Niedawno przyszly mi takie pomysly dwa
skoro tak uparcie nie da sie zamontowac tempomatu do rocznikow 1991-1993 w TDI to mozna to w inny sposob zalatwic, po pierwsze mozna by dolaczyc w instalacje komputer silnika po 94 ten 66 pinowy i wykorzystac tylko piny sluzace do tempomatu, ewentualnie rozebrac go i skopiowac to co jest uzywane przy tempomacie, a jezeli to nie da rady to wykorzystac odpowiedni juz gotowy regulowany stabilizator napiecia prostokatnego, dostawal by on wzorzec napiecia z pinu 18 niebieskiej wtyczki i utrzymywal by je na tym poziomie jaka w danej chwili jest predkosc samochodu, oczywiscie wszystko przez wylaczniki sprzegla i hamulca, niestety nie bardzo mam dojscie do takich stabilizatorow, potrzebny by tu byl mocniejszy elektronik odemnie. jak narazie ciezko umnie z kasa wiec zadnych badan nie mam mozliwosci wykonac, ale moze ktos ma mozliwosc i spobuje ztym dodatkowym komputerem silnika gdyz to wydaje sie latwiejsze
[80 B4 1Z] tempomat w TDI 1991-1993
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
a mi sie wydaje dokladnie jeszcze tego niewiem, ze wystarczy wykorzystac podlaczenie pod pedaly sprzegla i hamulca, i pedalu gazu, dalej podac sygnal predkosci,tak jakby uklad elektroniczny sterujacy znajdowal sie wewnatrz sterownika i wykorzystac go moze az nie potrzeba podlaczac sie pod sterowanie przplywomierzem
jak sie rozejrzalem po allegro ciezko by dostac sterownik a cena tez nie zachecajaca, czyli jak narazie rozwazania teoretyczne zostaja
jak sie rozejrzalem po allegro ciezko by dostac sterownik a cena tez nie zachecajaca, czyli jak narazie rozwazania teoretyczne zostaja
całkiem namieszałeś wg mnie. w jaki to magiczny sposób chcesz dołaczyć nowszy sterownik do starszego.
zadaj sobie pytanie co steruje praca silnika. i jakie parametry, czujniki sa potrzebne, tu nie chodzi tylko o niebieska wtyczke, czy czujniki na pedałach.
rozumiem że w jakiś magiczny sposób chcesz dołożyc nowszy ECU ale który wkońcu bedzie sterował pracą silnika, a dokładniej nastawnikiem pompy.
nowszy nie ruszy potencjometrycznego a starszy indukcyjnego.
w tym przypadku szedłbym drogą sterownika od A6 C4 równierz 55pinowego
ale życze powodzenia.
zadaj sobie pytanie co steruje praca silnika. i jakie parametry, czujniki sa potrzebne, tu nie chodzi tylko o niebieska wtyczke, czy czujniki na pedałach.
rozumiem że w jakiś magiczny sposób chcesz dołożyc nowszy ECU ale który wkońcu bedzie sterował pracą silnika, a dokładniej nastawnikiem pompy.
nowszy nie ruszy potencjometrycznego a starszy indukcyjnego.
w tym przypadku szedłbym drogą sterownika od A6 C4 równierz 55pinowego
ale życze powodzenia.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
przynajmniej probowalem i chyba nie ustapie
wrzucam od c4 schemat moze ktos cos wymysli wiecej, co ciekawe to podlaczenie rzekomo bylo uzywane od 92 do 94r
czy w a100 od 92r do 94r byla "bogatsza" elektronika w pompie?
a czy ktos probowal podlaczac sie pod piny wolne te co w audi 100 sa uzywane do tempomatu? zauwazcie ze prawie wszystkos sie zgadza w podlaczeniu kompa silnika do instalacji auta, miedzy audi80 a audi100, jedynie przy pompie jest kilka roznic, czyzby to az tak przeszkadzalo?
, mysle ze na pierszwy poczatek przydaloby sie to podlaczac bez manetki a na przyciskach gdyz zauwazylem ze na schematach sa minimalne roznice "elektryczne" w manetce od tempomatu
dzis podlaczalem to wedlug kompa z setki, piny umnie byly wolne, lecz zero reakcji na to, byc moze trzeba to uaktywnic w kompie silnika, jest tyle osob co wgrywaja softy do kompa silnka, nawet do tych na przeplywce bosch, moze maja lepsze urzadzenia niz ogolno dostepne vagcom-y, i moze jest cos tam wiecej widoczne niz grupa "zero"
wrzucam od c4 schemat moze ktos cos wymysli wiecej, co ciekawe to podlaczenie rzekomo bylo uzywane od 92 do 94r
czy w a100 od 92r do 94r byla "bogatsza" elektronika w pompie?
a czy ktos probowal podlaczac sie pod piny wolne te co w audi 100 sa uzywane do tempomatu? zauwazcie ze prawie wszystkos sie zgadza w podlaczeniu kompa silnika do instalacji auta, miedzy audi80 a audi100, jedynie przy pompie jest kilka roznic, czyzby to az tak przeszkadzalo?
, mysle ze na pierszwy poczatek przydaloby sie to podlaczac bez manetki a na przyciskach gdyz zauwazylem ze na schematach sa minimalne roznice "elektryczne" w manetce od tempomatu
dzis podlaczalem to wedlug kompa z setki, piny umnie byly wolne, lecz zero reakcji na to, byc moze trzeba to uaktywnic w kompie silnika, jest tyle osob co wgrywaja softy do kompa silnka, nawet do tych na przeplywce bosch, moze maja lepsze urzadzenia niz ogolno dostepne vagcom-y, i moze jest cos tam wiecej widoczne niz grupa "zero"
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
nic a nic
co ciekawe napisalem kiedys do ludzi tu z forum co zajmuja sie cziptuningiem, czy by pomogli w tej sprawie, zero odzewu, pomimo ze maja przeciez dostep do lepszego sprzetu niz inni, przeciez, np "kostrz" pisze ze tuningi robi na boshu, lecz i on nie odpisal czy by wtym pomogl ...
tak to wyglada, osobiscie bym wzial sie za to gdybym mial cos lepszego niz vagcom z neta
pisalem juz kiedys otym ze spotkalem kiedys goscia z aso audi w poznaniu i chwile gadalem znim na telefon otym, lecz juz nieodbiera telefonow odemnie mowil mi ze kiedys w setce na boschu to zrobil a przeciez u nas w a80 jest prawie identycznie wszystko jak w a100
co ciekawe napisalem kiedys do ludzi tu z forum co zajmuja sie cziptuningiem, czy by pomogli w tej sprawie, zero odzewu, pomimo ze maja przeciez dostep do lepszego sprzetu niz inni, przeciez, np "kostrz" pisze ze tuningi robi na boshu, lecz i on nie odpisal czy by wtym pomogl ...
tak to wyglada, osobiscie bym wzial sie za to gdybym mial cos lepszego niz vagcom z neta
pisalem juz kiedys otym ze spotkalem kiedys goscia z aso audi w poznaniu i chwile gadalem znim na telefon otym, lecz juz nieodbiera telefonow odemnie mowil mi ze kiedys w setce na boschu to zrobil a przeciez u nas w a80 jest prawie identycznie wszystko jak w a100