Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 1.9]Regulacja Blosa

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
maqubis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 16 gru 2007, 21:53
Lokalizacja: Kolbuszowa

[b3 1.9]Regulacja Blosa

Post autor: maqubis » 10 sie 2010, 16:27

Witam, wziąłem się ostatnio za regulację blosa na sondę lambda, no i jak zwykle coś mi nie wychodzi :roll: Zacznę od tego że: Dolot szczelny, brak zwężek na rurach, zregenerowany reduktor Landi LSE98 (100kw), sprawne świece, palec, kopułka. Problem polega na tym, że z kompensacją bez problemu reguluję blosa i chodzi pięknie póki nie docisnę do drugiej przepustnicy tzn. do 3tys obr. jest ok., odepnę kompensację: mieszanka jest tak bogata że wolne obroty nie da sie wyregulować, natomiast od 3tys. obrotów idzie jak wściekły, i tu pies pogrzebany, jest źle z kompensacją, i nie za dobrze bez. Acha dodam że membrana w reduktorze jest maksymalnie luźna. Co to może być? Miał już ktoś taki problem?

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 11 sie 2010, 11:53

Walczyłem kiedyś z taka przypadłością u mnie w reduktorze była za wiotka sprężyna regulacyjna. Nie miałem blosa a zwykły mikser i objawy podobne jak u Ciebie. Z kompensacja ciągnął do 3 tys bez powyżej ale brak wolnych. Walczyłem dwa miechy i działa.

Ja mam swoje pytanie do Ciebie. Uważasz zakup blosa za udany??

Awatar użytkownika
maqubis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 16 gru 2007, 21:53
Lokalizacja: Kolbuszowa

Post autor: maqubis » 12 sie 2010, 10:41

naciągnołeś tą sprężynę, kupiłeś nową? Bo narazie zrobiłem dziurę w wężu kompensacji zaraz przy wejściu do reduktora i założyłem śrubę regulacyjną - czyli wyszło coś pośredniego - po ustawieniu auto chodzi całkiem dobrze. Z blosa jestem zadowolony i to bardzo, nawet nie ma co porównywać do miksera, reakcja na gaz rewelacja, na tą chwilę z blosem lepiej mi chodzi niż na benzynie ale to chyba wina słabego już układu wtryskowego.

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 12 sie 2010, 12:52

znalazłem w garażu jakaś bardziej sztywna.. po wkręcaniu o niewielka wartość widać duże zmiany lambda. Wcześniej mogłem kręcić do końca i dalej dawka była bogata. dławiąc na registrze przepływ gazu nie mogłem uzyskać pełnej mocy i tak pętla się zamykała. Ja po strzale w dolot tez kompletuje elementy do blosa. Mam nadzieje ze również będę zadowolony. Jaki masz reduktor?? Lovato??

Awatar użytkownika
maqubis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 16 gru 2007, 21:53
Lokalizacja: Kolbuszowa

Post autor: maqubis » 12 sie 2010, 13:07

faktycznie, to by się zgadzało bo mam wrażenie że kręcenie śrubą w reduktorze nic nie daje :roll: musze to sprawdzić - dzięki! <ok> Tak jak wspomniałem mam reduktor Landi LSE98 do 100kw więc do ACE raczej się nie nadaje. U siebie szukałem żmudnie części żeby ładnie złożyć dolot, ale ostatecznie przeciąłem oryginalną gumę i udało mi się to wcisnąć, z tym że ja mam trochę inny układ. Na szrotach wogóle nie mieli gum do mechanicznych wtrysków, na allegro 3 miesiące patrzyłem i też cienko - więc powodzenia życzę :-)

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 13 sie 2010, 10:03

Ja już mam koncepcje jak to zrobić części tez już w drodze. Zobaczę co mi wyjdzie...jak blos będzie leżał na półce to za wszelka cenę będę chciał go zamontować.

Awatar użytkownika
krisss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 304
Rejestracja: 17 cze 2009, 20:13
Lokalizacja: Świdnica DSW

Post autor: krisss » 13 sie 2010, 13:37

mialem blosa w vw jetta mk1 1.6, potem w bmw E30 2.0 ... naprawde fajne urzadzonko :) chwaliłem sobie...jednak co do regulacji to pamietam że wkladajac blosa wywala się register calkiem, zasilanie gazem z reduktora do blosa to ma byc poprostu wolny wąż bez zadnych srubek podrodze... parownik rozkręca się na maksa tak zeby lecialo caly czas duzo gazu, a calej regulacji koncowej dokonuje sie dwoma srubkami na blosie. Tak mowi teoria... a w praktyce? ano w praktyce musialem miec register bo bylo za bogato w calym zakresie obrotów, a i parownik był lekko skręcony... także 3 miejsca regulacji poswstawały i pamietam dluuugo sie tym bawiłem:) powodzenia!

