B3 1.6 td Czujnik oleju piszczy i świeci sie kontrolka
B3 1.6 td Czujnik oleju piszczy i świeci sie kontrolka
Witam mam problem z czujnikami oleju świeci sie i miga kontrolka wymienilem czujniki(2) i nadal piszczy co robić?????????///// AUDI B3 z 1989 1.6 TD
-
- Forum Audi 80
- Posty: 11
- Rejestracja: 13 cze 2010, 08:37
Witam koledzy
Ja mam podobny problem ale tylko po zagrzaniu sie silnika piszczy i swieci kontrolka No i gdy dodaje gazu to przestaje piszczec ale jak mi wiadomo(chyba ze sie myle) to zwiekszenie obrotow silniki automatycznie powoduje zwiekszenie obrotow na pompie Moje pytanie brzmi czy wymiana oleju pomoze w tym momencie ? Olej byl wymieniany jakies 5 tys temu na 15w40 mobila bodajze
Ja mam podobny problem ale tylko po zagrzaniu sie silnika piszczy i swieci kontrolka No i gdy dodaje gazu to przestaje piszczec ale jak mi wiadomo(chyba ze sie myle) to zwiekszenie obrotow silniki automatycznie powoduje zwiekszenie obrotow na pompie Moje pytanie brzmi czy wymiana oleju pomoze w tym momencie ? Olej byl wymieniany jakies 5 tys temu na 15w40 mobila bodajze
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Pompa oleju napędzana jest przez pasek rozrządu więc już chyba nie muszę kończyc jak się zachowuje pompa po zwiększeniu obrotow.
Dobrze by było jakbys zmierzył sobie cisnienie oleju.
Najprawdopodobniej piszczy Ci czujnik od niskiego cisnienia oleju. Na początku, po rozruchu silnika cisnienie w układzie na biegu jałowym jest bardzo wysokie, między 4 a 5 bar. W miarę nagrzewania się silnika gęstosc oleju maleje a razem z nią maleje ciesnienie oleju. Na rozgrzanym silniku na biegu jałowym cisnienie oleju powinno wynosic ok 0.3 bar. Przy 2000 obrotów na ciepłym silniku między 1.5 a 2.0 bar.
Nie wiem czy wymiana oleju pomoże, raczej nie... chociaż z drugiej strony pamiętam jak w moim samochodzie zachowywało się cisnienie oleju. Przy założeniu dodatkowych zegarów i wlaniu do silnika porządnego półsyntetyka Motula cisnienia były dosc różne, nie napawały optymizmem. Po przejechaniu kilkunastu tysięcy na półsyntetyku mam książkowe wskazania. Cuda? Raczej oczyszczenie silnika z wszystkich smieci jakie pozostały po złych jakosciowo olejach zanim wyrządziły większe szkody.
Lepiej powiedz jak często olej zmieniasz, ile już jeździsz na minerale i czemu go stosujesz, ile bierze Ci oleju i jak zapala w mrozy.
Oraz kolejne pytanie, czy problemy zaczęły się z dnia na dzień czy już występują od dawna? Istnieje cień szansy, że minerał, który masz wlany do silnika, po 5 tys km zrobił się niczym woda z płynem do mycia garnków czyli strasznie rzadki.
I taka uwaga na koniec: nie kupuj olejów Mobila, przereklamowane i strasznie je podrabiają. Lepiej Valvoline Max Life bądź Motul Senergie.
Dobrze by było jakbys zmierzył sobie cisnienie oleju.
Najprawdopodobniej piszczy Ci czujnik od niskiego cisnienia oleju. Na początku, po rozruchu silnika cisnienie w układzie na biegu jałowym jest bardzo wysokie, między 4 a 5 bar. W miarę nagrzewania się silnika gęstosc oleju maleje a razem z nią maleje ciesnienie oleju. Na rozgrzanym silniku na biegu jałowym cisnienie oleju powinno wynosic ok 0.3 bar. Przy 2000 obrotów na ciepłym silniku między 1.5 a 2.0 bar.
Nie wiem czy wymiana oleju pomoże, raczej nie... chociaż z drugiej strony pamiętam jak w moim samochodzie zachowywało się cisnienie oleju. Przy założeniu dodatkowych zegarów i wlaniu do silnika porządnego półsyntetyka Motula cisnienia były dosc różne, nie napawały optymizmem. Po przejechaniu kilkunastu tysięcy na półsyntetyku mam książkowe wskazania. Cuda? Raczej oczyszczenie silnika z wszystkich smieci jakie pozostały po złych jakosciowo olejach zanim wyrządziły większe szkody.
Lepiej powiedz jak często olej zmieniasz, ile już jeździsz na minerale i czemu go stosujesz, ile bierze Ci oleju i jak zapala w mrozy.
Oraz kolejne pytanie, czy problemy zaczęły się z dnia na dzień czy już występują od dawna? Istnieje cień szansy, że minerał, który masz wlany do silnika, po 5 tys km zrobił się niczym woda z płynem do mycia garnków czyli strasznie rzadki.
I taka uwaga na koniec: nie kupuj olejów Mobila, przereklamowane i strasznie je podrabiają. Lepiej Valvoline Max Life bądź Motul Senergie.
Za świecenie kontrolki i piszczenie brzęczka odpowiedzialny jest czujnik wysokiego ciśnienia0,9bar,czyli jak powyżej 2 tyś obr spadnie ci ciśnienie poniżej 0,9 bar to wtedy zaświeca sie kontrolka i piszczy brzęczek. Na początek sprawdz sobie czy masz dobry czujnik bo one lubia sie czesto psuć , a dopiero wtedy zagłębiaj sie w sprawy pompy olejowej.No i oczywiście zmierz sobie ciśnienie bo jak faktycznie masz kiepskie ciśnienie to w najgorszym scenariuszu może ci nawet obrucić panewke mi śię tak właśnie stało kiedyś.
A ja to mam taki problem, zepsuł się alternator do b3 1.6 TD nie było ładowania bo świeciły mi się trzy kontrolki,ale po naprawie u mechanika alternatora zgasły te trzy kontrolki ale w zamian zaświeciła się kontrolka oleju i włączył brzęczek.Mechanik stwierdził że trzeba wymienić zegary bo to one są zepsute,a mnie się wydaje że coś źle podłączył,dlatego że przed awarią alternatora było wszystko ok.A nawet przy jeździe na akumulatorze wskaźnik oleju nie świecił.Moje pytanie jest takie co może być przyczyną zaświecenia się wskaźnika oleju ????