[1Z] Czujnik położenia wału
[1Z] Czujnik położenia wału
Jaki opór powinien wskazywać cewka w czujnika położenia wału na mierniku?
na wyłączonym silniku, rezystancje sprawdzamy na wypiętej wtyczce jeśli dobrze pamiętam miedzy 1 i 2 pinem we wtyczce 3 pinowej.
czujnik płożenia wału można zawsze wymontować i oczyścić z osadu itd oraz sprawdzić ewentualne przetarcia kabla i miejsce łączenia kabla z samym czujnikiem
częstym przypadkiem jest przetarcie kabla nie zawsze vag pokarze błąd w/w czujnika chyba ze jest całkowicie uszkodzony lub jest zwarcie z masą np kabla
czujnik płożenia wału można zawsze wymontować i oczyścić z osadu itd oraz sprawdzić ewentualne przetarcia kabla i miejsce łączenia kabla z samym czujnikiem
częstym przypadkiem jest przetarcie kabla nie zawsze vag pokarze błąd w/w czujnika chyba ze jest całkowicie uszkodzony lub jest zwarcie z masą np kabla
jurtro będe mierzył bo miernik muszę kupić stary padł.Zauwarzyłem przetarcia na kablu-zerwaną izolcję w dwóch miejscach(widać kabel czerwony w środku.Pytam bo drzy mi kierownica na biegu jałowym.poduchy wymienione i itd,sprawdzany w ASO.W Aso powiedzieli że wszystko jest git.wyskoczył kiedyś błąd czujnika polożenia wału.
oni stwierdzili że bym auta nie odpalił.Ja dzis wyjąłem wtykę i zapalił od razu.Troszke inny chód a kierownica nie drga(prawie lekko wyczuwalne wydaje ,przedtem to mocno drgało)mnie wydaje sie że silnik drga,jak odepne wtyczke to jakby obroty wieksze i silnik stoi prosto.Jak to działa po odłączeniu wtyki?nie można u mnie sprawdzic obrotów nie mam obrotka,nie można podnieść obrotów bo to ayto na przepływce bosch.Czy przetarty kabel od czujnka lub jego zła oporność może wprowadzać silnik w drgania a co zatym idzie kierownice?
[ Dodano: 2010-08-05, 21:10 ]
sprawdzałem miernikiem silnik zimny 1184 ohm. Ciepły 1484 ohm.Na jakiej zasadzie on działa?
oni stwierdzili że bym auta nie odpalił.Ja dzis wyjąłem wtykę i zapalił od razu.Troszke inny chód a kierownica nie drga(prawie lekko wyczuwalne wydaje ,przedtem to mocno drgało)mnie wydaje sie że silnik drga,jak odepne wtyczke to jakby obroty wieksze i silnik stoi prosto.Jak to działa po odłączeniu wtyki?nie można u mnie sprawdzic obrotów nie mam obrotka,nie można podnieść obrotów bo to ayto na przepływce bosch.Czy przetarty kabel od czujnka lub jego zła oporność może wprowadzać silnik w drgania a co zatym idzie kierownice?
[ Dodano: 2010-08-05, 21:10 ]
sprawdzałem miernikiem silnik zimny 1184 ohm. Ciepły 1484 ohm.Na jakiej zasadzie on działa?
przetarty kabel od czujnika polozenia powoduje ze ci samochod zacina sie na jedynce, tak jakbys mial zawaliste odciecia powiedzmy w doplywie paliwa obroty skacza jak szalone ale kierownica nie powinna drzyć tylko praca silnika oczywiscie telepie bude na tyl i przodwasermann pisze:jurtro będe mierzył bo miernik muszę kupić stary padł.Zauwarzyłem przetarcia na kablu-zerwaną izolcję w dwóch miejscach(widać kabel czerwony w środku.Pytam bo drzy mi kierownica na biegu jałowym.poduchy wymienione i itd,sprawdzany w ASO.W Aso powiedzieli że wszystko jest git.wyskoczył kiedyś błąd czujnika polożenia wału.
oni stwierdzili że bym auta nie odpalił.Ja dzis wyjąłem wtykę i zapalił od razu.Troszke inny chód a kierownica nie drga(prawie lekko wyczuwalne wydaje ,przedtem to mocno drgało)mnie wydaje sie że silnik drga,jak odepne wtyczke to jakby obroty wieksze i silnik stoi prosto.Jak to działa po odłączeniu wtyki?nie można u mnie sprawdzic obrotów nie mam obrotka,nie można podnieść obrotów bo to ayto na przepływce bosch.Czy przetarty kabel od czujnka lub jego zła oporność może wprowadzać silnik w drgania a co zatym idzie kierownice?
[ Dodano: 2010-08-05, 21:10 ]
sprawdzałem miernikiem silnik zimny 1184 ohm. Ciepły 1484 ohm.Na jakiej zasadzie on działa?