Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

(80 1.9 TDI B4 1z) Dymi na biało.

ODPOWIEDZ
jetta1911
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:13
Lokalizacja: Duczki

(80 1.9 TDI B4 1z) Dymi na biało.

Post autor: jetta1911 » 06 sie 2010, 19:26

Witam panowie mam malutki problem.

Mianowicie od dłuższego czasu mam problem z białym,niebieskim dymem.
Na zimnym silniku nie ma żadnych obiawuw.
Mianowicie dym znika.
Gdy temperatura dochodzi do 90c gdy silnik trochę pochodzi na wolnych bortach to po wciśnięci pedału do oporu wali na biało po chwiani na czarno i czarny dymek powoli znika.

Co najdziwniejsze spalanie spadło, przyśpieszenie i twardziej pracuje silnika.
Sprawdziłem już turbo czy nie puszcz ale nic niema oleju nie bierze nawęd deka.kat wtrysku ustawiony i dawka paliwa.
Zaczęło się to od momentu wymiany skrzyni i sprzęgła gdy samochód postał trzy dni i od tamtej pory są problemy z dymem.
Wymieniłem filtr powietrza.
W filtrze paliwa znalazłem coś jak by woda ze smołom.

Zastanawiałem się czy może to nie wtryski się nie zawieszają bo podobno są dwa ciśnieni. :cry:
Ostatnio zmieniony 07 sie 2010, 16:09 przez jetta1911, łącznie zmieniany 1 raz.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 06 sie 2010, 20:03

no a wymieniłeś ten filtr?jeśli nic się nie dzieje z olejem i płynem to pewnie wtryski trzeba by sprawdzić <ok> a bańki powietrza w przewodach są?

jetta1911
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:13
Lokalizacja: Duczki

Post autor: jetta1911 » 06 sie 2010, 20:32

Co do powietrza w przewodach to nie widziałem a filtr paliwa wymienię jutro bo dzisiaj sklepy już pozamykane.

A tak z ciekawości mogły paść wtryski od trzy dniowego przestoju??

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 06 sie 2010, 20:33

raczej nie :roll:

jetta1911
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:13
Lokalizacja: Duczki

Post autor: jetta1911 » 06 sie 2010, 20:36

Chyba ze paliwo dostaje się do oleju i przy inszych obrotach dostaje się na tłok i zaczyna dymić.

Zapomniałem dodać że mój sprzęt jest na BOSCH.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 06 sie 2010, 21:56

jetta1911 pisze:Chyba ze paliwo dostaje się do oleju i przy inszych obrotach dostaje się na tłok i zaczyna dymić.

Zapomniałem dodać że mój sprzęt jest na BOSCH.
a jak to możliwe? :-/ na tłok to może ci się dostać olej lub płyn chłodniczy jak ci walnie uszczelka pod głowicą lub któryś z kanałow w głowicy <ok> i to raczej płyn bo żeby olej to musiałby tłok pęknąć :cry: albo nie byłoby pierścieni wogóle

jetta1911
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:13
Lokalizacja: Duczki

Post autor: jetta1911 » 06 sie 2010, 22:28

Kolego po prosu już mi się skończyły pomysły na ten samochód i dlatego już mi dziwne pomysły przychodzą do głowy.
A tym bardziej jak by padła uszczelka to by ciśnienie waliło w układ chłodzenia.
a co do oleju toby cały czas dymił nie tylko na wolnych obrotach.

Bo najbardziej zastanawia mnie to że ten dym jest tylko wtedy gdy samochód postoi parę minut na wolnych obrotach a później dostaje gazu i chmara białego dymu jak ciężarówka jak rusza z pod świateł.

robus1974
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 09 mar 2008, 11:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: robus1974 » 06 sie 2010, 23:10

Olej z turbiny wali ci w wydech,turbina rozlatuje ci sie od strony wydechu nie od ssania,auto na wolnych obrotach nie kopci za bardzo bo nie ma za wysokiej temperatury na wydechu i ciśnienie na turbinie jest małe ale potem temperatura wzrasta i ciśnienie oleju na turbinie też i przebija przez łożyskowanie, olej się zaczyna palić w tłumikach i dlatego masz biały dym,powąchaj spaliny i poczujesz że to przysmażony olej-nie przepalony tylko przysmażony.niedawno miałem taki przypadek w lagunie 2 1,9 cdi,od ssania czysto nie było oliwy a z wydechu aż kapało.
jeszcze jedna możliwość-na wolnych obrotach nie pali ci na wszystkie cylindry,(jeśłi powąchasz dym wyczujesz wyraźnie przysmażoną ropę)któryś wtrysk szwankuje lub coś podobnego-zrób tak-na wolnych obrotach popuszczaj po koleji przewody ciśnieniowe na wtryskach i sprawdzaj kiedy nie będzie różnicy w pracy silnikach i wtedy na tym cylindrze masz coś nie w porządku,równie dobrze możesz mieć słabszą kompresję o kilka atmosfer na jednym z cylindrów i też tak będziesz miał.

jetta1911
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:13
Lokalizacja: Duczki

Post autor: jetta1911 » 07 sie 2010, 07:58

Turbo już sprawdzałem bo odkręcałem wydech i jedynie co tam zobaczyłem to sadze nic więcej.
Co do wtrysków to sprawdzę bo wcześniej na stacji diagnostycznej powiedzieli mi że moje spliny nie mieszczą się w normie i potrafił walić sadzom.
A przed tym dziwnym dymieniem było jeszcze szarpanie silnikiem obojętnie na jakich obrotach.
szarpanie się uspokoiło i teraz został tylko ten dym.

Próbowałem wcześniej zmniejszyć mu dawkę paliwa i co się okazało :
1- po poluzowaniu nastawnika silnik pracował ciszej
2-wibracje zniknęły
3-znikną też dym
Wydaje mi się że to nie chodzi o ciśnienie tylko o zdyb dużą dawkę paliwa ale mogą się mylić.
A i wcześniej wywalał mi problem z wtryskiem sterującym.

[ Dodano: 2010-08-07, 09:43 ]
Jeszcze jedno pytanko.
Jeśli odepnie się wtrysk sterujący to będzie jakaś różnica w pracy silnika?
J odpiłem i nic kompletnie nic się nie działo tylko wywalił jedynie problem z iglicom wtrysku.
czy to normalne :?: :?:

KrzysiekBP
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 18 mar 2010, 20:37
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: KrzysiekBP » 08 sie 2010, 20:43

Witam wszystkich kolego sprawdź ten wtrysk sterujący tzn postukaj po nim przy prędkości obrotowej ok 2-2,5 tyś obr i jak szarpnie silnikiem to już masz przyczynę.Pozdrawiam i służę pomocą.

jetta1911
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:13
Lokalizacja: Duczki

Post autor: jetta1911 » 08 sie 2010, 20:56

Jeszcze nie wiem czy to rozwiązanie ale pompa zaczęła mi podciekać od strony koła pompy na wałku a co najlepsze luz jest spory i wydaje mi się że to jest przyczyna problemu.

Tak samo dziwne zmiany konta wtrysku, problemu z paleniem chodziarz nie zawsze.

jak skończę dam znać co i jak.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl