[2.2 3B/2.2 ABY/2.3 7A] Opis różnic technicznych i użytowych
[2.2 3B/2.2 ABY/2.3 7A] Opis różnic technicznych i użytowych
Witam !!
Chodzi mi o silniki wiadomo. Pytanie o wytrzymałość silnika np i różnice typu technicznego.
Z tego co ja wiem to:
7A to silnik wolnossący 20 zaworowy o pojemności 2.3 litra na elektronicznym wtrysku i na dwóch wałkach rozrządu. O mocy 170KM
3B to silnik turbodoładowany 20 zaworowy o pojemności 2.2 litra na elektronicznym wtrysku i na dwóch walkach rozrządu. O mocy 220KM
ABY o silnik turbodoładowany 20 zaworowy o pojemności 2.2 litra na elektronicznym wtrysku i na dwóch walkach rozrządu. O mocy 230KM.
A teraz proszę o wypowiedzi jak są wytrzymałe te silniki. Głownie chodzi o 7A bo 3B i ABY to z audi S2 i rekordy mocy z nich osiągali nawet po 1800KM. Jonus czy jakoś tak miał gość. I wiem ze te silniki targali i nie padały. A jak z tymi 7A czy te silniki są wytrzymałe ?? Czy lepiej ich nie targać. Czym się rożni techniczne ten silnik od tych co podałem. Proszę o pomoc.
Chodzi mi o silniki wiadomo. Pytanie o wytrzymałość silnika np i różnice typu technicznego.
Z tego co ja wiem to:
7A to silnik wolnossący 20 zaworowy o pojemności 2.3 litra na elektronicznym wtrysku i na dwóch wałkach rozrządu. O mocy 170KM
3B to silnik turbodoładowany 20 zaworowy o pojemności 2.2 litra na elektronicznym wtrysku i na dwóch walkach rozrządu. O mocy 220KM
ABY o silnik turbodoładowany 20 zaworowy o pojemności 2.2 litra na elektronicznym wtrysku i na dwóch walkach rozrządu. O mocy 230KM.
A teraz proszę o wypowiedzi jak są wytrzymałe te silniki. Głownie chodzi o 7A bo 3B i ABY to z audi S2 i rekordy mocy z nich osiągali nawet po 1800KM. Jonus czy jakoś tak miał gość. I wiem ze te silniki targali i nie padały. A jak z tymi 7A czy te silniki są wytrzymałe ?? Czy lepiej ich nie targać. Czym się rożni techniczne ten silnik od tych co podałem. Proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony 07 sie 2010, 10:11 przez bip3, łącznie zmieniany 2 razy.
WOJTEK26 Już poprawiłem jak chciałeś... Mój błąd przepraszam...
Leo Chodzi mi np o to jak jest sterowany itd. Jak z częściami do tych silników. Jak poddają się modyfikacja wszystkie te silniki. Jak ze spalaniem tych silników i jak np z przeniesieniem napędu montowanym z tymi silnikami.
Przykład S2 z tymi 2.2 turbo wytrzymuje strzał ze sprzęgła i przy fabrycznej mocy i po kręceniu. A jak zniesie to układ sprzężony z 7A np w 90tkach.
I ogólnie czym się różnią te silniki. Większa pojemność ok ale jak to jest realizowane większa średnica cylindrów czy większy skok tłoka.. Czym się różnią bloki czy ABY i 3B maja jakoś lepiej chłodzone czy z innych stopów. Jak wygląda wał korbowy w tych i tych. Jakie są różnice w głowicach itd itd.
Chcę się po prostu do edukować
Leo Chodzi mi np o to jak jest sterowany itd. Jak z częściami do tych silników. Jak poddają się modyfikacja wszystkie te silniki. Jak ze spalaniem tych silników i jak np z przeniesieniem napędu montowanym z tymi silnikami.
Przykład S2 z tymi 2.2 turbo wytrzymuje strzał ze sprzęgła i przy fabrycznej mocy i po kręceniu. A jak zniesie to układ sprzężony z 7A np w 90tkach.
I ogólnie czym się różnią te silniki. Większa pojemność ok ale jak to jest realizowane większa średnica cylindrów czy większy skok tłoka.. Czym się różnią bloki czy ABY i 3B maja jakoś lepiej chłodzone czy z innych stopów. Jak wygląda wał korbowy w tych i tych. Jakie są różnice w głowicach itd itd.
Chcę się po prostu do edukować
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
dużo pytań, ale...
no dobra, mam chwilę czasu, zanim się kolejny odcinek Fringe'a ściągnie, zatem po kolei i na szybko:
- sterowanie
wszystkie te silniki sa sterowane elektronicznie, wielowtryskiem. Różnią się zastosowanymi komputerami oraz w przypadku ABY tym, że ten silnik jest na 5 cewkach a nie na jednej i nie ma rozdzielacza. 7A sterowany jest komputerem Hitachi MPI lub Bosch MPI a 3B i ABY jest sterowany Bosch Motronic. 7A ma wtryskiwacze niskoomowe, reszta wysokoomowe.
- części
część wymienne, część nie. Mechanicznie są podobne.
- modyfikacje
najłatwiej dostępne sa modyfikacje 3B i ABY, to nie problem. Z 7A jest tak, że tych silników nikomu nie opłaca się robić, skoro 3B i ABY są w serii 50 KM silniejsze, a po wydaniu 1000 zł. masz pod 300 KM w nich, co w 7A wymagałoby inwestycji na poziomie 10.000 zł.
- spalanie
pominę ten temat...
- Napęd
wszystkie napędy stosowane w tych silnikach mają przełożenie główne 7A, zatem można wymiennie napędy w nich stosować, choć najsilniejsze są z 3B i ABY.
- strzał ze sprzęgła
otóż - nie wytrzymuje. Moja S2 wytrzymała 1 sezon strzałów ze sprzęgła na wyścichach 1/4 mili . potem zaczęło się sypać, od skrzyni biegów (3x) przez mechanizm różnicowy w skrzyni biegów (2x)
- bloki są prawie identyczne, w niektórych miejscach mają tylko zaślepki powkładane, w zależności czy to jest 3b.7a. czy aby.
- głowice mają inne wałki rozrządu. rozrząd w ABY jest inaczej nieco poprowadzony.
- Napęd w 7A jest słabszy od tych w S2, lubi przy mocniejszych startach ukręcać półośki.
no i cóż... różnice są jeszcze w paru rzeczach, ale naprawdę nie ma sensu się w nie zagłębiać, skoro nic nie robisz na razie.
jeśli chcesz zacząć coś działać, to polecam kupić S2. Tam już jest wszystko przygotowane pod większe moce. nie licząc hamulców....
no dobra, mam chwilę czasu, zanim się kolejny odcinek Fringe'a ściągnie, zatem po kolei i na szybko:
- sterowanie
wszystkie te silniki sa sterowane elektronicznie, wielowtryskiem. Różnią się zastosowanymi komputerami oraz w przypadku ABY tym, że ten silnik jest na 5 cewkach a nie na jednej i nie ma rozdzielacza. 7A sterowany jest komputerem Hitachi MPI lub Bosch MPI a 3B i ABY jest sterowany Bosch Motronic. 7A ma wtryskiwacze niskoomowe, reszta wysokoomowe.
- części
część wymienne, część nie. Mechanicznie są podobne.
- modyfikacje
najłatwiej dostępne sa modyfikacje 3B i ABY, to nie problem. Z 7A jest tak, że tych silników nikomu nie opłaca się robić, skoro 3B i ABY są w serii 50 KM silniejsze, a po wydaniu 1000 zł. masz pod 300 KM w nich, co w 7A wymagałoby inwestycji na poziomie 10.000 zł.
- spalanie
pominę ten temat...
- Napęd
wszystkie napędy stosowane w tych silnikach mają przełożenie główne 7A, zatem można wymiennie napędy w nich stosować, choć najsilniejsze są z 3B i ABY.
- strzał ze sprzęgła
otóż - nie wytrzymuje. Moja S2 wytrzymała 1 sezon strzałów ze sprzęgła na wyścichach 1/4 mili . potem zaczęło się sypać, od skrzyni biegów (3x) przez mechanizm różnicowy w skrzyni biegów (2x)
- bloki są prawie identyczne, w niektórych miejscach mają tylko zaślepki powkładane, w zależności czy to jest 3b.7a. czy aby.
- głowice mają inne wałki rozrządu. rozrząd w ABY jest inaczej nieco poprowadzony.
- Napęd w 7A jest słabszy od tych w S2, lubi przy mocniejszych startach ukręcać półośki.
no i cóż... różnice są jeszcze w paru rzeczach, ale naprawdę nie ma sensu się w nie zagłębiać, skoro nic nie robisz na razie.
jeśli chcesz zacząć coś działać, to polecam kupić S2. Tam już jest wszystko przygotowane pod większe moce. nie licząc hamulców....
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Ja bardziej bałbym się o silnik (zły skład mieszanki) niż o turbinę.bip3 pisze:A Gaz w S2 to pewno zaraz turbinę rozwali.
Jeden z instalatorów na LPG forum dopuścił się tego grzechu: http://lpg-forum.pl/profile.php?mode=viewprofile&u=5328stach.. pisze:Nie zakładaj gazu do takiego auta jak s2 Przecież to grzech !
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Jeśli ktoś traktuje auto hobbystycznie, jest fanem marki, tego co fabryka wypuściła i jeździ niewiele to dla takiej osoby LPG jest jak najbardziej nie na miejscu.
Ale jeśli ktoś potrzebuje auto które nieźle zap... i robi naprawę dużo kilometrów, traktuje je bardziej użytkowo to dla takiej osoby gaz jak najbardziej odpowiada.
Osoba która może sobie pozwolić zakup i utrzymanie mocnego niepospolitego lub też prawie nowego luksusowego auta wiodącego producenta. Jeśli ta osoba nie urodziła się na pieniądzach, tylko sama doszła do tego co posiada i należy do drugiej grupy. To też z dużym prawdopodobieństwem spojrzy na LPG, ponieważ jeśli zarabia pieniądze choć trochę myśląc logicznie to sobie wykalkuluje że to się opłaca.
Ale jeśli ktoś potrzebuje auto które nieźle zap... i robi naprawę dużo kilometrów, traktuje je bardziej użytkowo to dla takiej osoby gaz jak najbardziej odpowiada.
Osoba która może sobie pozwolić zakup i utrzymanie mocnego niepospolitego lub też prawie nowego luksusowego auta wiodącego producenta. Jeśli ta osoba nie urodziła się na pieniądzach, tylko sama doszła do tego co posiada i należy do drugiej grupy. To też z dużym prawdopodobieństwem spojrzy na LPG, ponieważ jeśli zarabia pieniądze choć trochę myśląc logicznie to sobie wykalkuluje że to się opłaca.
- grzechas_audi
- Forum Audi 80
- Posty: 521
- Rejestracja: 27 lip 2008, 18:13
- Lokalizacja: SR
to moim zdaniem kupuje sie wtedy jakiegoś TDi-ka wgrywa sie wirusa( jak ktoś ma $ - zmienia turbo, wtryski, cooler itp...) ma się sporą moc duży moment i na pewno jest oszczedniejsze od benzyny, tzn jak to nazwałeś wyżej " bardziej użytkowe" :mrgreen:maciek889 pisze:Jeśli ktoś traktuje auto hobbystycznie, jest fanem marki, tego co fabryka wypuściła i jeździ niewiele to dla takiej osoby LPG jest jak najbardziej nie na miejscu.
Ale jeśli ktoś potrzebuje auto które nieźle zap... i robi naprawę dużo kilometrów, traktuje je bardziej użytkowo to dla takiej osoby gaz jak najbardziej odpowiada.
Osoba która może sobie pozwolić zakup i utrzymanie mocnego niepospolitego lub też prawie nowego luksusowego auta wiodącego producenta. Jeśli ta osoba nie urodziła się na pieniądzach, tylko sama doszła do tego co posiada i należy do drugiej grupy. To też z dużym prawdopodobieństwem spojrzy na LPG, ponieważ jeśli zarabia pieniądze choć trochę myśląc logicznie to sobie wykalkuluje że to się opłaca.
Bo tak sie zastanawialem wlasnie nad LPG w S2. POwiem tak moje srednie zarobki to ok 2000-2300zl na miesiac i jak kupie S2 i zostane w benzynie to nie widzi mi sie 1000zl wydawac na benzyne... gazu bylo by z 500zl wiec sporo taniej.
Ale ciekawi mnie np jak by wziął załozył nowy komputer z mapa wtrysku napisana do gazu specjalnie. A jestem w stanie złozyc z bratem od postaw taki komputer. Niestety na wysterowanie go potrzeba bylo by wiecej sprzetu ale to pojechalo by sie gdzies na hamownie i by sie to zrobilo.
Aaaa i jeszcze kiedys bylo Audi 80 B4 coupe z silnikiem od A8 4,2 litra. To byla by najciekawsza opcja bo mocy wiecej jak w S2 a do gazu ten silnik sie idealnie nadaje.
Ale ciekawi mnie np jak by wziął załozył nowy komputer z mapa wtrysku napisana do gazu specjalnie. A jestem w stanie złozyc z bratem od postaw taki komputer. Niestety na wysterowanie go potrzeba bylo by wiecej sprzetu ale to pojechalo by sie gdzies na hamownie i by sie to zrobilo.
Aaaa i jeszcze kiedys bylo Audi 80 B4 coupe z silnikiem od A8 4,2 litra. To byla by najciekawsza opcja bo mocy wiecej jak w S2 a do gazu ten silnik sie idealnie nadaje.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Co tego twoich planów względem LPG to nie trzeba było się przyznawać na tym forum bo Cie zlinczują.
Myślę że koszt zakupu dobrego S2 i zrobienia swapa na V8 będą podobne.
A po co takie kombinacje wystarczy założyć sterownik LPG, który ma duże możliwości ręcznej korekcji wtrysku gazu jak np. Stag 300 plus i powinien sobie spokojnie poradzić współpracując z ECU benzyny+dobre strojenie staga i powinno być OK. Twój pomysł to wywarzanie otwartych drzwi, raczej lepiej nie rozwiążesz korekcji po temperaturze, ciśnieniu gazu etc. niż producenci sterowników LPG IV generacji.bip3 pisze:Ale ciekawi mnie np jak by wziął załozył nowy komputer z mapa wtrysku napisana do gazu specjalnie.
Myślę że koszt zakupu dobrego S2 i zrobienia swapa na V8 będą podobne.