Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 All] Wskazówka paliwa

ODPOWIEDZ
maryjann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 236
Rejestracja: 12 kwie 2007, 13:22
Lokalizacja: Katowice

[80 All] Wskazówka paliwa

Post autor: maryjann » 04 sie 2010, 00:49

Witam, mam taki problem od jakiegoś czasu że wskazówka od ilości paliwa po zapaleniu auta pokazuje mi pół baku a na 2 dzień 3/4. Niekiedy mam tak że pokazuje mi już przy tych czerwonych kreskach a za chwilkę że mam pół baku, wszystko ma prostej drodze i to nie na chwilkę tylko długi czas że się obawiam i chcę tankować a okazuję się że mam ropę. Od czego to może być ?

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 04 sie 2010, 07:31

Pewnie uwalony wskaźnik.

maryjann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 236
Rejestracja: 12 kwie 2007, 13:22
Lokalizacja: Katowice

Post autor: maryjann » 04 sie 2010, 11:35

I co by trzeba było zrobić ? demontować cały bak ?

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 04 sie 2010, 22:49

Na początek sprawdź wskaźnik w liczniku.... Podmień

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 04 sie 2010, 23:02

Gdy wyjmiesz tablicę zegarów to zauważysz z tyłu dokładnie za wskaźnikiem paliwa dwa łebki od śrubek (na śrubokręt płaski). Wykręć je, przeczyść to gniazdo w które je wkręcasz, przeczyść też same śrubki, możesz je posmarować jakąś pastą przewodzącą i wkręć z powrotem.
Gotowe - będzie działać.
Powodem tych dziwnych wskazań jest oksydacja na styku roboczym wskaźnika z płytką. Elementem obwodu są właśnie te śrubki.
Pozdro!

maryjann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 236
Rejestracja: 12 kwie 2007, 13:22
Lokalizacja: Katowice

Post autor: maryjann » 04 sie 2010, 23:24

a mam pytanie a żeby zdjąć tablice zegarów to muszę zdjąć kierownicę ? Proszę o pomoc jak zdemontować.
I to zaczęło się dziać jak zostawiłem u elektryka bo zdejmowali mi tablicę zegarów, więc chyba to oni mi porobili tak myślę.

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 04 sie 2010, 23:35

maryjann pisze:a mam pytanie a żeby zdjąć tablice zegarów to muszę zdjąć kierownicę ?
Nie. Odkręcasz tylko osłonę kierownicy i masz dostęp do śrubek licznika a potem tylko delikatnie wyjmujesz licznik i odpinasz dwie kostki, i możesz go wyjąć. Przepatrz jak bedziesz mial go na wierzchu czy są dobre luty, bo czasem potrafi coś nie łączyć.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 05 sie 2010, 00:40

percevalle pisze:odpinasz dwie kostki
U mnie w ABK są trzy kostki. Dwie duże żółte i jedna mniejsza biała. Howgh.

[ Dodano: 2010-08-05, 00:41 ]
maryjann, a wskaźnik temperatury dobrze pokazuje? Bo jeśli też nie to może być niesprawny regulator napięcia.

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 05 sie 2010, 08:23

percevalle pisze:i odpinasz dwie kostki, i możesz go wyjąć.
W B4 są 3, u Ciebie może i 2.

maryjann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 236
Rejestracja: 12 kwie 2007, 13:22
Lokalizacja: Katowice

Post autor: maryjann » 06 sie 2010, 12:11

HeavenQueen pisze:
percevalle pisze:odpinasz dwie kostki
U mnie w ABK są trzy kostki. Dwie duże żółte i jedna mniejsza biała. Howgh.

[ Dodano: 2010-08-05, 00:41 ]
maryjann, a wskaźnik temperatury dobrze pokazuje? Bo jeśli też nie to może być niesprawny regulator napięcia.
Myślę że ok chodź jak jest zimno to pokazuje około 70stopni ale jak długo pojeżdżę to już 90stopni. A gdzie jest regulator napięcia ? A co do wskazówki paliwa to zaczęły się takie problemy jak elektryk mi wyciągnął zegary i wkładał żarówkę i sprawdzał bo miałem problem z niby ciśnieniem oleju bo kontrolka mi świeciła ale jest już ok.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 06 sie 2010, 20:08

Regulator napięcia (+12V) jest z tyłu na płytce zegarów. Taka czarna kosteczka z trzema nóżkami.
Elektryk się nie popisał. Żarówkę wymieniasz w fachowca a naprawiać zegary sam chcesz? :D

maryjann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 236
Rejestracja: 12 kwie 2007, 13:22
Lokalizacja: Katowice

Post autor: maryjann » 07 sie 2010, 00:58

nie chciałem by żarówki wymieniał tylko ten czujnik sprawdził bo ciśnienie w silniku mam ok ale kable posprawdzać on miał a żarówkę wymienił przy okazji

[ Dodano: 2010-08-19, 11:00 ]
HeavenQueen pisze:Gdy wyjmiesz tablicę zegarów to zauważysz z tyłu dokładnie za wskaźnikiem paliwa dwa łebki od śrubek (na śrubokręt płaski). Wykręć je, przeczyść to gniazdo w które je wkręcasz, przeczyść też same śrubki, możesz je posmarować jakąś pastą przewodzącą i wkręć z powrotem.
Gotowe - będzie działać.
Powodem tych dziwnych wskazań jest oksydacja na styku roboczym wskaźnika z płytką. Elementem obwodu są właśnie te śrubki.
Pozdro!


Wykręciłem i nie ma tam tych śrubek tylko tak jak na tym zdjęciu
http://moto.allegro.pl/item1163169091_w ... f_vat.html

Dwie małe śrubki trzymają tą górę licznika z mechanizmem a 2 na klucz 7 do płyty ale żadnych nie ma na śrubokręt

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 20 sie 2010, 07:03

Ja tu na zdjęciu widzę wystające z wskaźnika dwie szpilki, które nakrętkami się przytwierdza do płytki zegarów. To jest właśnie to, te elementy przewodzące :)

maryjann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 236
Rejestracja: 12 kwie 2007, 13:22
Lokalizacja: Katowice

Post autor: maryjann » 20 sie 2010, 11:09

Dzięki wielkie HeavenQueen, wczoraj te właśnie śrubki wyczyściłem a dziś go wkręciłem i na razie pokazało 3/4 baku zobaczymy potem co i jak ale widzę że nie głupieje już bo 2 razy próby robiłem. Za parę dni napiszę co i jak.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 20 sie 2010, 12:24

Proszę bardzo.
Ja to już czyściłem i dokręcałem 3 razy, po jakimś czasie problem powraca. Kiedyś kupie klej przewodzący do gwintów i to tym potraktuje :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl