Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.0 ABK] Modyfikacje - Uturbienie

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Backi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 10 cze 2010, 01:58

[b4 2.0 ABK] Modyfikacje - Uturbienie

Post autor: Backi » 17 sie 2010, 19:48

Witam. Zastanawiałem się nad wsadzeniem sprężarki do swojego audi...
Jest to b4 z motorem 2.0 8v.
Chciałem dowiedzieć się jak duże były by tego koszta, ile bym na tym zyskał i co trzeba przerobić (bo słyszałem żę ciąć podłużnice)

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 01 cze 2011, 17:44 przez Backi, łącznie zmieniany 1 raz.

masrepus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 24 lip 2010, 20:09
Lokalizacja: Lbn

Post autor: masrepus » 17 sie 2010, 20:00

Chcesz założyć sprężarkę czy turbosprężarkę. Wszystko się da zrobić. Kwestia kasy i chęci. Jak się znasz na temacie to zrobisz to w granicach kilku tysi, a jak zlecasz komuś to wartość dwóch twoich audic przekroczy :). Jak chcesz to mam do sprzedania kompletny swap na abc 2.6 150KM w dobrych pieniądzach. Jest też możliwość zrobienia u mnie tego swapa. To tak na marginesie jakbyś nie wiedział do końca czego chcesz. Jeśli koniecznie sprężarka to koszta są duże. Poszukaj na specjalistyczny forach od tuningów mechanicznych bo tam są naprawdę fachowcy którzy umieją doradzić i ty się tam możesz dużo naczytać. Jeżeli jesteś w tym zielony to powiem ci ze roboty jest z tym 5 razy więcej niż się wydaje. Zależy też na jakie moce celujesz i na jakie doładowanie się nastawiasz. Trzeba wsadzić jakiegoś ecu mastera, dodatkowe lub wydajniejsze wtryski, turbo, dorobić kolektory, zrobić ic, odprężyć silnik i wiele pierdół.

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 17 sie 2010, 22:00

jeśli pytasz o takie rzeczy to napewno nie n tym forum tu zaraz polecą posty że i tak tego nie zrobisz , nie opłacalne i takie tam..
Jak jestes powaznie zainteresowany to najpierw zasiegnij lektury bo duza droga przed Tobą..
powdzenia

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 17 sie 2010, 22:44

Kolego jak masz głowę, chęci i jesteś obeznany w tym temacie to kombinuj ;-)

Ja zamontowałem do swojej audicy kompresor , gaźnik weber i dwa reduktory gazu i też hula :mrgreen:

Jak kolega masrepus napisał zależy czego oczekujesz po takiej modyfikacji, jakiej mocy wyjściowej sie spodziewasz. Jeżeli ma to być doładowanie rzędu 0,4 bara to jest to opłacalne. Do takiego doładowania polecałbym kompresor.

Backi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 10 cze 2010, 01:58

Post autor: Backi » 17 sie 2010, 22:56

chodzi mi o uzyskanie mocy ok 150 km (seryjnie 115)
a samochód hula na gazie także z tego co wiem to trzeba turbo regulować pod gaz jeśli chce się na gazie jeździć...
Chyba że zna ktoś jakiś inny sposób na podwyższenie mocy w rozsądnych pieniądzach, bo jak każdy wie ze 115 wymarło 50 przez podtlenek gazotu :)

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 17 sie 2010, 23:03

Chyba że zna ktoś jakiś inny sposób na podwyższenie mocy w rozsądnych pieniądzach, bo jak każdy wie ze 115 wymarło 50 przez podtlenek gazotu :)
Rozsądnych pieniądzach? to jak, chcesz uturbiać czy jak najtaniej zwiększyć moc czy inaczej rozumując przyjemność z jazdy ? W ogóle co znaczy rozsądne pieniądze, 5, 15 tysięcy ? czy 1000 zł?. Najpierw odpowiedz na to pytanie potem można kombinować dalej ;-). Jeżeli pojawiło się hasło " rozsądne pieniądze " to czy chce, czy nie chce muszę powiedzieć Ci że sprzedawaj swoje ABK i szukaj AAH lub 7A, to najrozsądniejsza z możliwych opcji w Twoim przypadku, jeśli nie to kolejnym etapem będzie swap, dopiero potem można bawić się w uturbianie...

LUKASZdiy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 379
Rejestracja: 20 paź 2008, 12:23

Post autor: LUKASZdiy » 17 sie 2010, 23:41

Backi,
jak chcesz montowac turbo zacznij od remontu silnika, turbo obciaza silnik, sam piszesz ze z 50 koni ci wymarło to moze zanim pompowac powietrze poprostu przywróc silnik do stanu idealnego taniej i lapiej !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nie naduzywaj wielokrotnie znaków interpunkcyjnych.
Ostatnio zmieniony 19 sie 2010, 08:49 przez LUKASZdiy, łącznie zmieniany 1 raz.

masrepus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 24 lip 2010, 20:09
Lokalizacja: Lbn

Post autor: masrepus » 18 sie 2010, 07:55

Silnik pod takie mody musi być naprawdę w nie złej kondycji. Nie może mieć zaniżonego stopnia sprężania, panewki muszą być ok i ogólnie całość musi być w stanie bliskim nówki bo wiele elementów dostaje po dupie i jak są w silniku jakieś luzy to się to szybko wysra.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 18 sie 2010, 09:01

masrepus pisze:Nie może mieć zaniżonego stopnia sprężania
A nie czasem odwrotnie? To znaczy przy większym ciśnieniu turbodoładowania wskazane jest raczej odprężenie silnika.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 18 sie 2010, 12:45

Może kolega się przejęzyczył a chodziło mu o ciśnienie sprężania...

Awatar użytkownika
jacekku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 331
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:00
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: jacekku » 18 sie 2010, 14:02

masrepus, napiszesz co rozumiesz pod pojęciem "dobre pieniądze"? Chodzi mi konkretnie o tą jednostkę którą posiadasz.
Osobiście jestem pełen podziwu dla kolegi tubofin, który odważył się na ten krok i dokonał doładowania eatonem, którego również uważam za leprze rozwiązannie a niżeli turbiny ale jest to pewnie rzecz gusu,a o gustach się nie dyskutuje :-P

masrepus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 24 lip 2010, 20:09
Lokalizacja: Lbn

Post autor: masrepus » 18 sie 2010, 15:21

aldi pisze:Może kolega się przejęzyczył a chodziło mu o ciśnienie sprężania...
Chodziła mi o to że silnik przed rozpoczęciem modów musi mieć ciśnienie bliskie oryginałowi a nie uturbiac silnik z przedmuchami.
jacekku pisze:masrepus, napiszesz co rozumiesz pod pojęciem "dobre pieniądze"? Chodzi mi konkretnie o tą jednostkę którą posiadasz.
Osobiście jestem pełen podziwu dla kolegi tubofin, który odważył się na ten krok i dokonał doładowania eatonem, którego również uważam za leprze rozwiązannie a niżeli turbiny ale jest to pewnie rzecz gusu,a o gustach się nie dyskutuje :-P
Dobre pieniądze zawsze są do uzgodnienia cena za komplet do swapu może być naprawdę atrakcyjna, zwłaszcza że daję gwarancję na sprzedawany silnik. ok 1400zł

Awatar użytkownika
jacekku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 331
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:00
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: jacekku » 19 sie 2010, 06:36

masrepus, skoro mowa o takich pieniądzach to przyznaję Ci absolutną rację i w takim wypadku, poleciłbym swapa.

masrepus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 24 lip 2010, 20:09
Lokalizacja: Lbn

Post autor: masrepus » 19 sie 2010, 08:25

Taniej nie da się nic wymodzić ale trzeba doliczyć sobie to że będzie z tym sporo roboty żeby to poprzekładać.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 19 sie 2010, 08:52

Koledzy, ale staryczy juz tego spamu. <spam> Prosze wrócić do tematu.

Zablokowany

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl