[b4 2,3NG] spadła moc po planie głowicy
- grzechas_audi
- Forum Audi 80
- Posty: 521
- Rejestracja: 27 lip 2008, 18:13
- Lokalizacja: SR
[b4 2,3NG] spadła moc po planie głowicy
Witam wszystkich, mam pytanie do was i proszę o pomoc(nic podobnego nie mogę znaleźć w szukajce). A mianowicie mam silnik 2,3NG i ostatnio stwierdziłem że chce doprowadzić auto do w miare serii więc została z planowana głowica, wymiana uszczelki oraz zostały wymienione uszczelki, pierścienie itp... natomiast po tym wszystkim auto nie chce jechać tak jak to było przed rozbiórką, wcześniej przyśpieszało bardzo gładko od dołu a teraz jakoś opornie to idzie. tak przy 3,5-4tys/obr. minimalnie odczuwane jest "przerywanie" tzn brakuje mu mocy, ciężko to opisać ale nie jest tak jak było. natomiast na trasie na 5-tym biegu mocy naprawde jest ogień, naprawde auto bardzo żwawo jedzie, może trzeba zapłon sprawdzić :?: może to też ma coś wspólnego ale wcześniej na dodatkowych zegarach temp oleju była w normie a teraz jest zawsze na ful, ale wentylator chłodzenia się włancza i wszystko jest ok, no i temp silnika na wskaźniku przy liczniku się nie podnosi(termostat jest nowy) nie wiem czy to ma coś wspólnego ale o tym napiszę, bardzo proszę o pomoc bo zaczyna mnie to wnerwiać, z góry dzięki
- Fantomas_29
- Forum Audi 80
- Posty: 463
- Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
- Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
- Kontakt:
- grzechas_audi
- Forum Audi 80
- Posty: 521
- Rejestracja: 27 lip 2008, 18:13
- Lokalizacja: SR
silnik na wolnych obrotach chodzi równiutko więc rozrząd raczej ok, natomiast temp to właśnie 170 stopni ale ona jest taka zaraz po odpaleniu auta, więć może jakiś czujnik znowu? a wskaźnik temp silnika wcześniej też pokazywał min. nagrzanieFantomas_29 pisze:Sprawdziłbym rozrząd i zapłon tak jak mówisz. Co do wskaźnika może poprostu zapomiał mechanik podłaczyć skoro wcześniej działał. Co do temp oleju co to znaczy full bo z tego co wiem wskaźnik pokazuje max na 170 stopniach a jakoś nie wierze że tak mocno go zagrzewa.
- Fantomas_29
- Forum Audi 80
- Posty: 463
- Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
- Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
- Kontakt:
- grzechas_audi
- Forum Audi 80
- Posty: 521
- Rejestracja: 27 lip 2008, 18:13
- Lokalizacja: SR
sprawdze to w tym tyg i dam znać, mam nadzieję że pomoże z góry dziękiFantomas_29 pisze:Więc co do oleju możesz mieć kabel przebity do masy spróbuj go odłączyć i zobaczyć czy spadnie zegar na minimum. A co do tego silnika lepiej jest sprawdzić dwa razy niż przypuszczać że może jest dobrze. Sprawdź ten rozrząd i zapłon wtedy będziesz szukał dalej jeśli to na 100% będzie dobre.
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
Witam
też bym stawiał na rozrząd i zapłon, ale ...
biorąc pod uwagę cuda jakie dzieją się za wskaźnikami po naprawie, można podejrzewać, że reszta czujników też mogła dostać, a elektronika bierze teraz dane z kosmosu.
Może Twój mechanik zapomniał o jakiejś masie, pomieszał wtyczki (...... :shock:), ewentualnie umył silnik jakimś preparatem ...(niestety sam po myciu wymieniałem czujnik temperatury, bo była stale na full)
pozdrawiam
też bym stawiał na rozrząd i zapłon, ale ...
biorąc pod uwagę cuda jakie dzieją się za wskaźnikami po naprawie, można podejrzewać, że reszta czujników też mogła dostać, a elektronika bierze teraz dane z kosmosu.
Może Twój mechanik zapomniał o jakiejś masie, pomieszał wtyczki (...... :shock:), ewentualnie umył silnik jakimś preparatem ...(niestety sam po myciu wymieniałem czujnik temperatury, bo była stale na full)
pozdrawiam
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Pierwsze pytanie czy głowica była planowana po raz pierwszy oraz jaka została zastosowana uszczelka? Nominalna czy grubsza? Jeśli zostało zdjęte przy planowaniu głowicy więcej niż się przyjmuje lub po raz któryś było to robione uszczelka musi być grubsza aby zachować kompresję. Stawiałbym właśnie na zwiększoną kompresję...potrza silnik z deczka odprężyć jak to matka fabryka nakazała.
- grzechas_audi
- Forum Audi 80
- Posty: 521
- Rejestracja: 27 lip 2008, 18:13
- Lokalizacja: SR
około 1200km kompresia była sprawdzana i jest ok, wartości są super. kumpel musi znaleźć lampe to sprawdzi ten zapłonPI7er pisze:po doprezeniu raczej powinien lepiej jezdzic...
moze nowe pierscienie sie nie dotarly i ucieka kompresja a wraz z nia moc...
ile km zrobiles po remoncie ?
[ Dodano: 2010-08-24, 12:35 ]
powracam do tematu, ustawienie zapłonu pomogło teraz auto ma osiągi bomba, super się zbiera i jest na prawde ok, a spalanie wróciło do normy :mrgreen: pozdrawiam i dzięki za wszystkie info