Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8S] wymiana palca rodzielacza

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

[B3 1.8S] wymiana palca rodzielacza

Post autor: davidpolska » 15 sie 2010, 10:23

Witam, koledzy otóż mam taki problem z palcem rozdzielacza, chce go wyciągnąc zeby wymienic a tu nic; nawet nie drgnie; Ostatnio jak go zmienialem coz ze 2.5 roku temu to mechanik mi go tak na siłe wcisnął bo kupilem wtedy jakis zaminnik i nie chciał najść i go na siłe wciskał i teraz go nie zdejme; czy moze ciągnąć na siłe tylko boje sie ze cos urwe;i czy wymiana palca pomoże w rozruchu auta czy zimnego czy ciepłego ??
Ostatnio zmieniony 15 sie 2010, 10:41 przez davidpolska, łącznie zmieniany 1 raz.

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 15 sie 2010, 22:10

Jeśli 2 lata temu wymieniałeś palec , to go nie ruszaj . Ten element nie wysiada tak szybko i nie ma aż tak wielkiego znaczenia w rozruchu silnika .
Pamiętam że kiedyś coś dłubałem (z ciekawości ) przy aparacie i po nałożeniu kopułki z kablami , zapomniałem zapiąć tych dwóch sprężyn zatrzaskowych . Po prostu kopułka leżała byle jak na aparacie i trzymały ją tylko kable od świec i ten środkowy . Jeżdziłem tak ze 2 tys. km. i nic się nie działo .Żadnych problemów z rozruchem ani z prędkością czy też jakimś przerywaniem nie było .
Przypadkiem mechanik to przyuważył , założył centralnie jak trzeba i zatrzasnął . Kazał żebym wymienił całą kopułkę bo z jednej strony palec wytarł w niej rów . Leżała przecież na aparacie trochę z boku . Nie pamiętam , ale chyba nic nie robiłem i tak jeżdże .

A palec , to jak został nasadzony , to tak się go ściąga . Trzeba tylko mocno złapac w paluchy i do góry - musi zejść .

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 15 sie 2010, 22:54

Do góry ciągnij musi zejść nic nie urwiesz a najlepiej wymienić palec i kopułkę. ;-)

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 19 sie 2010, 02:43

ale koledzy on naprawde niechce zejsc, ciągne ile się da i nic a ni nie drgnie; moze by go jakąś piłką zeszłifować i rozłupać?? boje sie ze jak go bende ciagnał do góry to urwe jakąś oske w aparacie zapłonowym ??

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 19 sie 2010, 10:49

davidpolska pisze: boje sie ze jak go bende ciagnał do góry to urwe jakąś oske w aparacie zapłonowym ??
Nic nie ruwiesz, tam jest wszystko przykręcone śrubami. A palec jest tylko wkładany i MUSI wyjść. Zrób może jakąś dzwigienke?

Awatar użytkownika
xxtomek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 356
Rejestracja: 20 lut 2007, 20:15
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: xxtomek » 19 sie 2010, 12:56

podwaz go duzym plaskim srubokretem, najwyzej sie rozkruszy, i tak idzie do smieci,
palec boscha kosztuje ok 25 zl wiec to nie sa straszne pieniadze aby kupowac jakies lipne zamienniki, a kopulka ok 75 zl

Awatar użytkownika
Goraht
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 19 sty 2007, 21:46
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Goraht » 24 sie 2012, 21:10

Podepnę się pod temat. Wymieniłem właśnie palec, kopułkę, przewody i świece. Silnik 1.8 PM nie chce odpalić. Całkowicie zapomniałem w jakiej kolejności przewody były podłączone, ale sugerując się książką podłączyłem w kolejności 1-4-3-2 (zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara).

Czy palec zapłonu da się obracać? W obie strony czy tylko jedną?

Czy przy po każdym pełnym obrocie koła zębatego powinno się przez otwór pojawiać "0" na kole zamachowym? Czy może dopiero po kilku obrotach?

Awatar użytkownika
LUPO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 613
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:25
Lokalizacja: Miasto Neptuna GD

Post autor: LUPO » 24 sie 2012, 21:37

xxtomek pisze:podwaz go duzym plaskim srubokretem, najwyzej sie rozkruszy, i tak idzie do smieci,
palec boscha kosztuje ok 25 zl wiec to nie sa straszne pieniadze aby kupowac jakies lipne zamienniki, a kopulka ok 75 zl
za komplet NGK kopuła i palec płaciłem niecałe 5 dyszek

[ Dodano: 2012-08-24, 21:48 ]
Goraht pisze:Podepnę się pod temat. Wymieniłem właśnie palec, kopułkę, przewody i świece. Silnik 1.8 PM nie chce odpalić. Całkowicie zapomniałem w jakiej kolejności przewody były podłączone, ale sugerując się książką podłączyłem w kolejności 1-4-3-2 (zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara).
1-3-4-2
Goraht pisze:Czy palec zapłonu da się obracać? W obie strony czy tylko jedną?

jeżeli masz na myśli czy da się założyć obracając o 180 stopni to nie da się ma tylko jedno miejsce
Goraht pisze:Czy przy po każdym pełnym obrocie koła zębatego powinno się przez otwór pojawiać "0" na kole zamachowym? Czy może dopiero po kilku obrotach?
jeden obrót

i znak z przodu na kole pasowym powinien się pokryć ze strzałką na obudowie-zdejmij kopułkę
i palec rozdzielacza jak masz wszystko dobrze z zapłonem powinien być skierowany dłuższą częścią w kierunku mniej więcej równo z rogiem bloku i to jest zapłon na 1 cylinder,a pierwszy jest od strony rozrządu 3-4-2 powodenia

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 24 sie 2012, 21:53

LUPO pisze:...to jest zapłon na 1 cylinder,a pierwszy jest od strony rozrządu 3-4-2 powodenia
Kolejność zapłonu we wszystkich 1.6 i 1.8 to: 1 2 4 3

Jak ktoś nie wierzy niech sam sprawdzi :-P

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 24 sie 2012, 21:54

1 ) Palec nie może się obracać w żadną stronę . Niewielki kilkustopniowy i taki sprężysty ruch odczujesz tylko próbując kręcić chyba w prawo . Pokonujesz wtedy siłę sprężynek regulatora odśrodkowego.
2 ) Jak zobaczysz " zero " w okienku to obróć wałem o parę stopni do tyłu i namaluj w tym miejscu grubą białą krechę , żeby ją było widać z kilometra .
Będzie to odniesienie że za moment musisz się spodziewać tego " zera " . Wtedy policzysz ile razy się pokazuje . Faktycznie jest ono słabo widoczne , jak i większość innych znaków ustawczych .
3 ) Jak przed wymianą ( chyba niepotrzebną ) auto paliło , to pozamieniałeś kable , albo obrobiłeś wnętrze palca . Pytasz się bowiem czy palcem można kręcić . Stąd moje podejrzenie.

Awatar użytkownika
LUPO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 613
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:25
Lokalizacja: Miasto Neptuna GD

Post autor: LUPO » 24 sie 2012, 22:08

1)silnik PM to wtrysk,a RU jak się nie mylę gaźnik i nie ma regulatora odśrodkowego w PM
2)zero jest tylko jedno!

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 24 sie 2012, 22:15

Faktycznie , ale nie zmienia to faktu że palcem nie można kręcić po jego założeniu .
Nawet o milimetr i w żadną stronę .

Awatar użytkownika
LUPO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 613
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:25
Lokalizacja: Miasto Neptuna GD

Post autor: LUPO » 24 sie 2012, 22:19

palec nie może,ale wałek w aparacie tak ma delikatny na zębatce między zębatką wałka pośredniego

Awatar użytkownika
Goraht
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 19 sty 2007, 21:46
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Goraht » 25 sie 2012, 09:26

Bardzo dziękuję za odpowiedzi. Muszę chyba spróbować innych kolejności. Najciekawsze że mam przed sobą książkę Dieter Korp'a i jak wół stoi, że kolejność zapłonu w silniku czterocylindrowym to 1-4-3-2 (zakładając że palec kręci się w prawo i pierwszy jest tam gdzie powinien, czyli najbliżej wału).

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 25 sie 2012, 09:56

Na żółto zaznaczyłem kolejność zapłonu a tłoki są bezpośrednio w górnym punkcie zwrotnym. W tym kolorze oznaczone jest rozpoczęcie suwu sprężania mieszanki bezpośrednio po suwie pracy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl