(80 1.9 TDI B4 1z) Dymi na biało.
(80 1.9 TDI B4 1z) Dymi na biało.
Witam panowie mam malutki problem.
Mianowicie od dłuższego czasu mam problem z białym,niebieskim dymem.
Na zimnym silniku nie ma żadnych obiawuw.
Mianowicie dym znika.
Gdy temperatura dochodzi do 90c gdy silnik trochę pochodzi na wolnych bortach to po wciśnięci pedału do oporu wali na biało po chwiani na czarno i czarny dymek powoli znika.
Co najdziwniejsze spalanie spadło, przyśpieszenie i twardziej pracuje silnika.
Sprawdziłem już turbo czy nie puszcz ale nic niema oleju nie bierze nawęd deka.kat wtrysku ustawiony i dawka paliwa.
Zaczęło się to od momentu wymiany skrzyni i sprzęgła gdy samochód postał trzy dni i od tamtej pory są problemy z dymem.
Wymieniłem filtr powietrza.
W filtrze paliwa znalazłem coś jak by woda ze smołom.
Zastanawiałem się czy może to nie wtryski się nie zawieszają bo podobno są dwa ciśnieni. :cry:
Mianowicie od dłuższego czasu mam problem z białym,niebieskim dymem.
Na zimnym silniku nie ma żadnych obiawuw.
Mianowicie dym znika.
Gdy temperatura dochodzi do 90c gdy silnik trochę pochodzi na wolnych bortach to po wciśnięci pedału do oporu wali na biało po chwiani na czarno i czarny dymek powoli znika.
Co najdziwniejsze spalanie spadło, przyśpieszenie i twardziej pracuje silnika.
Sprawdziłem już turbo czy nie puszcz ale nic niema oleju nie bierze nawęd deka.kat wtrysku ustawiony i dawka paliwa.
Zaczęło się to od momentu wymiany skrzyni i sprzęgła gdy samochód postał trzy dni i od tamtej pory są problemy z dymem.
Wymieniłem filtr powietrza.
W filtrze paliwa znalazłem coś jak by woda ze smołom.
Zastanawiałem się czy może to nie wtryski się nie zawieszają bo podobno są dwa ciśnieni. :cry:
Ostatnio zmieniony 07 sie 2010, 16:09 przez jetta1911, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
a jak to możliwe? na tłok to może ci się dostać olej lub płyn chłodniczy jak ci walnie uszczelka pod głowicą lub któryś z kanałow w głowicy <ok> i to raczej płyn bo żeby olej to musiałby tłok pęknąć :cry: albo nie byłoby pierścieni wogólejetta1911 pisze:Chyba ze paliwo dostaje się do oleju i przy inszych obrotach dostaje się na tłok i zaczyna dymić.
Zapomniałem dodać że mój sprzęt jest na BOSCH.
Kolego po prosu już mi się skończyły pomysły na ten samochód i dlatego już mi dziwne pomysły przychodzą do głowy.
A tym bardziej jak by padła uszczelka to by ciśnienie waliło w układ chłodzenia.
a co do oleju toby cały czas dymił nie tylko na wolnych obrotach.
Bo najbardziej zastanawia mnie to że ten dym jest tylko wtedy gdy samochód postoi parę minut na wolnych obrotach a później dostaje gazu i chmara białego dymu jak ciężarówka jak rusza z pod świateł.
A tym bardziej jak by padła uszczelka to by ciśnienie waliło w układ chłodzenia.
a co do oleju toby cały czas dymił nie tylko na wolnych obrotach.
Bo najbardziej zastanawia mnie to że ten dym jest tylko wtedy gdy samochód postoi parę minut na wolnych obrotach a później dostaje gazu i chmara białego dymu jak ciężarówka jak rusza z pod świateł.
Olej z turbiny wali ci w wydech,turbina rozlatuje ci sie od strony wydechu nie od ssania,auto na wolnych obrotach nie kopci za bardzo bo nie ma za wysokiej temperatury na wydechu i ciśnienie na turbinie jest małe ale potem temperatura wzrasta i ciśnienie oleju na turbinie też i przebija przez łożyskowanie, olej się zaczyna palić w tłumikach i dlatego masz biały dym,powąchaj spaliny i poczujesz że to przysmażony olej-nie przepalony tylko przysmażony.niedawno miałem taki przypadek w lagunie 2 1,9 cdi,od ssania czysto nie było oliwy a z wydechu aż kapało.
jeszcze jedna możliwość-na wolnych obrotach nie pali ci na wszystkie cylindry,(jeśłi powąchasz dym wyczujesz wyraźnie przysmażoną ropę)któryś wtrysk szwankuje lub coś podobnego-zrób tak-na wolnych obrotach popuszczaj po koleji przewody ciśnieniowe na wtryskach i sprawdzaj kiedy nie będzie różnicy w pracy silnikach i wtedy na tym cylindrze masz coś nie w porządku,równie dobrze możesz mieć słabszą kompresję o kilka atmosfer na jednym z cylindrów i też tak będziesz miał.
jeszcze jedna możliwość-na wolnych obrotach nie pali ci na wszystkie cylindry,(jeśłi powąchasz dym wyczujesz wyraźnie przysmażoną ropę)któryś wtrysk szwankuje lub coś podobnego-zrób tak-na wolnych obrotach popuszczaj po koleji przewody ciśnieniowe na wtryskach i sprawdzaj kiedy nie będzie różnicy w pracy silnikach i wtedy na tym cylindrze masz coś nie w porządku,równie dobrze możesz mieć słabszą kompresję o kilka atmosfer na jednym z cylindrów i też tak będziesz miał.
Turbo już sprawdzałem bo odkręcałem wydech i jedynie co tam zobaczyłem to sadze nic więcej.
Co do wtrysków to sprawdzę bo wcześniej na stacji diagnostycznej powiedzieli mi że moje spliny nie mieszczą się w normie i potrafił walić sadzom.
A przed tym dziwnym dymieniem było jeszcze szarpanie silnikiem obojętnie na jakich obrotach.
szarpanie się uspokoiło i teraz został tylko ten dym.
Próbowałem wcześniej zmniejszyć mu dawkę paliwa i co się okazało :
1- po poluzowaniu nastawnika silnik pracował ciszej
2-wibracje zniknęły
3-znikną też dym
Wydaje mi się że to nie chodzi o ciśnienie tylko o zdyb dużą dawkę paliwa ale mogą się mylić.
A i wcześniej wywalał mi problem z wtryskiem sterującym.
[ Dodano: 2010-08-07, 09:43 ]
Jeszcze jedno pytanko.
Jeśli odepnie się wtrysk sterujący to będzie jakaś różnica w pracy silnika?
J odpiłem i nic kompletnie nic się nie działo tylko wywalił jedynie problem z iglicom wtrysku.
czy to normalne :?: :?:
Co do wtrysków to sprawdzę bo wcześniej na stacji diagnostycznej powiedzieli mi że moje spliny nie mieszczą się w normie i potrafił walić sadzom.
A przed tym dziwnym dymieniem było jeszcze szarpanie silnikiem obojętnie na jakich obrotach.
szarpanie się uspokoiło i teraz został tylko ten dym.
Próbowałem wcześniej zmniejszyć mu dawkę paliwa i co się okazało :
1- po poluzowaniu nastawnika silnik pracował ciszej
2-wibracje zniknęły
3-znikną też dym
Wydaje mi się że to nie chodzi o ciśnienie tylko o zdyb dużą dawkę paliwa ale mogą się mylić.
A i wcześniej wywalał mi problem z wtryskiem sterującym.
[ Dodano: 2010-08-07, 09:43 ]
Jeszcze jedno pytanko.
Jeśli odepnie się wtrysk sterujący to będzie jakaś różnica w pracy silnika?
J odpiłem i nic kompletnie nic się nie działo tylko wywalił jedynie problem z iglicom wtrysku.
czy to normalne :?: :?:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 26
- Rejestracja: 18 mar 2010, 20:37
- Lokalizacja: Bielsk Podlaski