Z forum dowiedzialem się, że w celu sprawdzenia nastawnika należy odłączyć wtyczke prędkościomierza, jezeli objawy (nierówne obroty) ustapią to znaczy że problem tkwil w tej cześci. U mnie faktycznie po odłączeniu wtyczki objawy ustapiły.
Czy to jednoznacznie wskazuje na awarie nastawnika?
Co ma wspólnego prędkość z nastawnikiem? nie rozumie.
Mowa o jednym z pierszych nastawników w tdi-kach czyli na potencjomater.
Co z tym uczynić?
[B4 1.9tdi 1z] NASTAWNIK?
[B4 1.9tdi 1z] NASTAWNIK?
Ostatnio zmieniony 06 lip 2007, 21:48 przez Markos, łącznie zmieniany 1 raz.
Dzięki. Niestety w moim przypadku nie jest to koszt 300 zł - tyle to kosztuje naprawa nastawnika indukcyjnego, który był stosowany od roku 1994. U mnie tak jak mówiłem jest nastawnik potencjometryczny, a jego sie nie naprawia. Pozostaje kupno nowego nastawnika (1740 zł) lub używanej całej pompy z nastawnikiem. Sam nie wiem co robić, chyba że bede jeździł bez prędkościomierza.
Tak jak mówiłem w celu sprawdzenia czy szarpanie jest z powodu nastawnika, odłączyłem prędkościomierz. Przez 9 dni było super, ale wczoraj znowu zaczęło szarpać w czasie jazdy, zatrzymałem sie poruszałem kablem od kwadratowej wtyczki do nastawnika i ustało.
NIE WIEM CZY POJAWIENIE SIE TEGO SZARPANIA PRZY ODŁĄCZONYM PRĘDKOŚCIOMIERZU NADAL WSKAZUJE NA USZKODZONY NASTAWNIK
NIE WIEM CZY POJAWIENIE SIE TEGO SZARPANIA PRZY ODŁĄCZONYM PRĘDKOŚCIOMIERZU NADAL WSKAZUJE NA USZKODZONY NASTAWNIK