Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2,3NG] spadła moc po planie głowicy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
grzechas_audi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 521
Rejestracja: 27 lip 2008, 18:13
Lokalizacja: SR

[b4 2,3NG] spadła moc po planie głowicy

Post autor: grzechas_audi » 02 sie 2010, 21:52

Witam wszystkich, mam pytanie do was i proszę o pomoc(nic podobnego nie mogę znaleźć w szukajce). A mianowicie mam silnik 2,3NG i ostatnio stwierdziłem że chce doprowadzić auto do w miare serii więc została z planowana głowica, wymiana uszczelki oraz zostały wymienione uszczelki, pierścienie itp... natomiast po tym wszystkim auto nie chce jechać tak jak to było przed rozbiórką, wcześniej przyśpieszało bardzo gładko od dołu a teraz jakoś opornie to idzie. tak przy 3,5-4tys/obr. minimalnie odczuwane jest "przerywanie" tzn brakuje mu mocy, ciężko to opisać ale nie jest tak jak było. natomiast na trasie na 5-tym biegu mocy naprawde jest ogień, naprawde auto bardzo żwawo jedzie, może trzeba zapłon sprawdzić :?: może to też ma coś wspólnego ale wcześniej na dodatkowych zegarach temp oleju była w normie a teraz jest zawsze na ful, ale wentylator chłodzenia się włancza i wszystko jest ok, no i temp silnika na wskaźniku przy liczniku się nie podnosi(termostat jest nowy) nie wiem czy to ma coś wspólnego ale o tym napiszę, bardzo proszę o pomoc bo zaczyna mnie to wnerwiać, z góry dzięki

Awatar użytkownika
Fantomas_29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
Kontakt:

Post autor: Fantomas_29 » 02 sie 2010, 22:01

Sprawdziłbym rozrząd i zapłon tak jak mówisz. Co do wskaźnika może poprostu zapomiał mechanik podłaczyć skoro wcześniej działał. Co do temp oleju co to znaczy full bo z tego co wiem wskaźnik pokazuje max na 170 stopniach a jakoś nie wierze że tak mocno go zagrzewa.

Awatar użytkownika
grzechas_audi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 521
Rejestracja: 27 lip 2008, 18:13
Lokalizacja: SR

Post autor: grzechas_audi » 02 sie 2010, 22:04

Fantomas_29 pisze:Sprawdziłbym rozrząd i zapłon tak jak mówisz. Co do wskaźnika może poprostu zapomiał mechanik podłaczyć skoro wcześniej działał. Co do temp oleju co to znaczy full bo z tego co wiem wskaźnik pokazuje max na 170 stopniach a jakoś nie wierze że tak mocno go zagrzewa.
silnik na wolnych obrotach chodzi równiutko więc rozrząd raczej ok, natomiast temp to właśnie 170 stopni ale ona jest taka zaraz po odpaleniu auta, więć może jakiś czujnik znowu? a wskaźnik temp silnika wcześniej też pokazywał min. nagrzanie

Awatar użytkownika
Fantomas_29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
Kontakt:

Post autor: Fantomas_29 » 02 sie 2010, 22:08

Więc co do oleju możesz mieć kabel przebity do masy spróbuj go odłączyć i zobaczyć czy spadnie zegar na minimum. A co do tego silnika lepiej jest sprawdzić dwa razy niż przypuszczać że może jest dobrze. Sprawdź ten rozrząd i zapłon wtedy będziesz szukał dalej jeśli to na 100% będzie dobre.

Awatar użytkownika
grzechas_audi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 521
Rejestracja: 27 lip 2008, 18:13
Lokalizacja: SR

Post autor: grzechas_audi » 02 sie 2010, 22:13

Fantomas_29 pisze:Więc co do oleju możesz mieć kabel przebity do masy spróbuj go odłączyć i zobaczyć czy spadnie zegar na minimum. A co do tego silnika lepiej jest sprawdzić dwa razy niż przypuszczać że może jest dobrze. Sprawdź ten rozrząd i zapłon wtedy będziesz szukał dalej jeśli to na 100% będzie dobre.
sprawdze to w tym tyg i dam znać, mam nadzieję że pomoże z góry dzięki <piwo>

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 02 sie 2010, 22:54

grzechas_audi pisze:sprawdze to w tym tyg i dam znać, mam nadzieję że pomoże z góry dzięki
Dokładnie sprawdz zapłon jak kolega pisze, bo silnik na ucho moze chodzić dobrze, ale kąt wyprzedzenia może być zły i wtedy tak sie dzieje jak opisujesz (różnie sie zachowuje w różnym zakresie obrotów).

alg

Post autor: alg » 02 sie 2010, 23:48

Witam
też bym stawiał na rozrząd i zapłon, ale ...
biorąc pod uwagę cuda jakie dzieją się za wskaźnikami po naprawie, można podejrzewać, że reszta czujników też mogła dostać, a elektronika bierze teraz dane z kosmosu.
Może Twój mechanik zapomniał o jakiejś masie, pomieszał wtyczki (...... :shock:), ewentualnie umył silnik jakimś preparatem ...(niestety sam po myciu wymieniałem czujnik temperatury, bo była stale na full)
pozdrawiam

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 03 sie 2010, 00:06

Pierwsze pytanie czy głowica była planowana po raz pierwszy oraz jaka została zastosowana uszczelka? Nominalna czy grubsza? Jeśli zostało zdjęte przy planowaniu głowicy więcej niż się przyjmuje lub po raz któryś było to robione uszczelka musi być grubsza aby zachować kompresję. Stawiałbym właśnie na zwiększoną kompresję...potrza silnik z deczka odprężyć jak to matka fabryka nakazała.

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 03 sie 2010, 09:09

po doprezeniu raczej powinien lepiej jezdzic...

moze nowe pierscienie sie nie dotarly i ucieka kompresja a wraz z nia moc...

ile km zrobiles po remoncie ?

Awatar użytkownika
grzechas_audi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 521
Rejestracja: 27 lip 2008, 18:13
Lokalizacja: SR

Post autor: grzechas_audi » 03 sie 2010, 13:07

PI7er pisze:po doprezeniu raczej powinien lepiej jezdzic...

moze nowe pierscienie sie nie dotarly i ucieka kompresja a wraz z nia moc...

ile km zrobiles po remoncie ?
około 1200km kompresia była sprawdzana i jest ok, wartości są super. kumpel musi znaleźć lampe to sprawdzi ten zapłon

[ Dodano: 2010-08-24, 12:35 ]
powracam do tematu, ustawienie zapłonu pomogło teraz auto ma osiągi bomba, super się zbiera i jest na prawde ok, a spalanie wróciło do normy :mrgreen: pozdrawiam i dzięki za wszystkie info

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl