Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1Z] Czujnik położenia wału

ODPOWIEDZ
wasermann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 17 gru 2007, 20:28

[1Z] Czujnik położenia wału

Post autor: wasermann » 02 sie 2010, 20:37

Jaki opór powinien wskazywać cewka w czujnika położenia wału na mierniku?

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 02 sie 2010, 21:06

zimny silnik około 1200ohm dla silnika około 80-90 stopni około 1400ohm.

wasermann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 17 gru 2007, 20:28

Post autor: wasermann » 04 sie 2010, 00:08

dzieki,ale badać to na zgaszonym silniku?czy na włšczonym?

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 04 sie 2010, 07:45

na wyłączonym silniku, rezystancje sprawdzamy na wypiętej wtyczce jeśli dobrze pamiętam miedzy 1 i 2 pinem we wtyczce 3 pinowej.

czujnik płożenia wału można zawsze wymontować i oczyścić z osadu itd oraz sprawdzić ewentualne przetarcia kabla i miejsce łączenia kabla z samym czujnikiem

częstym przypadkiem jest przetarcie kabla nie zawsze vag pokarze błąd w/w czujnika chyba ze jest całkowicie uszkodzony lub jest zwarcie z masą np kabla

wasermann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 17 gru 2007, 20:28

Post autor: wasermann » 04 sie 2010, 21:31

jurtro będe mierzył bo miernik muszę kupić stary padł.Zauwarzyłem przetarcia na kablu-zerwaną izolcję w dwóch miejscach(widać kabel czerwony w środku.Pytam bo drzy mi kierownica na biegu jałowym.poduchy wymienione i itd,sprawdzany w ASO.W Aso powiedzieli że wszystko jest git.wyskoczył kiedyś błąd czujnika polożenia wału.
oni stwierdzili że bym auta nie odpalił.Ja dzis wyjąłem wtykę i zapalił od razu.Troszke inny chód a kierownica nie drga(prawie lekko wyczuwalne wydaje ,przedtem to mocno drgało)mnie wydaje sie że silnik drga,jak odepne wtyczke to jakby obroty wieksze i silnik stoi prosto.Jak to działa po odłączeniu wtyki?nie można u mnie sprawdzic obrotów nie mam obrotka,nie można podnieść obrotów bo to ayto na przepływce bosch.Czy przetarty kabel od czujnka lub jego zła oporność może wprowadzać silnik w drgania a co zatym idzie kierownice?

[ Dodano: 2010-08-05, 21:10 ]
sprawdzałem miernikiem silnik zimny 1184 ohm. Ciepły 1484 ohm.Na jakiej zasadzie on działa?

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 06 sie 2010, 20:12

no to się znają :evil: już nie powiem kto :evil: kiedyś przeciąłem kluczem kabel od czujnika i palił bez problemu tyle że obroty były podwyższone trochę ;-)

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 06 sie 2010, 20:22

wasermann pisze:jurtro będe mierzył bo miernik muszę kupić stary padł.Zauwarzyłem przetarcia na kablu-zerwaną izolcję w dwóch miejscach(widać kabel czerwony w środku.Pytam bo drzy mi kierownica na biegu jałowym.poduchy wymienione i itd,sprawdzany w ASO.W Aso powiedzieli że wszystko jest git.wyskoczył kiedyś błąd czujnika polożenia wału.
oni stwierdzili że bym auta nie odpalił.Ja dzis wyjąłem wtykę i zapalił od razu.Troszke inny chód a kierownica nie drga(prawie lekko wyczuwalne wydaje ,przedtem to mocno drgało)mnie wydaje sie że silnik drga,jak odepne wtyczke to jakby obroty wieksze i silnik stoi prosto.Jak to działa po odłączeniu wtyki?nie można u mnie sprawdzic obrotów nie mam obrotka,nie można podnieść obrotów bo to ayto na przepływce bosch.Czy przetarty kabel od czujnka lub jego zła oporność może wprowadzać silnik w drgania a co zatym idzie kierownice?

[ Dodano: 2010-08-05, 21:10 ]
sprawdzałem miernikiem silnik zimny 1184 ohm. Ciepły 1484 ohm.Na jakiej zasadzie on działa?
przetarty kabel od czujnika polozenia powoduje ze ci samochod zacina sie na jedynce, tak jakbys mial zawaliste odciecia powiedzmy w doplywie paliwa obroty skacza jak szalone ale kierownica nie powinna drzyć tylko praca silnika oczywiscie telepie bude na tyl i przod

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl