Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9TDI 1Z] Falujące obroty

tomek-886
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 09 sie 2010, 12:16

[80 B4 1.9TDI 1Z] Falujące obroty

Post autor: tomek-886 » 14 sie 2010, 19:51

Witam
Mam problem odnośnie obrotów które nieraz falują a nieraz nie jak się odwidzi .Czy to może być filtr paliwa ?? Proszę o pomoc.


Pozdrawiam

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 14 sie 2010, 20:22

Zasyfiony nastawnik pompy,albo czujnik położenia wału,od filtra paliwa na pewno obroty nie falują.
Diagnostyka VAG

tomek-886
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 09 sie 2010, 12:16

Post autor: tomek-886 » 14 sie 2010, 20:29

Czytałem ze to może być źle ustawiony kąt wtrysku. Prosze o porade

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 14 sie 2010, 21:17

Prawdopodobnie nastawnik pompy poszukaj na forum ja tak miałem i jest po czyszczeniu i jest wszystko w porządku <ok> I co do tego dochodzi szarpanie w różnym zakresie.
https://audi80.pl/19tdi-1z-szarpanie ... t41132.htm
Poczytaj.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 14 sie 2010, 22:12

tomek-886 pisze:Czytałem ze to może być źle ustawiony kąt wtrysku. Prosze o porade
Gdzie ty to wyczytałeś ? :shock: fakt że czasem różne bzdury można wyczytać ,zaręczam ci że od żle ustawinego kąta wtrysku obroty na pewno nie falują .Nastawnik do czyszczenia na 99%.Jak masz auto na pierburgu to odepnij wtyczkę od impulsatora w skrzyni to się upewnisz ,bo po odpieciu powinno przestać falować
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 14 sie 2010, 23:56

MUNIOR pisze:Nastawnik do czyszczenia na 99%
kolego nie bądź pewny aż na tyle procent <ok> kiedyś miałem podobny problem i też wszyscy ty także dawałeś coś koło 99% ze to nastawnik a okazała się nieszczelna pompa wtryskowa.po uszczelnieniu nie ma żadnego falowania...

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 15 sie 2010, 00:25

hudy pisze:MUNIOR napisał/a:
Nastawnik do czyszczenia na 99%


kolego nie bądź pewny aż na tyle procent <ok> kiedyś miałem podobny problem i też wszyscy ty także dawałeś coś koło 99% ze to nastawnik a okazała się nieszczelna pompa wtryskowa.po uszczelnieniu nie ma żadnego falowania...
Rozumiem że kolega zamiast najpierw sprawdzić czy pompa nie cieknie ,pisze post z zapytaniem co może być przyczyną falowania ...sorry ale sam przyznasz że to trochę od du..y strony .Ja i większość ,jak sam zauwarzyłeś , zakładam że jak ktoś pisze jaki ma problem to przynajmniej podnosi maskę i zerka na silnik czy ma wszystko na miejscu i mu nie cieknie ;-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 15 sie 2010, 07:02

MUNIOR pisze:Rozumiem że kolega zamiast najpierw sprawdzić czy pompa nie cieknie ,pisze post z zapytaniem co może być przyczyną falowania ...sorry ale sam przyznasz że to trochę od du..y strony .Ja i większość ,jak sam zauwarzyłeś , zakładam że jak ktoś pisze jaki ma problem to przynajmniej podnosi maskę i zerka na silnik czy ma wszystko na miejscu i mu nie cieknie ;-)
u mnie wyciek był tak mały że prawie niewidoczny i pojawiał się tylko po zgaszeniu silnika.bez wejścia pod samochód nie dało się zauważyć że coś cieknie bo bardzo ładnie ściekało po przewodach i na osłonę pod silnikiem w takim miejscu że od góry nic nie było widać...druga sprawa jest taka że nie każdy zna się bdb na samochodach, niektórzy z tego forum pewnie nawet nie wiedzą gdzie jest pompa o sprawdzeniu jej już nawet nie wspominam więc chyba lepiej pisać że to może być to,to i to a nie od razu 99% nastawnik bo dzięki takim poradą ktoś nie pomyśli własną głową tylko przeczyta takie bzdury i pojedzie do mechanika który odpowiednio go za to skasuje...

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 15 sie 2010, 10:22

99% to napewno za dużo dajesz :-P to że w jednym samochodzie tak było to jeszcze za mało.
zobacz czy masz duzo powietrza w przewodach zasiulających pompe potem proponowałbym wtrysk sterujący sprawdzić a nawet podmienic bo samo pukanie w wtrysk nie zawsze daje 100% go wykluczenia jesli to nie pomoże to zostaje wtedy nastawnik.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 15 sie 2010, 11:22

kyjo pisze:99% to napewno za dużo dajesz :-P to że w jednym samochodzie tak było to jeszcze za mało.
A gdzie kolega wyczytał że w jednym ?Ja mechanikiem nie jestem a przerobiłem kilka takich przypadków a nie jeden .W sumie to nie ma co się produkować bo wywiązała się niepotrzebna dyskusja na temat czy ktoś ma rację czy nie .A przecież sprawdzenie tego zajmuje kilka minut przy użyciu vaga ,bo jak faluje z powodów nastawnika to dawka skacze jak głupia w nienaturalnym zakresie i tego chyba koledzy nie podważą :?:
hudy pisze:to i to a nie od razu 99% nastawnik bo dzięki takim poradą ktoś nie pomyśli własną głową tylko przeczyta takie bzdury i pojedzie do mechanika który odpowiednio go za to skasuje...
Jak ktoś nie myśli własną głową ,jak piszesz ,to na nic sie zdadzą nasze rady ,bo żeby z nich skorzystać trzeba przynajmniej w stopniu podstawowym ogarniać temat. Pisanie bzdur nie leży w mojej naturze ,jak czegoś nie wiem to nie pisze .Ale akurat falowanie obrotów w większosci przypadków powoduje brudny nastawnik ,trochę ich już wyczyściłem ,więc bez przesady z tymi bzdurami :roll:
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

lukaszlkk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 16 kwie 2010, 07:48
Lokalizacja: wloclawek

Post autor: lukaszlkk » 15 sie 2010, 15:07

dolacze sie do tematu ,bo obroty tez moga wariowac od za duzej dawki paliwa,

[ Dodano: 2010-08-15, 15:19 ]
takze tak jak koledzy pisza trzeba vaga podpiac bo na sluch to nic sie nie wymysli,jak kupilem swoja audi tez tak mialem z obrotami i dawka paliwa byla za wysoka falowaly przewaznie jak silnik nie zlapal jeszcze temperatury potem bylo juz lepiej,tak jak kolega wyzej radzi vag powinien prawde powiedziec,ale tez trzeba troche to ogarniac,szacun <ok>

tomek-886
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 09 sie 2010, 12:16

Post autor: tomek-886 » 25 sie 2010, 13:47

Po dodaniu do paliwa specyfiku do czyszczenia wtrysków falowanie ustało po podłączeniu do komputera wykazało zły kat wtrysków . Mam jeszcze jeden problem a mianowicie jak chce wyprzedzić to zdarza się dość często ze moje audi ma dołka przeważnie koło 2000obr/min. zaznaczę "silnik szczelny". W tym tygodniu jeszcze postaram się ustawić ten kat wtrysku.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4081
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 25 sie 2010, 18:25

ma dołka tzn?łapie tryb awaryjny czyli n75 wpisz w szukajkę i miłego czytania <ok>

tomek-886
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 09 sie 2010, 12:16

Post autor: tomek-886 » 25 sie 2010, 19:41

Byłem dzisiaj na ustawianiu kata wtrysku i okazało sie ze kat jest koło 90 a według książki powinien być do 65 ale wystąpił problem regulacja jest ustawiona do konca. według osoby ustanawiając at wtrysku może być przestawiony rozrząd . co wy na to??

Awatar użytkownika
matrock
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 08 kwie 2008, 19:36
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: matrock » 26 sie 2010, 10:53

rozrzad to raczej nie. ja mielem podobny problem jak zavirusowalem auteczko. dostawal zaduza dawke i na wolnych obrotach plywal ale jak juz dodalem gazu to bylo git. wystarczylo umnie polusowac 3 sruby na nastawniku i delikatnie przesuniecie do siebie i plywanie ustalo...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga