Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3] Szybkie długie nie działają

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Petrees
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 15 sie 2010, 22:38
Lokalizacja: Żory

[80 B3] Szybkie długie nie działają

Post autor: Petrees » 15 sie 2010, 22:54

Witam. Od kiedy posiadam swoje Audi 80 nie działają mi szybkie długie (gałka od kierunków do siebie). Próbowałem coś znaleźć na ten temat żeby to naprawić, ale nic nie znalazłem. Wszystkie kierunki działają, światła tak samo; nie działa tylko szybkie długie. Może miał ktoś już taki problem albo wie jak go rozwiązać.
Czekam na pomoc ;)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 15 sie 2010, 23:39

Ja kiedyś próbowałem naprawić to samo swoim B3 podczas rozbierania przełączników ułamałem taki element, który przytrzymuje dźwignie przy włączaniu kierunków. Przeczyściłem styki, myślałem że uda mi się skleić to co ułamałem ale i tak skończyło się na nowym pająku z działającym flashem.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 16 sie 2010, 09:02

U mnie w B3 też kiedyś to nie działało. WD40 załatwił sprawę. Widocznie w moim przypadku ktoś tego nie używał i styki albo zaśniedziały, albo się zabrudziły. Spróbuj najpierw WD40 zanim zaczniesz to rozbierać, bo ciężko to później złożyć. Sam się o tym przekonałem jak kiedyś popsuły mi się kierunki. Niestety też musiałem wtedy wymienić tą część pająka.

Awatar użytkownika
szoton
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 21 lip 2010, 18:46
Lokalizacja: Hindenburg

Post autor: szoton » 16 sie 2010, 13:46

Labiel pisze:U mnie w B3 też kiedyś to nie działało. WD40 załatwił sprawę. Widocznie w moim przypadku ktoś tego nie używał i styki albo zaśniedziały, albo się zabrudziły. Spróbuj najpierw WD40 zanim zaczniesz to rozbierać, bo ciężko to później złożyć. Sam się o tym przekonałem jak kiedyś popsuły mi się kierunki. Niestety też musiałem wtedy wymienić tą część pająka.
dokładnie tak, u mnie też nie działały a po zastosowaniu WD40 wszystko jest OK.

Awatar użytkownika
Krys1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 300
Rejestracja: 08 sie 2009, 15:22
Lokalizacja: Mircze

Post autor: Krys1994 » 16 sie 2010, 14:58

Labiel napisał/a:
U mnie w B3 też kiedyś to nie działało. WD40 załatwił sprawę. Widocznie w moim przypadku ktoś tego nie używał i styki albo zaśniedziały, albo się zabrudziły. Spróbuj najpierw WD40 zanim zaczniesz to rozbierać, bo ciężko to później złożyć. Sam się o tym przekonałem jak kiedyś popsuły mi się kierunki. Niestety też musiałem wtedy wymienić tą część pająka.


dokładnie tak, u mnie też nie działały a po zastosowaniu WD40 wszystko jest OK.
U mnie było to samo ale z pomocą tego tematu https://audi80.pl/b3-b4-8b-naprawa-p ... t25173.htm rozebrałem ten przełącznik, przeczyściłem styki, złożyłem i wszystko działa. :mrgreen:

Jeżeli jesteś cierpliwy i nie boisz się ze coś popsujesz to możesz rozebrać te przełączniki, złożenie tego nie jest takie trudne tylko trzeba uważać na sprężynki żeby ich nie zgubić.

Awatar użytkownika
ryju
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 20 wrz 2009, 09:44
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: ryju » 16 sie 2010, 16:17

Koledzy gdzie to wd40 wcisnąć? Na ile to pomoże?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8406
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 16 sie 2010, 16:44

Bardziej "kontakt"-do czyszczenia styków niż "WD"- pogorszyć się może.

Awatar użytkownika
Norbas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 727
Rejestracja: 06 lip 2010, 16:03
Imię: Norbert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Norbas » 16 sie 2010, 20:01

Tak jak kolega wyzej pisze kontakt S jest lepszym rozwiazaniem niz ,,WD'' a znalezc go mozesz w sklepie elektronicznym ;-) i psikaj w kostke i w styki przelacznikow.

Awatar użytkownika
ryju
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 20 wrz 2009, 09:44
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: ryju » 16 sie 2010, 20:50

NorbertGSX, Bez ściągania obudowy? :shock:

Dziś zauważyłem, że jak docisnę na maxa dźwignię to działa. Czy to chodzi o styki?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 17 sie 2010, 09:00

Dziś zauważyłem, że jak docisnę na maxa dźwignię to działa. Czy to chodzi o styki?
Prawdopodobnie. Ja wcześniej podawałem WD40 jako propozycję, wtedy tylko to miałem po ręką więc użyłem i pomogło. Jeśli jest coś lepszego to jak najbardziej można zastosować.

Awatar użytkownika
jacekku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 331
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:00
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: jacekku » 17 sie 2010, 09:47

Ja użyłem powietrza z kompresora z małym pistoletem ( pomyślełem że nie zaszkodzi) i faktycznie, pomogło. Wszystko zależy od rodzaj zanieczyszczenia u mnie może był jakiś kłębuszek kurzu.

Awatar użytkownika
Norbas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 727
Rejestracja: 06 lip 2010, 16:03
Imię: Norbert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Norbas » 17 sie 2010, 13:30

ryju nie no bez sciagania obudowy sie nie obejdzie :-D a jak ci dlugie lapia przy mocniejszym docisnieciu to pewnie styki musial bys przeczyscic ;-) na pewno nic nie zaszkodzi a moze pomoc ;-)

Awatar użytkownika
ryju
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 20 wrz 2009, 09:44
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: ryju » 17 sie 2010, 14:33

Naprawiłem! Bez sciągania obudowy. Kompresor + odrobina WD-40 czyni cuda. 10 min roboty i po sprawie. Dzięki chłopaki!

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8406
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 17 sie 2010, 20:49

Nie ciesz się za wczasów ten cud może nie trwać długo.

Tak tylko od siebie dodam bo trochu kumam to.

Styki są przyśniedziałe przy zwieraniu/rozwieraniu pewnie się zwęgliło trochu.

WD- olej w spreyu niestety nie nadający się do styków bo zawsze zostanie warstwa ochronna tak podaje jego specyfikacja.Dodatkowo jest izolatorem.
Owszem czasami zdziała cuda, nie przeczę.

Ale czy na długo? Styk mający jakiś tam opór będzie się grzał i grzał aż potopi plastik obudowe albo się od gorącego skrzywi.

Pytanie zawsze jest zasadnicze jak gługo świecą światła- bo od tego zależy to wszystko jeżeli 5min to może jeszcze jakość ujść ale jak 1godz wiecej będzie się styk grzał.

Kontakt-Środek czyszczący mocno zabrudzone i utlenione styki. Szczególnie przydatny przy regeneracji skorodowanych i mocno zużytych styków.
Przywraca niską rezystancję złącza.
Nie wchodzi w reakcje z materiałami używanymi w elektronice.

Ja nie twierdzę że to tobie siądzie. Może i pare lat wytrzymać wszystko zależy od warunków jak i od zużycia styków.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl