Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 tdi afn]

ODPOWIEDZ
chwilowy gość
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 03 sie 2010, 22:46

[1.9 tdi afn]

Post autor: chwilowy gość » 03 sie 2010, 23:07

Witam kolegów. Proszę o pomoc w dotarciu do ważnych informacji, których nie mogę znaleźć. Mam a4 b5 1.9 tdi 110 AFN. Niestety jestem zmuszony wymienić silnik bo prawdopodobnie mam coś z blokiem nie tak ( 3 raz padła mi uszczelka pod głowicą, głowica jest na 100% ok, innych usterek brak więc pada na blok) A teraz do rzeczy mam drugi silnik z małym przebiegiem tylko że to 90 konny tdi od audi 80. Z tego co się dowiadywałem to są to bliźniacze silniki, różniące się mocą i paroma gratami typu turbina ecu itp. Pytanie następujące : czy dało by rade wstawić ten silnik do a4 bez przeróbek oraz aby przełożyć z mojego afn do tego 90 konnego tdi moja głowicę i inne graty z mojego afn które różnią go od 90 konnego. Czy wszystko będzie pasować P&P? jakie są jeszcze różnice aby dokonać takiej transplantacji no i zęby było dalej 110km? a i zapomniałbym o łapach, czy są takie same?

Z góry bardzo dziękuje za wszelką pomoc.
Ostatnio zmieniony 04 sie 2010, 00:20 przez chwilowy gość, łącznie zmieniany 1 raz.

fredi99vv
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 324
Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie

Post autor: fredi99vv » 03 sie 2010, 23:11

Wszystko bedzie pasowało bo to ten sam blok,wszystkie otwory technologiczne sa identyczne.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 03 sie 2010, 23:26

nie do końca bo np. alternator jest inaczej montowany w A4, trzeba by pewnie przerzucić przód silnika i może być trochę problem z łapą przy pompie wody ale to się da rozwiązać, głowica powinna być identyczna i kolektory powinny pasować bez problemu ;-)

jak chcesz 110KM to wtryski, turbo z kolektorami musi być od A4 i nie wiem jak z pompą czy nie wkładali większej do AFN, poza tym w B4 były dwa rodzaje silników więc pompa od B4 może nie pasować do A4 jeśli chodzi o nastawnik

chwilowy gość
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 03 sie 2010, 22:46

Post autor: chwilowy gość » 03 sie 2010, 23:30

Ja takie graty jak pompa turbo mam;) i chcę je zachować i wstawić co tylko możliwe z mojego afn do tego bloku 90konnego.... Co macie na myśli przerzucić przód silnika?

[ Dodano: 2010-08-03, 23:33 ]
Głównie to zależy mi na bloku tego silnika (mój od afn chyba uszkodzony) bo resztę mam...?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 03 sie 2010, 23:42

chwilowy gość pisze:Co macie na myśli przerzucić przód silnika?
wspornik do którego mocowana jest pompa wspomagania ,alternator ,pompa wody itd.

chwilowy gość
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 03 sie 2010, 22:46

Post autor: chwilowy gość » 03 sie 2010, 23:45

a czy ten wspornik mogę przerzucić z mojego afn-a porostu?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 04 sie 2010, 00:08

_uwaga

fredi99vv
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 324
Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie

Post autor: fredi99vv » 04 sie 2010, 00:10

Otwory technologiczne 1Z sa identyczne jak w AFN,a otwory techn. to te do których sie wkreca sruby aby na przykład przykrecic podstawę altrnatora,pompy wtryskowej,klimatyzacji,wsmopagania,łapy mocowania silnika i co tam jeszcze chcesz :!: Nic sie nie bój wszystko podejdzie.

chwilowy gość
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 03 sie 2010, 22:46

Post autor: chwilowy gość » 04 sie 2010, 00:29

Dzięki kolego fredi99vv bo już się martwiłem bo ciężko dostać afn w miarę normalnym stanie a ten 1z pochodzi z dawno rozbitej 80-tki z małym przebiegiem. Mieliśmy właśnie z moim mechanikiem zagadkę czy to podejdzie i się zgra w P&P, a nie chcieliśmy wszystkiego rozgrzebać i nagle stanąć z robotą z powodu jakiegoś problemu. Naprawdę wiele forów odwiedziłem i nikt nie potrafił mi na te pytania odpowiedzieć. Dopiero tutaj zostałem mile zaskoczony, nie dość że dokładnie mi opisaliście co i jak to jeszcze w tak krótkim czasie!! Wielkie dzięki chłopaki za wsparcie. Tematu jeszcze nie zamykajcie, jak zrobię przeszczep to opisze rezultaty co i jak było zrobione, może komuś się tutaj przyda. Przeszczep będzie zrobiony w przeciągu dwóch tygodni

Pozdrawiam ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl