[B3 1.6 td] Przekladnia kierownicza - wymiana
[B3 1.6 td] Przekladnia kierownicza - wymiana
Witam! Mam pytanko Da sie wymienic przekladnie kierownicza bez wyciagania silnika? Moja coraz slabiej wspomaga i zaczyna mnie to wkurzac :evil: A czy przekladnia od B4 jest taka sama jak z B3? Zalega mi taka w garazu i mogla by zastapic miejsce starej Pozdro
-
- Forum Audi 80
- Posty: 324
- Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
- Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie
Marcin 85 jesli z przekładni nie cieknie to zostaw ja w spokoju :!: bo winny jest płyn(był kiedykolwiek wymieniany :?: ) lub pompa wspom.
Ale zebyś czasem w porywie fantazji :mrgreen: nie wykopał silnika, to nie trzeba go wyciagać zeby zmienić przkładnie :idea:
Co do ostatniego pytanka to niewiem bo takiej zamianki nigdy nie robiłem,ale mysle że to to samo(sprawdz jak sa do niej przykręcone weże i porównaj z tą którą masz w aucie :idea:
Ale zebyś czasem w porywie fantazji :mrgreen: nie wykopał silnika, to nie trzeba go wyciagać zeby zmienić przkładnie :idea:
Co do ostatniego pytanka to niewiem bo takiej zamianki nigdy nie robiłem,ale mysle że to to samo(sprawdz jak sa do niej przykręcone weże i porównaj z tą którą masz w aucie :idea:
Witam
Ja w B3 1.8 wyjmowałem maglownice bez wspomagania i wkładałem taką z wspomaganiem.
Demontaż poszedł bez problemu, natomiast przy montażu tej ze wspomaganiem musiał mi pomóc brat z ojcem bo strasznie ciasno i przewody hamulcowe przeszkadzają dodatkowo. Udało się bez wyjmowania silnika, zdejmowałem tylko prawe koło, żeby wyjąc starą maglownicę i włożyć nową.
Jeśli nie masz wycieku to ja bym nie ruszał.
Pozdrawiam
Konrad
Ja w B3 1.8 wyjmowałem maglownice bez wspomagania i wkładałem taką z wspomaganiem.
Demontaż poszedł bez problemu, natomiast przy montażu tej ze wspomaganiem musiał mi pomóc brat z ojcem bo strasznie ciasno i przewody hamulcowe przeszkadzają dodatkowo. Udało się bez wyjmowania silnika, zdejmowałem tylko prawe koło, żeby wyjąc starą maglownicę i włożyć nową.
Jeśli nie masz wycieku to ja bym nie ruszał.
Pozdrawiam
Konrad
- Kolczat
- Forum Audi 80
- Posty: 7532
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG+lpg
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
o tak swieta racja ;p nie wiem jak inni ale ja juz mialem dosc prac przy aucie po wymianie maglownicy... pozatym zwykle wystarczy wymienic gume na trzpieniu i zwykle jest juz wporzo, co najwyzej na przewodach z plynem od pompy zalozyc nowe miedziane podkladki ;]konradzki pisze:Jeśli nie masz wycieku to ja bym nie ruszał.
Maglownica nie cieknie wogole, tylko bardzo slabo wspomaga. Czasem podczas jazdy, gdy musze wykonac pelny obrot kierownica, potrafi na moment przerwac wspomaganie by znowu zaczac wspomagac, chodz nie wiem czy mozna to nazwac wspomaganiem. Mialem w innej B3 cieknaca przekladnie, ktora wspomagala o niebo lepiej! A jesli chodzi o plyn to wymieniany, ma najechane 10tys. Chodzi o to ze chce zeby kiera chodzila lekko jak w moim niedzielnym B4 ABC bo chodzi naprawde ciezko, a pompa jest OK. Wie ktos moze jednak, czy magiel od B4 pasuje do B3?? Chcialbym wiedziec na 100% zanim wezme sie do pracy. Pozdro
Maglownica wymieniona i maly zonk :shock: Wspoma zaczela dzialac jak nalezy, lecz dlugo sie nie nacieszylem, bo teraz nie dziala wogole Stalo sie na jezdzie probnej, duze obroty i nagle brak wspomagania! Co nawalilo, pompa?? Stary plyn po spuszczeniu mial dziwny metny kolor, jakby cos sie zacieralo i zamulilo plyn, pompa, a moze magiel? Czyzby pompa byla juz zmeczona i po zalozeniu sprawnego magla nie dala rady? A jakie sa sposoby na odpowietrzenie ukladu wspomagania? Jak postepuje sie przy wymianie plynu zeby nie zapowietrzyc ukladu? Licze na wasza pomoc
[ Dodano: 2010-08-23, 21:14 ]
Naprawilo sie samo i dziala jak ta lala! Jak widac winny byl magiel, wiec moje przypuszczenia sie potwierdzily Pozdrawiam
[ Dodano: 2010-08-23, 21:14 ]
Naprawilo sie samo i dziala jak ta lala! Jak widac winny byl magiel, wiec moje przypuszczenia sie potwierdzily Pozdrawiam
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
Przy wymianie plynu zawsze trzeba odpowietrzyc uklad wspomagania, a robisz to tak ze podnosisz auto tak by kola byly w powietrzu i na zgaszonym silniku krecisz kolami do oporu w prawo i w lewo az w zbiorniku przestana isc babelki powietrza i przestanie ubywac plynu. Dzieki temu nie dorzniesz pompy. Jesli mowisz ze samo sie naprawilo to znaczy ze uklad sie odpowietrzyl, ale sprawdz ile masz oleju w zbiorniczku wspomagania.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
tak sam się odpowietrza a słyszeliście coś o zaworze w przewodzie ?bo ja tak miałem w passacie wymieniłem pompę, płyn,i dalej to wspomaganie nie chodziło tak jak trzeba jest taki zawór w przewodzie który potrafi się zacinać tak samo jak zawór przelewowy w pompie wspomagania jego też trzeba wyczyścić jak wymienia się płyn(przynajmniej powinno)miałem też zamiar wymieniać magiel ale dobrze że tego nie robiłem bo za tydzień sprzedałem passata no i pomogło czyszczenie