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 14 sie 2010, 09:02

Ja zostawię nawet elektronikę. wyłączę jedynie krokowca zworkami aby cały czas był na 200 kroków i jazda. Na przeglądzie się nie przyczepia bo wszystko będzie podłączone. Regulacje zrobię na lambda i powinno śmigać. Może w końcu będzie pracował jak powinien

Awatar użytkownika
maqubis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 16 gru 2007, 21:53
Lokalizacja: Kolbuszowa

Post autor: maqubis » 24 sie 2010, 16:06

Lukaszbroz: tak myślałem ostatnio nad tą sprężynką i wymieniłeś sprężynkę pod śrubą regulacyjną? bo tam przecież jest gwint, przynajmniej u mnie, więc raczej nie ma żadnego znaczenia. no chyba że sprężynka pod cięgienkiem które napręża membranę? zmieni to coś? dla przykładu foto jak to wygląda:
Obrazek

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 24 sie 2010, 19:23

W każdym parowniku istnieje coś takiego jak element podatny ustalający napięcie wstępne membrany do regulacji wypływu gazu. Skoro masz rozkręcone to popatrz czy nic nie jest uszkodzone. Na moje to powinna tam być sprężyna. Być może ktoś bawiąc się wcześniej omyłkowo spowodował ze wypadła i stad brak możliwości regulacji. Pokaż jak wygląda pokrętło którym regulujesz .??

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 24 sie 2010, 20:03

krisss pisze:parownik rozkręca się na maksa tak zeby lecialo caly czas duzo gazu, a calej regulacji koncowej dokonuje sie dwoma srubkami na blosie.
Czytałem na LPG-forum że w pierwszych instrukcjach tak było napisane ale później jak okazało się że nie da się tego wyregulować znikną ten zapis. Tylko nie wiem czy to się tyczy registra na wężu czy regulacji reduktora.

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 24 sie 2010, 20:46

registra nie powinno być w ogóle

Awatar użytkownika
maqubis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 16 gru 2007, 21:53
Lokalizacja: Kolbuszowa

Post autor: maqubis » 24 sie 2010, 22:12

to znaczy jest sprężynka przy śrubie regulującej napięcie membrany - ale - idzie śruba, na nią sprężynka, gumka uszczelniająca i to całe jest wkręcone - tzn. jest gwint, więc ta sprężynka u mnie chyba tylko po to żeby gumkę dociskała i bylo szczelnie - chyba że źle myśle? :roll:

fiaton
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 15 cze 2010, 00:00
Lokalizacja: jelenia góra

Post autor: fiaton » 24 sie 2010, 23:54

zgadza się registra niema być w ogóle tak pisze każda instrukcja blos-a. jak najkrótszy odcinek między parownikiem a blosem, jak najmniejsze załamania na przewodzie zasilającym, rozkręcony na max, parownik. U mnie było tak że blos musiał sie ułożyć ( kupiłem nowy), dopiero po 2miesiącach zaczął prawidłowo reagować na regulację, chociaz się nie wczuwałem w to kręcenie. Teraz po 2latach od zakupu uważam że wydałem dobrze kasę fura jedzie tak samo na gazie i benzynie. Naprawde warto

Awatar użytkownika
Lucki007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 15 gru 2010, 17:56
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt:

Post autor: Lucki007 » 03 mar 2011, 22:21

Witam, panowie odświeżam temat bo mam ten sam problem jak autor tematu. Mój silnik to vw 9A ( to samo co 3a w audi) + blos. Podłączone mam to tak, ze kompensacja z parownika idzie przed blosa a z krokowca za blosa. Obroty ustawiłem na blosie na 950. Po przegazówce spadają do 700 lub podskakują do 1100-1200. Jesli zakrece srube na parowniku to nic sie nie dzieje :( Jeśli chodzi o blosa to mam "książkowo" 2,5 duza i ok 1,5 mała ( to ustawienie jest trochę inne teraz bo nie moglem wolnych ustawić) .


U mnie jest tak że ustawiam pięknie 950, wsiadam jadę 100m naciskam sprzęgło i auto gaśnie. Odpalam od nowa i jest ok.

Aha i zapomniałbym, auto z podłączona kompensacją już :-x nie jedzie tak jak na PB :(

Rozwiązywał ktoś taki problem już ? Jak z tą sprężynka , pomogło?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl