Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT + LPG] Docieranie silnika - jak to się robi?

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi i LPG
Awatar użytkownika
kamilB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 01 lip 2007, 20:19
Lokalizacja: Brzozów

Post autor: kamilB4 » 25 lip 2010, 20:54

karolas123, Ok rozumie i tu sie zgodze że do kulawego silnika nie można zalać syntetyka,ale w instrukcji obsługi silnika ABC jest przewidziany olej 0w30 lub 5w40 a tym bardziej jak wszystko jest ok i silnik chodzi naprawde ładnie,wiec nie ma przeciwwskazań na używanie takiego oleju.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 25 lip 2010, 21:10

Ale w silniku B4 specyfikacja olejowa to:
A- VW 50101 API-SF lub SG jest to olej 10W40
B- VW 50000 API-SF lub SG jest to olej 5w40

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 31 lip 2010, 15:13

Warmooz pisze:Ja tam polecam docieranie na ostro, swój motor tak docierałem i jest git. Teoria która się za tym kryje jest dla mnie mocno przekonująca. W skrócie: zaraz po odpaleniu zacząć jeździć, jak tylko silnik się zagrzeje to pełen palnik aż do górnej granicy obrotów i od razu odpuszczenie gazu (bez długiego żyłowania). I tak przez ok 20-30 km, najlepiej to robić na 3cim biegu żeby w miarę szybko wkręcał się na obroty. Po tych 30 km zmiana oleju i dalej jazda na podobnych zasadach tylko już dłużej można przeciągać po obrotach ok 100-200km. Znowu zmiana oleju i silnik dotarty :)
Hmm... Ale obawiam się, że do kosztów generalnego remontu będziesz jeszcze musiał doliczyć mandaty i wymianę lub wyważanie wału korbowego, nie wspominając już o paliwie których kosmiczne ilości spalisz podczas takiego docierania.

Żeby nie odbiegać zbytnio od tematu... Tak jak już koledzy wspomnieli wcześniej docieranie przez około 700-800km. Nie przekraczać 3000obr/min. O patencie z magnesem też słyszałem i warto go zastosować.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 31 lip 2010, 15:31

Na internecie jest sporo tego typu artykułów dotyczących docierania: http://hondateam.phorum.pl/viewtopic.php?t=643

86szyman

Post autor: 86szyman » 01 sie 2010, 10:51

Musze przyznać, że to bardzo ciekawy artykuł. To co jest tam napisane oznaczało by, że silnik po remoncie wcale nie powinien być oszczędzany (oczywiście do pewnych granic).

W przypadku mojego silnika jest już za późno na takie docieranie więc pozostaje mi dokończyć ten proces na wcześniej przyjętych założeniach. :-)

Warmooz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 21 kwie 2010, 20:54

Post autor: Warmooz » 06 sie 2010, 12:19

Patrique pisze: Hmm... Ale obawiam się, że do kosztów generalnego remontu będziesz jeszcze musiał doliczyć mandaty i wymianę lub wyważanie wału korbowego, nie wspominając już o paliwie których kosmiczne ilości spalisz podczas takiego docierania.
Każdy z nas ma w okolicy 'przyjazne' drogi na których można takie upalanko zorganizować nie bojąc się o policję. Co do wału korbowego to nie bardzo rozumiem powodów wymiany, utraty wyważenia czy innych skutków docierania na ostro, nie widzę związku. A jeśli chodzi o paliwo.. no bez przesady ile więcej spali benzyny? 10L? 20? przy ogólnych kosztach remontu to są żadne pieniądze a jak ktoś ma gaz to jest jeszcze taniej.

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 06 sie 2010, 13:44

Na docieraniu zrobiłem trasę 1000 km, a spalanie wyszło 8 - 8,5 L PB.

Awatar użytkownika
dexx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 567
Rejestracja: 28 lut 2008, 15:59
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

Post autor: dexx » 06 sie 2010, 14:03

maciek889 pisze:Na internecie jest sporo tego typu artykułów dotyczących docierania: http://hondateam.phorum.pl/viewtopic.php?t=643
Kurde, 3ma się kupy. Nie słyszałem jeszcze o tym sposobie ale wydaje się być najbardziej trafny.

gunia256
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 05 cze 2008, 20:20
Lokalizacja: Nysa

Post autor: gunia256 » 19 wrz 2010, 13:55

Po wymianie pierścieni i uszczelniaczy mam zrobione jakieś 110 kilometrów, silnik jakoś kipesko reaguje na wściśnięcie gazu, na wolnych obrotach jest ok, ale podczas jazdy już gorzej- jest silny ale taki mułowaty, przed wymianą fajnie się wkręcał podczas jazdy a teraz go tak trochę muli. Jaka jest tego przyczyna?

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 19 wrz 2010, 14:01

Wyrzuć katalizator <ok>

gunia256
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 05 cze 2008, 20:20
Lokalizacja: Nysa

Post autor: gunia256 » 19 wrz 2010, 14:03

To wystarczy? Ale przedtem było ok, fakt brał olej ale jakoś szybciej się zbierał, może to kwestia dotarcia? Aha mechanik zmienił mi olej z mobila 10W40 na Castrola 15W40 może w tym tkwi problem?

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 19 wrz 2010, 14:06

Zarzuciło Ci katalizator olejem... Ostatnio wykręcałem kata z Lanosssa, który dość dużo oleju pobierał, a katalizator był cały zasmarkany... po wyrzuceniu od razu inne auto <ok>

gunia256
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 05 cze 2008, 20:20
Lokalizacja: Nysa

Post autor: gunia256 » 19 wrz 2010, 14:19

Dopiero teraz zarzuciło? Czemu? Wcześniej jakoś normalnie jeździłem a teraz po remoncie muł straszny.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 19 wrz 2010, 16:42

Sprawdź sobie ustawienie zapłonu. Wywalanie kata nic Ci nie da. Chyba, że jest zapchany.

gunia256
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 05 cze 2008, 20:20
Lokalizacja: Nysa

Post autor: gunia256 » 19 wrz 2010, 17:40

Katalizatora raczej nie będę wywalał sprawdzę zapłon. Po prostu jak nim jadę to muszę po trochu dodawać gazu, bo jakbym mu depnął od razu to go na chwilę zamuli a potem powoli załapie obroty.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl