Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 cabrio] Chyba mam problemy z trakcją

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

[b4 cabrio] Chyba mam problemy z trakcją

Post autor: subratri » 12 sie 2010, 00:00

Dzisiaj po raz drugi lekko padało i po raz drugi zamknąłem dach i po raz drugi postawiło mnie bokiem na mokrym rondzie... Fakt, że z tyłu mam zimówki ale w dobrym stanie i bieżnik wskazuje bardziej na wielosezonowe niż zimowe... (tak wiem skład mieszanki)
Ni teraz pytanie:
Czy te auta nie mają przypadkiem za lekkiego tyłu??

Zbiornik miałem w 3/4 ja sam i dach rozłożony więc nie z tyłu.
Czy na zimę muszę sobie skołować worek z wapnem i ze trzy pustaki?? Czy to moje coś szwankuje?
Na suchym prowadzi się dobrze ale w ostrych zakrętach mam wrażenie że chciało by mi uciec. Amory pewnie nie najlepsze ale auto jeszcze sztywne więc to raczej nie ich wina.

Jak to jest z waszymi cabrio??

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 12 sie 2010, 11:49

Kolego, według mnie podstawa to opony. Z tyłu masz zimówki i dziwisz się że kręcisz na nich bączki? Ostatnio byłem zmuszony przejechać 200km na zimówkach i to właśnie w deszcz. Fakt, zimówki super odprowadzają wodę wjeżdżając w dużą kałuże ale hamowanie i przyczepność na mokrej nawierzchni jest o wiele gorszy niż na letnich oponach. Co chwilę przy ruszaniu boksowałem kołami czego na letnich nie miałem.

deejay.ftb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1567
Rejestracja: 28 mar 2007, 13:58
Imię: Zbyszek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: WWL

Post autor: deejay.ftb » 12 sie 2010, 11:59

nadto wydaje mie sie izesz skoro
subratri pisze:w ostrych zakrętach mam wrażenie że chciało by mi uciec
to nie zaszkodziloby Ci gdybys tez sprawdzil/ustawil geometrie zawieszenia

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 13 sie 2010, 22:27

Długo tym cabrio jeździsz? czy nie miało dzwona przypadkiem?
sprawdź czy przy zakrętach buda się dobrze trzyma-czy nie robią się szczeliny między deską a drzwiami.no i czy silentblocki są w dobrym stanie ;-)

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 14 sie 2010, 10:26

Na początek opony potem sprawdź zawieszenie i amorki. Opony zimowe w lato :roll:

mjerzyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 153
Rejestracja: 05 mar 2007, 20:15
Lokalizacja: Jodłówka

Post autor: mjerzyk » 14 sie 2010, 13:46

witam ja miałem u siebie takie przypadki poślizgu na zimówkach w lecie aż przy nie wielkiej prędkości ściągło mi przód na krawęznik i zaraz założyłem letnie jak reką odjął, a tył mi zarzucało jak miałem kiepskie amorki(ok 30% sprawności) bardzo czesto to się zdażało a szczególnie na mokrym, tak że proponuję zminę opon i sprzwdź amory

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 14 sie 2010, 17:04

oki, czyli gumy. Dzięki
Auto mam ze 2 tyg i kupiłem na zimowych.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 14 sie 2010, 21:18

Ja jeździłem latem trochę na zimowych fuldach kristalach 185/60/R15, bieżnik jak na słoniu, ale podczas jazdy w deszczu auto jechało jak chciało. Wiele osób praktykuje właśnie dojeżdżanie zimówek w okresie letnim, no i niestety czasem kończy się to jak kończy. Też z resztą miałem taki pomysł :oops: dopóki nie wpadłem w pierwszy poślizg. Teraz wiem, że w strefie klimatycznej jakiej się znajdujemy każdy kierowca powinien posiadać komplet kół zimowych i komplet letnich <ok>

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 14 sie 2010, 21:43

A u mnie dzisiaj znowu pada i znowu poślizg. Znam to rondo od 5 lat, jeździłem po nim przeróżnymi samochodami, w galaxy mam teraz z przodu zimówki (bo mi pękła felga i nie ma wyjścia) żadne auto nie miało tendencji do uciekania aż tak. Galaxy czasami mi ujedzie ale trochę i wraca na swój tor, te same warunki to samo rondo. Audi natomiast zachowuje się jak na lodzie. Ma za lekki tył. Dużo za lekki, zimą będzie lipa. Trzeba będzie chyba chyba kamieni z rzeki nabrać i do kufra wrzucić, albo jakie zwłoki grubasa. Przyznam że tutaj niemiło mnie to auto zaskoczyło. Jak dotąd miało same zalety nawet jak na 18 to letnie wozidełko.

Awatar użytkownika
TYGRYSQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 440
Rejestracja: 05 maja 2007, 08:21
Lokalizacja: OŁAWA

Post autor: TYGRYSQ » 14 sie 2010, 21:53

moze geometria z tyłu ci sie rozjechała? spr. bierznik strone wew. mam w rodzinie b4 w ktorym własnie tak sie dzieje 30km/h rondo mokra nawierzchnia letnie opony i tyłek ucieka , sciera wewnetrzne czesci obu opon <ok>

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 14 sie 2010, 22:02

mówiłem sprawdź tyleje na belkach-lekkie przesunięcie na zakręcie wprowadza w poślizg zimówki.
Przy letnich nie byłoby tak ale to jest dosłownie minuta i wiesz czy są ok ;-)

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 14 sie 2010, 22:37

właściwie to czemu miały by być ok po 18 latach... Dzięki za podpowiedź - to właściwie mogło by się pokryć z zachowaniem auta. Czy te tuleje są na wierzchu? czy zobaczę je kładąc się pod auto na parkingu?
i jeszcze taka mała dygresja odnośnie opon zimowych latem

tu jest moje auto
https://audi80.pl/23-b4-cabrio-92rto ... t45397.htm
to zdjęcie robiłem na jakiś 2700m npm.
teraz sprawdzałem prognozę pogody w Aoście by był plan coby jutro jechać i
godzina 2 w nocy:
Śnieg na 2040m
godzina 14h00
Śnieg na 2620m
:shock:
i na jakich gumach jeździć :evil:

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 16 sie 2010, 14:12

jesli masz lekkie luzy z tyłu na kolach to będziesz wiedział że to yukleje na belce-często się zdarza.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 17 sie 2010, 12:08

musisz miec cos nie tak z autem bo u mnie nie bylo takich tendencji nawet zaraz po kupnie gdzie auto stalo na seryjnym zawiasie i na lysych oponach... teraz nie mam co Ci porownywac bo cale zawieszenie mam zrobione obnizone a szerokosc kół robi taka robote ze malo ktore auto daje rade na zakretach :D

Awatar użytkownika
krisss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 304
Rejestracja: 17 cze 2009, 20:13
Lokalizacja: Świdnica DSW

Post autor: krisss » 17 sie 2010, 13:18

subratri pisze:Fakt, że z tyłu mam zimówki ale w dobrym stanie i bieżnik wskazuje bardziej na wielosezonowe niż zimowe... (tak wiem skład mieszanki)
kolego wg mnie jeśli masz 2 rozne rodzaje opon na 2 osiach to może się tak dziać. Kazda opona jest inna..niewazne czy letnia czy zimowa. jedna trzyma rewelacyjnie na wodzie inna na suchym jeszcze inna slizga sie na zakrętach ale za to genialnie hamuje. Załóżmy ze z przodu masz opony które bardzo dobrze trzymają w zakrętach a z tyłu opony które nie najlepiej czują się na wodzie..wchodzisz w łuk no i co sie dzieje? przód skreca jak po szynach no a tylne gumki nie nie daja rady i wpadaja w poslizg. Zamien sobie na "chwilę" koła przod na tył i pojezdzij...zaloze sie wtedy auto zrobi sie bardziej podsterowne (uciekał bedzie przód). Audi 80 jest autem podsterownym...niewazne czy masz w bagazniku worek cementu czy nie.

[ Dodano: 2010-08-17, 13:23 ]
jak kupowałem opony zimowe to jak zwykle chciałem "tanio-tanio" dwie lepsze naprzod i jakies parchy na tyłdo toczenia i jazda... Koleś ktory sprzedawałopony zaczal cos opowiadać że auto na 4 takich samych oponach prowadzi sie o niebo lepiej niz na roznych na przedniej i tylnej osi...zaryzykowałem, kupilem 4 takie same. Niewazne czy lód czy snieg czy mokro - moge krecic kierownicą, probowac podcinac auto i nie zarzuci bez pomocy ręcznego... a stokroć wolę pojechać na wprost wjakieś pole niż być niemile zaskoczonym gdy zacznie mnie tył wyprzedzać... wystarczyło mi pojezdzic pol roku bmw E30 z nowymi oponami z przodu a starymi na tyle...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koła i felgi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl