[B4 ABK] Regulator biegu jałowego potencjometr przepustnicy
Chłopaki! słuchajcie! uratujecie mi wycieczkę jeśli mnie nakierujecie. Moje autko ma moc, obroty jako tako się trzymają jednak na ciepłym silniku spadają do 600. Krokowca wyczyściłem. Ale mój główny problem to moment gdzy wyprzedzam auto i nie jest to zależne od obrotów ale po prostu jest efekt jakby ktoś mi wcisnął hamulec zamiast dać w gaz.. potem auto szarpnie i rozpędza się dalej.
Teraz jeśli to jest przepustnica to koleś powiedział by wymienić. Jednak czy warto ryzykoawać i brać podróbę? Zawsze u mnie były problemy z elekryką więc może wymienię tylko ten potencjometr? Czy może on być przyczyną dziwnego zachowania auta? są jeszcze małe szczególiki. Np nie zawsze rozpędza się jak trzeba np. wciśnię lekko gaz, auto jedzie ale z lekkimi drganiami, dam mu mocno w gaz i jedzie jak trzeba aż wciśnie w fotel.
uff ale się rozpisałem. Teraz najważniejsze jeśli to jest to! to czy mogę wymienić ten potencjometr sam? gdzie on się znajduje o ile wiem to ma oznaczenie 037 907 385 H. Może wiecie jaka powinna byc cena na dzisiejszy dzień. No i najważniejsze. Czy ma on wpływ na spalanie bo i na PB i na gazie jest to samo. I tak pójdę do regulacji profilaktycznie po przeczyszczeniu krokowca bo auto jest na gwarancji. A trzeba korzystać z darmowych usług. ( a raczej wliczonych w koszty montażu )
Teraz jeśli to jest przepustnica to koleś powiedział by wymienić. Jednak czy warto ryzykoawać i brać podróbę? Zawsze u mnie były problemy z elekryką więc może wymienię tylko ten potencjometr? Czy może on być przyczyną dziwnego zachowania auta? są jeszcze małe szczególiki. Np nie zawsze rozpędza się jak trzeba np. wciśnię lekko gaz, auto jedzie ale z lekkimi drganiami, dam mu mocno w gaz i jedzie jak trzeba aż wciśnie w fotel.
uff ale się rozpisałem. Teraz najważniejsze jeśli to jest to! to czy mogę wymienić ten potencjometr sam? gdzie on się znajduje o ile wiem to ma oznaczenie 037 907 385 H. Może wiecie jaka powinna byc cena na dzisiejszy dzień. No i najważniejsze. Czy ma on wpływ na spalanie bo i na PB i na gazie jest to samo. I tak pójdę do regulacji profilaktycznie po przeczyszczeniu krokowca bo auto jest na gwarancji. A trzeba korzystać z darmowych usług. ( a raczej wliczonych w koszty montażu )
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
Opisane przez ciebie zachowanie może być przyczyną uszkodzenia TPS. Jak go sprawdzić przy pomocy miernika analogowego opisałem w innym poście.
Podłączałeś auto do VAG'a? Jakie błędy?
Wymiana przepustnicy to raczej niepewna sprawa. Wydaje mi się że musiała by się mechanicznie rozlecieć. Zdejmij gumę z przepustnicy i popatrz czy klapki są na swoim miejscu, czy się dobrze otwierają i wyczyść ewentualnie.
TPS możesz sam wymienić. Znajduje się pod przepustnicą i jest przykręcony dwoma śrubkami imbusowymi. Cena na dziś dzień do jakieś 500zł.
Ten z końcówką H to zdaje się jest do automatu (ma dwie wtyczki) ale dobrze pracuje też przy manualnej skrzyni biegów.
PS. Jak Ci uratuje wycieczkę to mi przyślij pocztówkę <lol>
Podłączałeś auto do VAG'a? Jakie błędy?
Wymiana przepustnicy to raczej niepewna sprawa. Wydaje mi się że musiała by się mechanicznie rozlecieć. Zdejmij gumę z przepustnicy i popatrz czy klapki są na swoim miejscu, czy się dobrze otwierają i wyczyść ewentualnie.
TPS możesz sam wymienić. Znajduje się pod przepustnicą i jest przykręcony dwoma śrubkami imbusowymi. Cena na dziś dzień do jakieś 500zł.
Ten z końcówką H to zdaje się jest do automatu (ma dwie wtyczki) ale dobrze pracuje też przy manualnej skrzyni biegów.
PS. Jak Ci uratuje wycieczkę to mi przyślij pocztówkę <lol>
Coś podobnego znalazłem koło przepływomierza (bosch) ale to nie jest to? nie jest przykręcone tylko wpięte na zaczepy, a wtyczka ma 3 piny. Jak wpiszę na allegro potencjometr przepustnicy to chyba wyskakuje coś podobnego. Ale to chyba jest potencjometr przepływomierza? (tego boshowskiego) Dobrze myślę? Nie rozbiorę przepustnicy bo jestem laikiem. Robię naprawy na tyle ile pozwala mi wiedza i umiejętności. Nie mam nawet tylu narzędzi by bawić się w rozbiórkę. Nawet nie wiem gdzie jest przepustnica (( widziałem ją na zdjęciach ale jak jest już rozebrana.HeavenQueen pisze:Opisane przez ciebie zachowanie może być przyczyną uszkodzenia TPS. Jak go sprawdzić przy pomocy miernika analogowego opisałem w innym poście.
Podłączałeś auto do VAG'a? Jakie błędy?
Wymiana przepustnicy to raczej niepewna sprawa. Wydaje mi się że musiała by się mechanicznie rozlecieć. Zdejmij gumę z przepustnicy i popatrz czy klapki są na swoim miejscu, czy się dobrze otwierają i wyczyść ewentualnie.
TPS możesz sam wymienić. Znajduje się pod przepustnicą i jest przykręcony dwoma śrubkami imbusowymi. Cena na dziś dzień do jakieś 500zł.
Ten z końcówką H to zdaje się jest do automatu (ma dwie wtyczki) ale dobrze pracuje też przy manualnej skrzyni biegów.
PS. Jak Ci uratuje wycieczkę to mi przyślij pocztówkę <lol>
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Na tej aukcji http://allegro.pl/item1138077675_przepu ... z_abk.html na przepustnicu na samej górze jest takie coś czarnego to jest właśnie potencjometr przepustnicy tzw TPS to przy przepływomierzu to prawdopodobnie masz elektrozawór par paliwa.
Na tej focie zaznaczone na czerwono. Fota zapożyczona z allegro.
Na tej focie zaznaczone na czerwono. Fota zapożyczona z allegro.
Wielkie dzięki za nakierowanie. Czemu na allegro koleś ma napisane "przepustnica powietrza"? Pokażę ci co ja wykryłem na allegro. http://allegro.pl/item1177770817_potenc ... 37022.html i to jest częśc podobna do tej co wchodzi do tego boschowskiego przepływomierza. myli mi się to. dzisiaj zobaczę ten potencjometr. aha. Czy jeśli odłączę potencjometr od kabli to czy można oczekiwać jakiegokolwiek efektu? Czy jeśli potencjometr nawala powinno się jeździć lepiej?kokolino1 pisze:Na tej aukcji http://allegro.pl/item1138077675_przepu ... z_abk.html na przepustnicu na samej górze jest takie coś czarnego to jest właśnie potencjometr przepustnicy tzw TPS to przy przepływomierzu to prawdopodobnie masz elektrozawór par paliwa.
Na tej focie zaznaczone na czerwono. Fota zapożyczona z allegro.
WTW. znalalem takie cudo http://allegro.pl/item1050054178_czujni ... wagen.html tzle ze to jest oznaczone szmbolem Q. Jakiego ja mam szukac bo nie pisze ze to jest do audi. sorrki ale zalezy mi na zrobieniu tego przed wyjazdem. aha nie powiedzieliscie czz to ma wplyw na spalanie
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
Bo to "coś" reguluję ilość powietrza która jest zasysana do cylindrówskt84 pisze: Czemu na allegro koleś ma napisane "przepustnica powietrza"?
037 907 385kokolino1 pisze:jakiego numeru masz szukać.
Ostatnio zmieniony 06 sie 2010, 20:05 przez HeavenQueen, łącznie zmieniany 2 razy.
Obejrzałem sobie dzisiaj to dokładnie. I stwierdzam, że jest to trochę trudno dostępne. Musiałbym zdjąć gumę z przepływomierza (boje się że już jej nie założę z powrotem). A potem widziałem że te śrubki są skierowane w dół, więc trzeba bardzo uważać żeby nie spady gdzieś. Jutro się za to zabieram stąd moje pytanka:
1. co powinno się dziać po odłączeniu wtyczki od potencjometru
2. gdy będe sprawdzał jak działają te klapki to czy nie będzie się tam gdzieś wydostawać paliwo? robić to oczywiście na wyłączonym silniku?
3. jeszcze nikt mi nie powiedział czy potencjometr ma wpływ na spalanie benzyny czy gazu.
<osohozi> pomóżcie biednemu żuczkowi bo brak mi wiedzy a chęci są.
1. co powinno się dziać po odłączeniu wtyczki od potencjometru
2. gdy będe sprawdzał jak działają te klapki to czy nie będzie się tam gdzieś wydostawać paliwo? robić to oczywiście na wyłączonym silniku?
3. jeszcze nikt mi nie powiedział czy potencjometr ma wpływ na spalanie benzyny czy gazu.
<osohozi> pomóżcie biednemu żuczkowi bo brak mi wiedzy a chęci są.
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
Musisz rozmontować pół dolotu, wyjmij przepływomierz i obudowę filtra powietrza dla ułatwienia dostępu.
Ad.1. Demontaż przeprowadzaj przy wyłączonym zapłonie, wtedy po odłączeniu wtyczki nic się nie stanie.
Ad.2. Tak, na wyłączonym. Przepustnica to nie gaźnik, tam nie ma benzyny.
Ad.3. Na pracę na benzynie na pewno, a na LPG w zależności od generacji instalacji. W sekwencji tak, w I nie a w II nie wiem.
Ad.1. Demontaż przeprowadzaj przy wyłączonym zapłonie, wtedy po odłączeniu wtyczki nic się nie stanie.
Ad.2. Tak, na wyłączonym. Przepustnica to nie gaźnik, tam nie ma benzyny.
Ad.3. Na pracę na benzynie na pewno, a na LPG w zależności od generacji instalacji. W sekwencji tak, w I nie a w II nie wiem.
witam wszystkich podepne się do tematu mam taki problem że auto od pewnego czasu często gaśnie na skrzyżowaniu na bśzynie i na LPG obojętnie czy zimne czy ciepłe po czym odpala na rys sprawdziłem układ dolotowy przekażnik 30 wszystkie kostki mam Waga żadnych błedów nie wykazuje na silniku macie jakieś pomysły co może być przyczyną
Ten problem rozwiązałem sam wymieniając czujnik temperetury wody. niebieski. bez problemu wymienisz go sam. weź oryginał. ja miałem podróbki które szybko padały. jeśli masz kalkulator w głowie to wydanie nieco grosza wiecej bardziej ci sie opłaci bo podróby szybko padają albo dają fałszywe dane do ECU.jugo007 pisze:witam wszystkich podepne się do tematu mam taki problem że auto od pewnego czasu często gaśnie na skrzyżowaniu na bśzynie i na LPG obojętnie czy zimne czy ciepłe po czym odpala na rys sprawdziłem układ dolotowy przekażnik 30 wszystkie kostki mam Waga żadnych błedów nie wykazuje na silniku macie jakieś pomysły co może być przyczyną
sorry za błędy.. jestem po paru piwach.. a wyjazd juz tuz tuz. czemu znawca czakrej sie nie odzywa?
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia