Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Niespotykany problem z obrotami.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Krzysztof_Suliko [usunięt

[B4 ABK] Niespotykany problem z obrotami.

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 14 sie 2010, 15:59

Witam wszystkich

Od czasu kiedy dwa lata temu walczyłem z falującymi obrotami miałem spokój aż do ubiegłego tygodnia. Teraz walczę z bardzo dziwnym problemem.

Po odpaleniu samochodu na PB wszystko super. Przełączam na gaz, jade normalnie - też super, aż w pewnym momencie auto słabnie, deptam gaz a on nic, wrzucam luz, zatrzymuje się, a silnik zachowuje się jak podczas przełączania z LPG na PB bez dodaniu gazu, popierduje i faluje. Trwa to jakieś 10 sekund, reaguje krokowiec, podnosi obroty i wszystko wraca do normy. Myślałem ze to czujnik temperatury (niebieski) - zamieniłem na nowy - dalej ten sam objaw. Na VAG-u bez błędów. Przewody powietrzne i podciśnieniowe szczelne. Świce NGK mają ok 16000 km, kable NGK ok 10000 km. Sonda lambda sprawna. Podczas jazdy na PB problem też się pojawia.

Na dodatek pojawił się problem z "zamulemiem" auta po przejechaniu (przeskoczeniu) przez progi zwalniające. Dodaje gazu i muli a po chwili dopiero idzie jak normalnie.

Czy ktoś miał podobny przypadek ?? Proszę o poradę jak rozwiązać ten dość dziwny problem.

Pozdrawiam K.

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 14 sie 2010, 17:02

miałem to samo i problemem okazał się zacinający elektrozawór od lpg.nawet na pb jak jechałem sam się nieraz załączył i muliło silnik.

Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 14 sie 2010, 18:20

shellah, tylko w takim układzie działo by się tak tylko na PB, a na LPG było by OK.
Czy uważasz, że jadąc na LPG zawór się zamyka na tą chwile ? Czy regulacja LPG i wymiana filterka (tego małego pod zwiniętą rurką z elektrozaworem) coś może pomóc ?

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 14 sie 2010, 21:57

wszystko jest czysto teoretyczne ale ja miałem tak że przełączało mi z Lpg na Pb kiedy chciało i na wybojach najczęściej.było tak że jadąc na Lpg elektrozawór zamknął sie i samochód tracił moc i schodził z obrotów aż by zgasł dopóki dopóty nie przełączyłem ręcznie na Pb a w drugą stronę było tak że jadąc na Pb zawór się otwierał i dodatkowo do komory zasysało Lpg i samochód się mulił(zalewał)-dobrze że nic nie wybuchło.
Na sucho sprawdzałem zawór w ten sposób że po prostu trzeba dać + i - na przewody i jak słychać że chodzi to ok a jak nie to jest problem.Tyle że ja po walce z tym na końcu zdecydowałem się na zakup nowego(nawet gazownik nie wiedział że on się zacina)zwalał winę na padający przełącznik.
Wcale nie musi być tak u ciebie ale dzielę się doświadczeniem jakie mam z tym bo czytając twoje objawy wszystko mi idealnie pasuje.

Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 14 sie 2010, 22:33

Zobacze jutro na ten elektrozawór.
Rozmawiałem z gazownikiem i powiedział mi przez telefon że skoro nie wymieniałem przez dwa lata filtra gazu to możliwe że jest zapchany grafitem i jest za uboga mieszanka (przytkany filtr) i dlatego się tak dzieje.

Awatar użytkownika
mati86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1286
Rejestracja: 09 maja 2010, 12:26
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: mati86 » 14 sie 2010, 23:03

jeżeli by ci się zamknął elektrozawór to raczej miałbyś wystrzał.
te silniki źle znoszą małą dawkę gazu.
sprawdzałeś potencjometr? u mnie na przykład gazownik mówił że
jeżeli przepływka jest zamknięta to ciężko ustawić wolne obroty,
ostatnio zajechałem do niego pojechałem się przewieść i mówię dodam mu trochę gazu zobaczę jak chodzi a tu nagle jak kichnął to gumę wywaliło z kolektora blaszkę wykrzywiło i przepływkę też wykrzywiło musiałem rozbierać przy nim i prostować.
dodatkowo wkręcił mi taką śrubę z góry żeby przepływka się do końca nie zamykała wtedy będzie zawsze ciągnął powietrze i na razie pracuje bardzo dobrzę :-)

Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 19 sie 2010, 06:43

Witam.

Problemem okazał się nie wymieniany 2,5 roku filtr gazu... zapchany na amen i dziwnie pokiereszowany :-/ (zgnieciony). Pełna regulacja na analizatorze spalin, wzbogacenie mieszanki i auto śmiga jak dawniej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl