Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 1.8] Projekt Kompressor i inne modyfikacje - foto

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 05 sie 2010, 22:28

Teoretyczne 170 KM "wyduszone" z 1.8 to nie to samo co seria z V-ki 2.8L.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 05 sie 2010, 22:46

sagem pisze:Teoretyczne 170 KM "wyduszone" z 1.8 to nie to samo co seria z V-ki 2.8L.
Ale weźcie pod uwagę masę auta. To 1,8 będzie pewnie sporo lżejsze od takiej Vki. Więc teoretycznie może mieć sporo mniej koni a iść podobnie jak Vka.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 05 sie 2010, 23:21

Labiel pisze:
sagem pisze:Teoretyczne 170 KM "wyduszone" z 1.8 to nie to samo co seria z V-ki 2.8L.
Ale weźcie pod uwagę masę auta. To 1,8 będzie pewnie sporo lżejsze od takiej Vki. Więc teoretycznie może mieć sporo mniej koni a iść podobnie jak Vka.
Oczywiście że tak.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 05 sie 2010, 23:22

dobrze pisze Labiel, B3 jest sporo lżejsze od B4 więc słabszy silnik w B3 będzie miał podobne osiągi co mocniejszy w B4 ;-)

projekt bardzo fajny i efekt jest niezły ;-)

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 07 sie 2010, 19:15

Zakupiłem wskaźnik doładowania i mogę wam coś dokładniej napisać o ciśnieniu doładowania. Obecnie mam 0.1 bara doładowania a w najbliższym czasie zwiększę na 0.3 -0, 35.

Osiągi ( w przybliżeniu ) uzyskane na doładowaniu 0,1 bara trochę się pogorszyły a to za sprawą spalania. Na początku mojego projektu dawka gazu była ustawiona na max, auto paliło wtedy około 16 l gazu. Po skręceniu gazu auto przyspiesza w około 0,2 sekundy wolniej ale pali przyzwoite 11 - 12 l gazu.

Obecnie czekam na mniejsze koło pasowe na kompresorze. Jeśli je założę to napiszę wam koledzy co i jak sie zmieniło .

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 08 sie 2010, 19:32

ślepak pisze:gratuluje pomysłu i przede wszystkim jego realizacji. Czekam na jakiś filmik
raczej się nie doczekasz
turbofin pisze:Po skręceniu gazu auto przyspiesza w około 0,2 sekundy wolniej ale pali przyzwoite 11 - 12 l gazu.
ciekawa jak wyliczyłeś te 0,2 sekundy? poza tym bardzo skromnie zdjęcia prezentujesz , jeden nowicjusz Sebandi wybitny w postach aż 1 chyba tylko po to zalogowany że by ci przyklaskiwał , o filmie nawet nie wspomnę
Jak na razie nie jesteś wiarygodny i zalecał by powściągliwość , bo był już 1 z wirtualnym RS2
Miłego bicia piany , tylko czy jest sens ;-)

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 08 sie 2010, 20:18

Kolego Vision nie rozumiem do końca jaki jest cel twojej wypowiedzi i o co tak naprawdę ci chodzi ? Sprecyzuj co ci się nie podoba w moim projekcie, jakie masz zastrzeżenia?

Napisałem około 0,2 sekundy, ponieważ mierzyłem je stoperem kilka razy i nie mogę podać dokładnych danych a co do filmiku to jest on na stronie podanej wyżej, może nie jest tam szczegółowo widać wszystkich elementów, ale na pewno widać i słychać, że ten projekt działa. Co do dalszych filmików z jazdy to będą one jak zwiększę doładowanie ;-)

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 08 sie 2010, 21:13

Ale nagraj film jak to auto przyspiesza itd., praca silnika akurat ma tu niewielkie znaczenie ;-)

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 09 sie 2010, 00:37

turbofin pisze:ponieważ mierzyłem je stoperem kilka razy
Ile namierzyles sekund ?

Awatar użytkownika
konrad81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 230
Rejestracja: 13 lut 2010, 12:48
Lokalizacja: Kotlina

Post autor: konrad81 » 09 sie 2010, 10:16

PI7er, " Osiągi auta znacznie się poprawiły, przyspiesza do setki w około 8.8 s, v max 220 na gazie. "
pozwolilem sobie odpowiedziec za turbofin,

dajcie chlopakowi szanse i czas zobaczymy co mu z tego wyjdzie...

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 09 sie 2010, 16:13

Czyli jednak korzystając z tego pomysłu mogę coś ciekawego zrobić z mojego ABT :-P A już myślałem, żeby pod maską mojej audioli rozpalić wielkie ognicho i upiec kiełbaski :mrgreen:

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 09 sie 2010, 21:28

2.0 16 w B3 robi sprint do 1 setki w 9 sekund przy mocy 137KM.

Kompresowane 1.8 robi w ok 8.8-9 sekundy czyli toretycznie moc moze oscylowac w granicach 130-140KM. Ale taki przyrost mocy (ok 50%) jest mozliwy przy tak niewielkim doladowaniu 0.1 bara ?

kuba2955
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 233
Rejestracja: 25 paź 2007, 17:26
Lokalizacja: Hajnówka

Post autor: kuba2955 » 09 sie 2010, 22:45

to zobacz co ma vision w podpisie i popatrz jak takie jeźdżą...ale zeby nie zasmiecac tematu, czekamy na filmik z jazdy i jakis wykresik.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 09 sie 2010, 23:05

PI7er pisze:2.0 16 w B3 robi sprint do 1 setki w 9 sekund przy mocy 137KM.

Kompresowane 1.8 robi w ok 8.8-9 sekundy czyli toretycznie moc moze oscylowac w granicach 130-140KM. Ale taki przyrost mocy (ok 50%) jest mozliwy przy tak niewielkim doladowaniu 0.1 bara ?
doładowany silnik ma inną charakterystykę momentu więc max. moc może być dużo niższa a osiągi takie same, poza tym jakbyś dobrze wszystko przeczytał to byś zauważył że jest wstawiony większy gaźnik, także układ przepuści więcej mieszanki przy tym samym ciśnieniu więc i przybyło więcej mocy i momentu ;-)

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 09 sie 2010, 23:29

Przeczytalem dokladnie..

Co z tego ze bedzie duzy gaznik jak dalej wskim gardlem bedzie kolektor. Gaznik tu prawie nic niema do gadania bo nie dawkuje w zaden sposób paliwa tylko gotową mieszanke do kolektora, wystarczylo by zalozyc sama przepustnice wiekszą.

Projekt jest rozwojowy i tani do eksperymentowania, koszt drugiego silnika to pare stowek i mozna sobie ekperymentowac z dmuchaniem a nawet sie pokusic o 2.0 16v.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl