Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1Z] tempomat w TDI 1991-1993

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

[80 B4 1Z] tempomat w TDI 1991-1993

Post autor: Szara80tkaTdi » 14 sie 2010, 14:49

Niedawno przyszly mi takie pomysly dwa

skoro tak uparcie nie da sie zamontowac tempomatu do rocznikow 1991-1993 w TDI to mozna to w inny sposob zalatwic, po pierwsze mozna by dolaczyc w instalacje komputer silnika po 94 ten 66 pinowy i wykorzystac tylko piny sluzace do tempomatu, ewentualnie rozebrac go i skopiowac to co jest uzywane przy tempomacie, a jezeli to nie da rady to wykorzystac odpowiedni juz gotowy regulowany stabilizator napiecia prostokatnego, dostawal by on wzorzec napiecia z pinu 18 niebieskiej wtyczki i utrzymywal by je na tym poziomie jaka w danej chwili jest predkosc samochodu, oczywiscie wszystko przez wylaczniki sprzegla i hamulca, niestety nie bardzo mam dojscie do takich stabilizatorow, potrzebny by tu byl mocniejszy elektronik odemnie. jak narazie ciezko umnie z kasa wiec zadnych badan nie mam mozliwosci wykonac, ale moze ktos ma mozliwosc i spobuje ztym dodatkowym komputerem silnika gdyz to wydaje sie latwiejsze

endriu210
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 mar 2008, 11:56
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: endriu210 » 15 sie 2010, 15:32

Kolego raczej nie da się bo sterownik z pierburga musiał by sterować systemem Bosch aby tempomat działał,a to raczej nie realne :roll: bynajmniej tak mi sie wydaje <piwo>

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 15 sie 2010, 18:14

a mi sie wydaje dokladnie jeszcze tego niewiem, ze wystarczy wykorzystac podlaczenie pod pedaly sprzegla i hamulca, i pedalu gazu, dalej podac sygnal predkosci,tak jakby uklad elektroniczny sterujacy znajdowal sie wewnatrz sterownika i wykorzystac go moze az nie potrzeba podlaczac sie pod sterowanie przplywomierzem
jak sie rozejrzalem po allegro ciezko by dostac sterownik a cena tez nie zachecajaca, czyli jak narazie rozwazania teoretyczne zostaja

Awatar użytkownika
wenon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 350
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:56
Lokalizacja: Pruszków/lublin

Post autor: wenon » 15 sie 2010, 19:55

całkiem namieszałeś wg mnie. w jaki to magiczny sposób chcesz dołaczyć nowszy sterownik do starszego.
zadaj sobie pytanie co steruje praca silnika. i jakie parametry, czujniki sa potrzebne, tu nie chodzi tylko o niebieska wtyczke, czy czujniki na pedałach.
rozumiem że w jakiś magiczny sposób chcesz dołożyc nowszy ECU ale który wkońcu bedzie sterował pracą silnika, a dokładniej nastawnikiem pompy.
nowszy nie ruszy potencjometrycznego a starszy indukcyjnego.

w tym przypadku szedłbym drogą sterownika od A6 C4 równierz 55pinowego


ale życze powodzenia.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 05 cze 2011, 17:03

przynajmniej probowalem i chyba nie ustapie

wrzucam od c4 schemat moze ktos cos wymysli wiecej, co ciekawe to podlaczenie rzekomo bylo uzywane od 92 do 94r

czy w a100 od 92r do 94r byla "bogatsza" elektronika w pompie?

a czy ktos probowal podlaczac sie pod piny wolne te co w audi 100 sa uzywane do tempomatu? zauwazcie ze prawie wszystkos sie zgadza w podlaczeniu kompa silnika do instalacji auta, miedzy audi80 a audi100, jedynie przy pompie jest kilka roznic, czyzby to az tak przeszkadzalo?

, mysle ze na pierszwy poczatek przydaloby sie to podlaczac bez manetki a na przyciskach gdyz zauwazylem ze na schematach sa minimalne roznice "elektryczne" w manetce od tempomatu


dzis podlaczalem to wedlug kompa z setki, piny umnie byly wolne, lecz zero reakcji na to, byc moze trzeba to uaktywnic w kompie silnika, jest tyle osob co wgrywaja softy do kompa silnka, nawet do tych na przeplywce bosch, moze maja lepsze urzadzenia niz ogolno dostepne vagcom-y, i moze jest cos tam wiecej widoczne niz grupa "zero"

Awatar użytkownika
tomekk666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2009, 11:46
Lokalizacja: Iława

Post autor: tomekk666 » 31 sty 2013, 18:46

Wiadomo coś więcej odnośnie tempomatu w boschu :?:

Miałem nadzieję, że montaż jest tak samo banalny jak w pierburgu, ale oczywiście nie może być tak łatwo :-/

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 31 sty 2013, 19:10

nic a nic

co ciekawe napisalem kiedys do ludzi tu z forum co zajmuja sie cziptuningiem, czy by pomogli w tej sprawie, zero odzewu, pomimo ze maja przeciez dostep do lepszego sprzetu niz inni, przeciez, np "kostrz" pisze ze tuningi robi na boshu, lecz i on nie odpisal czy by wtym pomogl ...

tak to wyglada, osobiscie bym wzial sie za to gdybym mial cos lepszego niz vagcom z neta

pisalem juz kiedys otym ze spotkalem kiedys goscia z aso audi w poznaniu i chwile gadalem znim na telefon otym, lecz juz nieodbiera telefonow odemnie :-P mowil mi ze kiedys w setce na boschu to zrobil a przeciez u nas w a80 jest prawie identycznie wszystko jak w a100

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl