[b3 1.9]Regulacja Blosa
[b3 1.9]Regulacja Blosa
Witam, wziąłem się ostatnio za regulację blosa na sondę lambda, no i jak zwykle coś mi nie wychodzi :roll: Zacznę od tego że: Dolot szczelny, brak zwężek na rurach, zregenerowany reduktor Landi LSE98 (100kw), sprawne świece, palec, kopułka. Problem polega na tym, że z kompensacją bez problemu reguluję blosa i chodzi pięknie póki nie docisnę do drugiej przepustnicy tzn. do 3tys obr. jest ok., odepnę kompensację: mieszanka jest tak bogata że wolne obroty nie da sie wyregulować, natomiast od 3tys. obrotów idzie jak wściekły, i tu pies pogrzebany, jest źle z kompensacją, i nie za dobrze bez. Acha dodam że membrana w reduktorze jest maksymalnie luźna. Co to może być? Miał już ktoś taki problem?
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
Walczyłem kiedyś z taka przypadłością u mnie w reduktorze była za wiotka sprężyna regulacyjna. Nie miałem blosa a zwykły mikser i objawy podobne jak u Ciebie. Z kompensacja ciągnął do 3 tys bez powyżej ale brak wolnych. Walczyłem dwa miechy i działa.
Ja mam swoje pytanie do Ciebie. Uważasz zakup blosa za udany??
Ja mam swoje pytanie do Ciebie. Uważasz zakup blosa za udany??
naciągnołeś tą sprężynę, kupiłeś nową? Bo narazie zrobiłem dziurę w wężu kompensacji zaraz przy wejściu do reduktora i założyłem śrubę regulacyjną - czyli wyszło coś pośredniego - po ustawieniu auto chodzi całkiem dobrze. Z blosa jestem zadowolony i to bardzo, nawet nie ma co porównywać do miksera, reakcja na gaz rewelacja, na tą chwilę z blosem lepiej mi chodzi niż na benzynie ale to chyba wina słabego już układu wtryskowego.
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
znalazłem w garażu jakaś bardziej sztywna.. po wkręcaniu o niewielka wartość widać duże zmiany lambda. Wcześniej mogłem kręcić do końca i dalej dawka była bogata. dławiąc na registrze przepływ gazu nie mogłem uzyskać pełnej mocy i tak pętla się zamykała. Ja po strzale w dolot tez kompletuje elementy do blosa. Mam nadzieje ze również będę zadowolony. Jaki masz reduktor?? Lovato??
faktycznie, to by się zgadzało bo mam wrażenie że kręcenie śrubą w reduktorze nic nie daje :roll: musze to sprawdzić - dzięki! <ok> Tak jak wspomniałem mam reduktor Landi LSE98 do 100kw więc do ACE raczej się nie nadaje. U siebie szukałem żmudnie części żeby ładnie złożyć dolot, ale ostatecznie przeciąłem oryginalną gumę i udało mi się to wcisnąć, z tym że ja mam trochę inny układ. Na szrotach wogóle nie mieli gum do mechanicznych wtrysków, na allegro 3 miesiące patrzyłem i też cienko - więc powodzenia życzę
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
mialem blosa w vw jetta mk1 1.6, potem w bmw E30 2.0 ... naprawde fajne urzadzonko chwaliłem sobie...jednak co do regulacji to pamietam że wkladajac blosa wywala się register calkiem, zasilanie gazem z reduktora do blosa to ma byc poprostu wolny wąż bez zadnych srubek podrodze... parownik rozkręca się na maksa tak zeby lecialo caly czas duzo gazu, a calej regulacji koncowej dokonuje sie dwoma srubkami na blosie. Tak mowi teoria... a w praktyce? ano w praktyce musialem miec register bo bylo za bogato w calym zakresie obrotów, a i parownik był lekko skręcony... także 3 miejsca regulacji poswstawały i pamietam dluuugo sie tym bawiłem:) powodzenia!
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
W każdym parowniku istnieje coś takiego jak element podatny ustalający napięcie wstępne membrany do regulacji wypływu gazu. Skoro masz rozkręcone to popatrz czy nic nie jest uszkodzone. Na moje to powinna tam być sprężyna. Być może ktoś bawiąc się wcześniej omyłkowo spowodował ze wypadła i stad brak możliwości regulacji. Pokaż jak wygląda pokrętło którym regulujesz .??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Czytałem na LPG-forum że w pierwszych instrukcjach tak było napisane ale później jak okazało się że nie da się tego wyregulować znikną ten zapis. Tylko nie wiem czy to się tyczy registra na wężu czy regulacji reduktora.krisss pisze:parownik rozkręca się na maksa tak zeby lecialo caly czas duzo gazu, a calej regulacji koncowej dokonuje sie dwoma srubkami na blosie.
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
zgadza się registra niema być w ogóle tak pisze każda instrukcja blos-a. jak najkrótszy odcinek między parownikiem a blosem, jak najmniejsze załamania na przewodzie zasilającym, rozkręcony na max, parownik. U mnie było tak że blos musiał sie ułożyć ( kupiłem nowy), dopiero po 2miesiącach zaczął prawidłowo reagować na regulację, chociaz się nie wczuwałem w to kręcenie. Teraz po 2latach od zakupu uważam że wydałem dobrze kasę fura jedzie tak samo na gazie i benzynie. Naprawde warto
Witam, panowie odświeżam temat bo mam ten sam problem jak autor tematu. Mój silnik to vw 9A ( to samo co 3a w audi) + blos. Podłączone mam to tak, ze kompensacja z parownika idzie przed blosa a z krokowca za blosa. Obroty ustawiłem na blosie na 950. Po przegazówce spadają do 700 lub podskakują do 1100-1200. Jesli zakrece srube na parowniku to nic sie nie dzieje Jeśli chodzi o blosa to mam "książkowo" 2,5 duza i ok 1,5 mała ( to ustawienie jest trochę inne teraz bo nie moglem wolnych ustawić) .
U mnie jest tak że ustawiam pięknie 950, wsiadam jadę 100m naciskam sprzęgło i auto gaśnie. Odpalam od nowa i jest ok.
Aha i zapomniałbym, auto z podłączona kompensacją już :-x nie jedzie tak jak na PB
Rozwiązywał ktoś taki problem już ? Jak z tą sprężynka , pomogło?
U mnie jest tak że ustawiam pięknie 950, wsiadam jadę 100m naciskam sprzęgło i auto gaśnie. Odpalam od nowa i jest ok.
Aha i zapomniałbym, auto z podłączona kompensacją już :-x nie jedzie tak jak na PB
Rozwiązywał ktoś taki problem już ? Jak z tą sprężynka , pomogło?