Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ b4 80 2.0E ABK ] co to jest jak się to nazywa

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
gruby1992
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 24 lip 2010, 15:28
Lokalizacja: jeleniec

[ b4 80 2.0E ABK ] co to jest jak się to nazywa

Post autor: gruby1992 » 03 sie 2010, 17:36

witam mam problem bo urwał i sie przewód pokazany na zdjęciu i nie wiem jak to się nazywa żeby kupić nowy proszę was o pomoc Obrazek

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 03 sie 2010, 17:38

Jest to przewód czujnika stukowego. Musisz kupić cały czujnik.

gruby1992
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 24 lip 2010, 15:28
Lokalizacja: jeleniec

Post autor: gruby1992 » 03 sie 2010, 17:40

a za co odpowiada ten czujnik co on daje

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 03 sie 2010, 18:15

W przypadku detonacujnego spalania mieszanki przyspiesza odpowiednio zapłon.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 03 sie 2010, 18:19

http://pl.wikipedia.org/wiki/Spalanie_stukowe

Jeśli komputer nie będzie otrzymywał z niego sygnału to może pracować na bezpiecznej mapie zapłonu tak jakbyś jechał na niskooktanowym paliwie co spowoduje zmniejszenie osiągów.
Uszkodzony może być przyczyną spadku mocy.

[ Dodano: 2010-08-03, 18:20 ]
kokolino1 pisze:W przypadku detonacujnego spalania mieszanki przyspiesza odpowiednio zapłon.
Ja bym powiedział że opóźnia zapłon.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 03 sie 2010, 18:34

aldi pisze:kokolino1 napisał/a:
W przypadku detonacujnego spalania mieszanki przyspiesza odpowiednio zapłon.


Ja bym powiedział że opóźnia zapłon.
Masz rację źle sformułowałem swoja wypowiedź miałem na mysli że reguluje wyprzedzeniem zapłonu.

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 03 sie 2010, 22:15

Chłopaki a VAG pokaże jeśli ten czujnik jest walnięty?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 03 sie 2010, 22:29

Jeśli całkiem umarł to powinien pojawić się błąd. Ale ponoć zdarzają się przypadki że działa ale nieprawidłowo tzn. wysyła sygnały że następuje spalanie stukowe choć takie zjawisko nie zaszkodzi czyli oszukuje tym samym zmniejszając moc silnika. Kolega Leo o tym nieraz pisał i sugerował zakup nowego (nowych).
Jeszcze blokach pomiarowych jest coś od działania czujników stukowych.

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 03 sie 2010, 23:34

Pamietaj aby dokaldnie oczyscic powierzchnie styku z blokiem oraz dokrecic go odpowiednim momentem.

gruby1992
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 24 lip 2010, 15:28
Lokalizacja: jeleniec

Post autor: gruby1992 » 04 sie 2010, 20:32

mam jeszcze jedno pytanie jakie ciśnienie oleju powinna mieć b4 abk 2.0e bo nigdzie nie mogę znaleść

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 05 sie 2010, 10:02

Na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku od1,5-2 barów powyżej 2,5tys powinno byc juz 4-5 bar.

gruby1992
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 24 lip 2010, 15:28
Lokalizacja: jeleniec

Post autor: gruby1992 » 05 sie 2010, 11:37

a jeśli ja mam 2.1 na wolnych a 2.0 na szybkich to co jest do wymiany w silniku

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 05 sie 2010, 11:58

Trzebaby sprawdzic manometrem zeby wyeliminowac uszkodzenie czujnika lub wskaźnika, a na zimnym silniku ile Ci pokazuje powinno byc około 5bar na wolnych obrotach

gruby1992
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 24 lip 2010, 15:28
Lokalizacja: jeleniec

Post autor: gruby1992 » 05 sie 2010, 14:48

na zimnym nie sprawdzałem ale ja mierzyłem zegarem a czujniki obydwa założyłem nowym i na wysokich obrotach ma tylko 2 bary i na wolnych jest tyle samo i jak jadę do 3 tyś obrotów to kontrolka się nie świeci a jak jest powyżej 3 tyś to miga co jakiś czas czyli nie ma dobrego ciśnienia na wysokich ale czym to może byś spowodowane

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl