 lip 2010, 23:26

wojtek-007 pisze:Panowie pomóżcie. Nigdzie nie mogę dostać tych nakrętek. Gdzie je można kupić? A może zastosować stare nakrętki z dodaną podkładką?
Bez problemu kupisz w sklepie Inter Cars. Ostatnio u nich zamawiałem i nie było problemu ze zdobyciem.

Awatar użytkownika
Kokos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 14 lis 2009, 17:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kokos » 12 lip 2010, 20:31

Koledzy u mnie też stukało i wymieniłem:

- tuleje belki przedniej i wahaczy i problem zniknął
- potem doszły przednie amory i znowu coś zaczęło stukać
- wymieniłem łożyska z poduszkami przednich amorków i problem zniknął

mam ciszę i jestem zadowolony a nie mam żadnych przeróbek i tylko zamienniki ale te z wyższej półki więc nie rozumiem dlaczego u Kolegów stuka a mieliście wszystkie części po kolei wymieniane i dalej stuka. uważam że ważna jest diagnoza zużytych części a nie wymieniać na ślepca i może się trafi w usterkę. jeżeli jest wszystko odpowiednio złożone to nic nie powinno stukać. Czytałem gdzieś na tym forum o tym, że mechanicy mówią o audi 80, że wiecznie stukają a ja pytałem naprawdę wielu mechaników i nikt nie podzielił tego zdania i powiedzieli to co wyżej napisałem, że jak coś jest dobrze zrobione to nic nie będzie stukać tylko trzeba wiedzieć gdzie szukać usterki.

sorry, że się tak rozpisałem ale chciałem przedstawić mój punkt widzenia

pozdrawiam maniaków Audi 80

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 12 lip 2010, 21:43

Pojeździj trochę na twardszym zawiasie to zobaczysz jak długo wytrzymuje seria :-|

Awatar użytkownika
Kokos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 14 lis 2009, 17:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kokos » 12 lip 2010, 21:52

tego też osobiście nie rozumiem

wszyscy tak narzekają na polskie drogi ale twarde zawieszenie i gleba musi być

wiem że fajnie to wygląda ale w Polsce jest zupełnie nie praktyczne przy takich drogach

takie jest moje zdanie

Awatar użytkownika
julekF1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 876
Rejestracja: 22 mar 2009, 08:41
Lokalizacja: DKL

Post autor: julekF1 » 12 lip 2010, 21:57

Kokos pisze:wszyscy tak narzekają na polskie drogi ale twarde zawieszenie i gleba musi być
wystarczy, że jest fabryczne -20mm i już poduchy amortyzatorów nie wytrzymują.
I to najlepsze z dostępnych.
Przekonałem się o tym na własnej skórze. ;-)

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 13 lip 2010, 07:22

julekF1 pisze:
Kokos pisze:wszyscy tak narzekają na polskie drogi ale twarde zawieszenie i gleba musi być
wystarczy, że jest fabryczne -20mm i już poduchy amortyzatorów nie wytrzymują.
I to najlepsze z dostępnych.
Przekonałem się o tym na własnej skórze. ;-)
Ja tez Julek :mrgreen:, a gleby nie musi być żeby poduchy poszły wiecie gdzie. Seryjny zawias jest za miękki chociaż komfortowy, ale mi nie pasuje taka jazda.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 17 lip 2010, 14:10

ok wymieniłem na te co podałeś no i jest lepiej ;-) ale jeszcze coś mi puka :evil: prawie wszystko mam zmienione na nowe tzn.- końcówki drążków kierowniczych,łączniki stabilizatora,gumy na stabilizatorze, zostały mi gumy w wahaczach i sworznie ,niby są dobre ale coś mi jeszcze puka na większych dołach :evil: te łożyska co dzisiaj wstawiałem są ok ale coś mi jeszcze nie pasuje w zawieszeniu(a może za bardzo się wsłuchuję) ;-)

Martinez
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 06 gru 2009, 22:47
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: Martinez » 21 lip 2010, 19:23

Mareq pisze:Bardzo interesujący temat. W weekend też właśnie zamierzam wymieniać i chyba się skuszę na na to poprawkę po fabryce ;)

Mam tylko jeszcze takie zapytanie.

A mianowicie jakimi momentami należy dokręcać poszczególne śruby - może ktoś się orientuje - chodzi o nakrętkę drążka, te dwie przy zwrotnicy, ta górna na trzonie amora itd...

Pytanko drugie - Podajcie jeśli to nie kłopot ile już kkm przelecieliście na tej poprawce? - gdzieś na początku topicu ktoś pisał że to od polo to pewnie słabsze itd...

Pozdrawiam
Mareq

[ Dodano: 2010-06-23, 20:24 ]
I może jeszcze jedna sprawa. Czy taki zestaw może być -6N0 412 331 A S1

Tak to wygląda w Febi

Obrazek

Generalnie chodzi mi o to czy to łożysko będzie dobre - bo wygląda jakoś inaczej niż te z pierwszego posta, choć numer ma ten sam.

To łożysko powinno być chyba na odwrót zamontowane,nie jak na tej fotce :?:

Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Arturo997 » 26 lip 2010, 23:46

Mam zamiar zrobić podobny zabieg u siebie :->
I w związku z tym mam pytanko wiem że musze kupić:

Poduszki amortyzatora -6N0 412 331 A (w kodzie VW POLO)
Łożyska amortyzatora -1J0 412 249 (w kodzie GOLF 4) (na opakowaniu F1111)
Nakrętki amortyzatora -1H0 412 365 A (w kodzie GOLF 3)

mam jeszcze zamiar wymienić odboje w przednich amorkach. I tu własnie chciałem zapytać czy kupić serie (myśle tu o zamienniach do audi 80 B4 jeśli tak to jaką firmę polecacie) czy może dorwać coś z innego auta. Dodam że mam niskie zawieszenie 60/40 - amorki seria olejowe (po 80%) i zielone sprężyny Weitec'a. Czekam na jakieś wskazówki :mrgreen:
Z góry dziekuje :lol:

Awatar użytkownika
radziobiker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 346
Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
Lokalizacja: Bożepole Małe

Post autor: radziobiker » 27 lip 2010, 21:43

Czy całą operację uda się wykonać nie wyjmując całej kolumny, a jedynie ją tylko trochę opuścić?
Pozdrawiam

omen-25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 02 maja 2007, 21:55
Lokalizacja: gniezno

Post autor: omen-25 » 28 lip 2010, 01:27

witam dawno nie pisalem ale teraz musze. Wymienialem amorki kilka dni temu, wczoraj przyszly poduszki i zrobilem wedlug patentu. Faktycznie nastala cisza nic nie styka, ale no wlasnie przerabiajac tak zawieszenie zmieniamy jego charakterystyke na gorsze. Panowie mie przerabiajcie tak!!. Po prerobce zawieszenie nie pracuje prawidlowo!!!. Juz wyjasniam. Sprezyna pracujac gora dol skreca si wokul wlasnej osi, tal samo przy skrecaniu kolami. Przy ori czdsciach skreca sie sprerzyna razem z amorem trzpieniem amora gornym talezykiem i srubami, wszystko pracuje razem . Nierichoma pozostaje tylko poduszka przylegajaca do kasty. Po przerobce skreca sie sprezyna razem z mc personem zewnetrzna rura amora i gornym talezykiem, natomiast sam trzpien ( ten z gwintem) pozostaje nierychomy czyli przy pracy sprezyny rura od amorka obraca sie wzglendem trzpienia z tlokiem. Pomijajac fakt wyrobienia sie otworu w talezyku z biegiem czasu, jak ktos ma amor na wieszku niech sprawdzi jak pracuje.

[ Dodano: 2010-07-28, 01:34 ]
sorki za cwa posty ale pisze z kom. Jesli amor wyciagamy albo sciskamy nid ruszajac nim to idzie z bardzo duzym oporem. Natomiast jesli zaczniemy przekrecac przytym trzpien wzgledem rury to wychodzi lub wchodzi przwie bez oporu. Tak wlasnie pracuje nasz amor po prerobce. Mam nadzieje ze dosc jasno opisalem i mnie zrozumiecie. Wlasnie pracuje nad udoskonaleniem patetu, zastosowaniem tych czesci ale zmuszeniem ich do pracy tak jak bylo to w orginale. Jak dopracuje to wsztystko opisze. Pozdrawiam
omen

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 28 lip 2010, 22:50

Jak nazywa sie ten element i czy da się go kupić jako nowy z ta osłoną plastikową ?

Obrazek

Awatar użytkownika
kikut104
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 29 kwie 2008, 16:30
Lokalizacja: Chełm Lubelskie

Post autor: kikut104 » 29 lip 2010, 16:58

W katalogu to się nazywa "ogranicznik" i ma numer 811 412 319.

Kontuzja
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 07 kwie 2010, 11:39
Lokalizacja: Czyżew

Post autor: Kontuzja » 31 lip 2010, 18:23

witam. mam zamiar przerobic zawieszenie u siebie z mocowaniem amorow tylko do konca nie wiem co mam kupic:

Poduszka amortyzatora
Łożysko amortyzatora
Nakrętka amortyzatora

mam nadzieje ze mi pomozecie i podpowiecie co i jak.
z gory dzieki za pomoc

Awatar użytkownika
king86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 364
Rejestracja: 15 kwie 2007, 21:07
Lokalizacja: Reszel

Post autor: king86 » 31 lip 2010, 18:57

Ja kupiłem wszystko od Polo i pasuje <ok>

Poduszki amortyzatora -6N0 412 331 A
Łożyska amortyzatora -1J0 412 249
Nakrętki amortyzatora -1H0 412 365 A

Z tym że poduszki SWAG-a były razem z łożyskami :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Rezanie”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl